• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • mammacatta

jo, men d får bli senare. vi ska väl iallafall isolera taket, d gör ganska mycket.

• Hilde

Det gör massor!!!
    Ska ni ha en kamin också, för då kan ni nog använda den när det är lite kyligare.

• mammacatta

tanken är väl att göra en storstuga i liknande stil, men bygga en vanlig stuga å sätta på fusk-timrad utsida. d blir liiiite billigare *nähäää* typ halva priset. den lilla ska min lilla mamma få disponera efter behag... SEN när storstugan är klar asså...
    *längtar*

• Hilde

Fast värmer man bara ordentligt ibland, så kan man ju få lite problem med fukten.

• Hilde

Ok. Men ett riktigt timmerhus är inte så förbaskat dyrt. Inte om man sätter ihop det själv. Men jag kommer inte riktigt ihåg... var det inte så att ni bodde i Sundsvall? Där borde det vara ganska nära till folk som tillverkar billiga gedigna timmerhus.

• mammacatta

kan man ju tro ja... finns gör det, men INTE billigt... däremot finns det sågar i parti och minut för de som har eget timmer. d var d jag menade med att "byta" :D

• Hilde

Konstigt.... jag menar timmer borde inte vara dyrt. När vi ville bygga hus så var timmerhusen samma pris som moderna trähus med regelstomme. Då tittade vi bara på riktigt gedigna timmerhus. Inte med någon timmerliknande ytterkonstruktion, med isolering innanför.

Måste finnas billiga...hmmm nåt för "hustomten" att bita i.

• Maya K

Hej igen... nu har jag varit duktig och pluggat ett tag...

mammacatta: Vad roligt med stuga..... jag längtar bara tills vi ska köpa en villa som vi tittat på.. Det är min M2B.s släkt som har den och ingen bor där nu så jag önskar att tiden går fort så att jag får min utbildning klar och att jag kan börja jobba så vi kan gå till banken!!

• Maya K

har ni läst denna tråd????
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m989004.html

Nu har inte jag läst hela för att jag inte orkade men det verkar som att människor inte kommer överens osv..... man måste ju acceptera att alla har olika åsikter...... Aja-.-- vi har det trevligt här iaf

• Hilde

Maya K jaaa... de har hetsat upp sig ordentligt. MEn om man är med från början kanske det är svårt att låta bli. Ligger väl i ämnet att det blir lite höga röster om det ena eller det andra. Jag ska försöka hålla mig därifrån i alla fall.

Fast jag blir egentligen mest förvånad över de där relationstrådarna om porrtittande. Både av TS och deras killar och av en del av de som svarar.

Svar på tråden äntligen fredag...!