• Maira

Oktoberbrudar 2005!

Hej!

Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?

Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?

• Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!
  • maniko

Oj oj oj...!
    Vi hade bestämt oss för att gifta oss men inte riktigt när, jag trodde att min sambo tänkt nästa år tills han i en disskution där jag sa att alla våra bekanta och vänner har bokat upp både maj, juli och augusti så vi får väl vänta i ett par år klämmer ur sig att; ja nästa år ja! Gulp, så du hade tänkt i år svarade jag. -Ja det räcker väl med någon månad att få ihop det blev hans svar!!!

Så nu står det mellan oktober, november och december...Jag vill dock helst ha bröllopet i oktober då vädret oftast är ganska bra med tanke på att många ska sitta och bila ganska långt och det är aldrig kul i snöoväder.

Men vi har INGENTING klart (förutom färgtemat, wow) och i sommar är vi borta i ca en månad så nu måste jag tvinga min sambo att skriva sin inbjudningslista så vi kan bestämma storlek så jag vet hur stor lokal jag måste leta efter...
    Puuhhh...jag blir alldeles matt...

• Meddelande borttaget
  • maniko

Ja du För Evigt, jag har försökt att förklara för min sambo att allt inte är så enkelt som han tror (om man inte är mångmiljonär vill säga) och att allt tar sin tid! Nu har jag beställt faktiskt hela 4 klänningar från ebay men de kanske inte blir så bra som man hoppas på och då är man tillbaka på ruta ett igen... (klänningarna var så billiga och med 4 stycken ökar ju chansen att någon av dem ska vara the one, resten kan man sälja)

• maniko

Oj jag glömde ju svara på din fråga!
    Vi ska gifta oss kyrkligt, jag skulle kunna tänka mig borgerligt men min sambo vill ha kyrklig vigsel!

• Tissa

Maniko

Läste att du beställt klännningar från ebay Jag best. min osså därifrån....den e helt underbar! men nu e jag rädd att den kommer bli för stor till bröllopet....eftersom jag håller på att gå ner lite i vikt...vet inte om den går att sy in...hehe jaja vi får se annars får jag best. en ny i mindre stl och sälja denna jag har nu

**Lycka till** kram

• EPJE

Hej alla oktobervänner!

Vad ska ni ha på er som värmer er?
    Har som sagt äntligen min klänning och har börjat fundera på vad jag ska ha till. Hur kommer ni att göra? Det kan ju vara ganska kallt i oktober även om vi alla självklart hoppas på blå himmel, sol och färgsprakande träd! Någon som vet någon sida på nätet där man kan titta på lite alternativ, eller kanske någon bra butik? Tycker inte att jag hittar så mycket på alla affärers hemsidor!

• Röd-brud

Jag har tänkt sy mig något själv.
    Min klänning kommer vara axelbandslös, men jag skall ha en tjockare poncho/cape att ta över när jag är ute. På kvällen hoppas jag på att hålla värmen ändå :)

• maniko

Tissa
    Det är ju nackdelen med att gå ner i vikt helt plötsligt har man inga kläder som passar
    Oftast brukar det ju finnas några cm att ta in alt. lägga ut.
    Jag är mer pressad åt andra hållet, jag väger lite mer just nu än jag egentligen ska så jag har med flit beställt klänningarna efter gamla mått, något slags "mitt i mellan-mått" dvs inte när jag var som smalast och inte som jag är nu (fniss, fniss) så vi får väl se hur det går...

Var beställde du din klänning ifrån?

EPJE
    Jag hoppas oxå hitta någon fin cape eler liknande har dock inte letat så intensivt eftersom jag inte vet exakt färg på klänningen blir en liten överaskning när klänningarna kommer på posten

• Meddelande borttaget
  • Kärlek79

Jag ska försöka hitta något snyggt tjockare tyg i ull och sen be en sömmerska om hjälp.

Har ni funderat över vad Ni ska ha för psalmer i kyrkan? De psalemr jag kan passar endast in på våren...

Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!