• Maira

Oktoberbrudar 2005!

Hej!

Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?

Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?

• Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!
  • joan

Hmmm, tiden går visst lite fort ibland! Jag håller fortfarande på och letar klänning och fotograf. Ungefär samma läge som i mars med andra ord. Hur gick detta till undrar jag, jag som hade så god tid på mig?

En delförklaring kan i och för sig vara att jag mitt i alltihopa behöver leta nytt jobb, men det går nog inte att utesluta viss seghet heller tyvärr.

Har iallafall beställt ring sedan dess, alltid något...

• Olga77

Hej!

Här är en oktoberbrud till (som egentligen borde plugga nu...). Vi gifter oss utanför Vetlanda den 29/10. Har fixat det flest "stora" grejerna; bokat kyrka och festlokal, köpt klänning (jättevacker), bokat frisör, fixat fotograf (min svåger är fotograf) och solist (min brorsdotter), funderat ut hur våra inbjudningskort ska se ut, kollat ut ring, bestämt ungefärlig meny - men dock inte kollat upp med cateringfirman än, fixat "tårtbakare" o s v. Även fast vi försöker hålla ner på kostnaderna (ska åka med blivande svärfar i hans vanliga bil, be en bekant göra bukett och sånt) så drar det ändå iväg med pengarna. Vi hade en budget på 30 000 från början, men den närmar sig 40 000 nu. Visserligen ska vi ha närmare 70 gäster, så det är väl inte så konstigt, men ibland tycker jag att det är helt sjukt att det blir så dyrt. Och då är ju inte bröllopsresan inräknad - den har vi inte vågat boka än eftersom vi inte vet om vi har råd. Så det kanske slutar med en vecka i värmlandsskogarna istället för Spanien(fast det är ju inte fel det heller förstås).

Dags att återgå till studierna!

• fjortonårsenare

ännu en oktoberbrud.
    den 2 oktober blir jag fru!!!

men nästan inget är fixat. kyrkan och festlokal bokad. inte nåt annat.
    borde jag ha panik?

min m2b tycker vi har bra med tid men nu börjar jag snart bli lite virrig av allt jag vill planera. när jag frågade honom om han inte kunde ha åsikter om något annat (kyrkan och lokalen gick skrämmande lätt, borde anat nåt) så såg han frågande ut.

- men bordsdekorationer, vad tycker du om det? frågade jag desperat.

-blommor, blir väl bra, sa han.

suck.

• EPJE

Hej alla oktoberbrudar!
    Nu har även jag köpt klänningen! Den är helt underbar och efter att ha varit lite trött på all planering en kort period blev allt så otroligt roligt igen! Kan knappt vänta tills jag ska få ha den på mig! Nu är det "bara" smycken, ring, hår, fotograf...

• Meddelande borttaget
  • EPJE

För evigt!

Ni har ju hunnit jättelångt! Om du redan vet modell och hur du vill ha din klänning så är det ju inget att oroa sig för! Men jag förstår, det är skönt när det är färdigt!
    Vi har bokat kyrka, restaurang, solister (men vet ej vad de ska spela/sjunga!)och ska i veckan köpa ringen!Blommorna vet jag har de ska se ut, men det är väl ingen brådska? Min m2b kommer att vara i Afrika 7 veckor i sommar så några saker har vi tänkt fixa färdigt när han kommer hem. Men vi ska försöka få iväg inbjudningarna i juni, bara så svårt att välja! (har inte tid att göra dem själva, kommer att skicka efter.)
    Hur ska klänningen se ut? Lite nyfiken hur ni andra oktoberbrudar kommer att se ut!

• Meddelande borttaget
  • EPJE

Spännande! Tur att du gifter dig först i oktober så att du har tid om det måste göras några ändringar!

Vi gifter oss den 8 oktober i Strängnäs domkyrka. Min klänning Euro bride nummer 3717, finns på www.modeca.com
    Välj collection 2005 Bridal och sedan Euro Bride. Jag gillar att den är enkel, men ändå elegant med stort släp och mycket kjol! Har valt creme.

• Meddelande borttaget
  • Bordeaux

vet inte om frågan har varit aktuell tidigare men
    när tänker ni skicka ut era inbjudningar.
    klart hos oss är:
    # kyrkan (har flyttat tiden till 15)
    # lokalen
    # klänningen ska beställas efter midsommar
    # färgtema
    # inbjudningskorten
    # program
    # solister (3) hoppas att prästen går med på det
    # in o ut gångsmascher (fiol)
    # mannens kläder. har en fin kostym , men jag vill att han ska ha schakett så vi får se hur mycket pengar vi hinner skrapa ihop.
    # fotograf
    # serverings personal

inte klart:
    # ringen, men jag vet hur den ska se ut
    # buketten
    # transporten
    # buffe
    # skor
    # bordsdekorationer

har jag missat någonting så säg gärna till

monica

Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!