• mammacatta

äntligen fredag...!

tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på? :D:D:D

• Svar på tråden äntligen fredag...!
  • Maya K

Hilde:

Ja det gör du rätt i fast det kan vara svårt.. Allra bäst är ju att inte bry sig om sådanna trådar... så gör jag..

• Hilde

Brukar inte ha några problem att ignorera, men ibland går det ju inte av någon oförklarlig anledning

Jag bodde ihop med en kille som var homosexuell, och så är en av mina bästa väninnor lesbisk, så jag blir lätt lite upprörd. Min manlige kombo (kompisbo) har blivit misshandlad några gånger och andra gånger så har han t.ex. inbjudits till folk på middag osv, som något sorts kuriosa... "rolig för att han är gay" osv... Min lesbiska väninna lider också av en massa förutfattade meningar, som att hon nog skulle kunna leva med en man bara hon verkligen bestämde sig för det. Antagande om att hon inte har något sexliv, eller att hennes sexliv är väääldigt spännande.

• Maya K

Hilde:

Oj.. då förstår jag om du blir upprörd ibland.. själv har jag inte kompisar eller bekanat som är homosexuella men har absolut inget emot dem... Alla människor är lika mkt värda är mitt "Motto"

• Hilde

He he ... nu har äntligen Gay-frisör tråden spårat ur helt. O jag lovar, jag har inte deltagit i den här urspårningen... jag hoppade ur tidigt...

Har mest tjuvkikat på den då och då.

• Maya K

Hilde:

Vad duktig du är.. Jag är uppjagad etfer att ha ringt till en och samma kyrka två gånger nu och blivit oproffsigt behandlad!!!! ARGHHHHHHH!!!!!

• Hilde

ohh... är det du som ar kyrktant-tråden?

• Hilde

öhhh... sorry! Jag kollade fel... det är ju strumpan som har den tråden

• Maya K

Hilde:

Nej det är det inte men jag har skrivit ett inlägg där

• Hilde

mmm såg det... känsligt för en del att man kallar dem kyrktanter. PRoblemet är väl att det finns för många kyrktanter som kan vara väldigt oartiga...

Kanske blir så när det finns många av den äldre generationene som blev anställda mer genom sin tro och personliga rekommendationer, än kvalificerade meriter.

Har jobbat lite med ärenden som har med kyrkan och göra, och är tyvärr inte imponerad. Fast jag har haft mer med "kyrkgubbar" att göra än "kyrktanter".

• Maya K

Hilde:

Ja jag kan tänka mig att det är kännsligt för vissa när man säger tant men vad ska man göra då man inte vill säga kärr....... och tant är ändå inte så fult... What Ever.. Är man arg så är man..
    Ja.. viss kyrkpersonal borde bytas ut snart och det blir intressant att se hur det kommer att gå till!!

Svar på tråden äntligen fredag...!