• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Maya K

Hilde:

Håller med.. varför ta upp sådanna saker här?? aja.. inte min hvudvärk :)... Sitter och tittar på mer mysiga kyrkor än den jag tänkt mig..

• Hilde

Jag var ute vid det stället där vi ska gifta oss idag. Jättefint... fortfarande Nu fanns där ingen snö, så man kunde se hur det ser ut på riktigt. Vi ska ha vigseln vid en liten stenbro, där vi kan stå lite högre än övriga sällskapet. Blir nog jättefint, bara vädret tillåter. Vandrarhemmet är också jättemysigt, så allt kommer att bli sååå bra

• Maya K

Hilde:

Vad kul det låter.. Jag sitter med många stora problem... jag skulle kunna tänka mig att ha bröllopsfesten i en restaurang som min kompis föräldrar äger. Jag skulle bara behöva betala 200kr per person och det skulle vara jätte bra.. Ingen lokalhyra eller ngt.. Personalen kommer på köpet.. Det som är jobbigt är att min M2B inte vill ha festen i den lokalen då det ligger inne i ett företagsområde...

Lokalen som vi prel.bokat är en bygdegård och kostar 4500 att hyra.. resten får man fixa själv.. prolin och bestick finns dock men dit ryms inte mer än 70 pers och jag tror att vi kommer att vara många fler.. Åhhh vad jobbigt :(

• Maya K

Glömde tillägga att själva lokalen är jätte fn och man kan smycka ut det jättefint :)

• Hilde

Är det ett sådant där företagsområde med plåtbeklädda jättelådor, eller är det ett äldre industriområde, ala rött/gult tegel med sågtandade tak? Är det det sistnämnda så brukar de ju vara ganska charmiga. 200 kr/kuvert är ju ändå väldigt rimligt.

Vi fick tag på en catering som kan ordna maten. Då fick vi visserligen ett jättebra pris 206 kr/kuvert. Då var det trerätters. Men stället där vi ska gifta oss ligger i Ulricehamn, och där är priserna inte så farliga. Jag vet ju inte om det är så att ni bor nära en större stad, och där kan det bli ganska svårt att hitta bra priser tror jag. Men å andra sidan så är konkurrensen större... så vem vet.

• Maya K

Hilde:

Vi bor i Sveriges största stad = Sthlm och här är allting sjukt dyrt!!!! 200kr/ kuvert för oss är antingen en trerätters middag eller en buffé.. vilket vi vill.. dit ingår även drickan... Om vi skulle hyra en catering så skulle det kosta 200-300kr exkl. dricka.

Hahaha.. vet vart Ulricehamn ligger.. Är född i Borås och har bott där och två av mina systrar bor i Jönköping

• Maya K

Ja just det.. det är både plåt och tegelbyggnader

• Hilde
    Vi gifter oss på ett jättegulligt ställe mitt inne i djupaste Bogesunds skogen Gissa om våra holländska gäster kommer att tycka att de blir körda till världens ände Två mil från Ullricehamn, rakt in i skogen... Men oerhört romantiskt ställe och så fanns där ett vandrarhem med plats för 38 bäddar. Festen ska vi ha i en kvarn, den har tre våningar. Första våningen pub, andra matsal och tredje stor festlokal. Får vi inte in alla i matsalen så kan vi ha middagen högst upp i festlokalen. Fullt utrustat kök fanns också, och mathiss. Kostade inte mycket att hyra både kvarnen och vandrarhemmet.
  • Hilde

Glömde, där fanns förresten glas och porslin för över 140 gäster. Även champagneglas och likör/snapsglas m.m.

Nu löåter jag som en försäljare, men jag tycker fortfarande att det nästan är för bra för att vara sant. De långväga gästerna kan ju övernatta nu också... det underlättade mycket i planeringen.

• Maya K

Hilde:

Det låter ju jätte bra :) Se.. det är en nackdel att bo i storstan... här är ALLTING så dyrt.. Så jag är jätte glad lver att jag hittat en byggde gård som de hyr ut för 4500.. Allting annat kostar ju så hiskeligt mkt... Men funderar även på att gifta mig ngnstans i sthlm skärgård men det är ju ganska krångligt för gärster som aldrig varit i sthlm att hitta dit. Annars tar jag ju hjälp av alla mina kompisar och syskon här i sthlm när de långväga gästerna ska ta sig till kyrkan osv.

Svar på tråden äntligen fredag...!