• Lilla Myran

Brud i Juli

Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*

Den 2:a juli 2005 smäller det.

• Svar på tråden Brud i Juli
  • lundabrud

050709

Ja visst, jag har själv sett det där talet här på BT och minns inte var jag fick det från, så låna på!

Tråkigt att ni inte får tag på kontaktpersonen, sånt är jobbigt (i onödan också antagligen)

Idag har jag kikat på hotellrum på ett hotell här i Lund - de hade så många olika rum så jag har lite svårt att bestämma mig.

Min mamma hade idag varit på kurs i att göra blomsterarr., och jag fick ett av dem! Hon var så duktig så. Vi har satt av ganska mycket pengar (tycker jag) på dekoration så det ska bli kul att se vad hon hittar på tillslut!

• lundabrud

oj oj här var det tyst ... ingen som har något att glädjas eller våndas över?

Jag klurar lite över vad vi kommer landa på för efternamn... det lutar mot mitt men det är inte helt lätt att gå mot vanorna för vissa tror jag ...

• 050709

så sant...verkligen längesedan någon skrev här.

Vi har äntligen fått tag på vår festarrangör. Känns verkligen skönt, började bli riktigt orolig. Helt i onödan, precis som du skrev lundabrud.

En bekant till mig ska göra min brudbukett och hon ringde idag och ville ha mig med till blommsterhallen för att välja ut exakt vilka blommor jag vill ha. Jättekul ska det bli.
    Lite svårt det där med efternamn kanske. Min blivande ville absolut inte höra talas om att vi skulle ha olika efternamn eller att han skulle byta, så nu kommer jag att heta mitt efternamn som mellannamn och sedan tar jag hans som efternamn. Det går bra eftersom han har ett ganska ovanligt och fint efternamn tycker jag.

• pansartax

Jag tror att jag skrivit i den här tråden förut, men på sista tiden har jag bara nyfiket läst hur det går för er andra. I alla fall gifter vi oss den 23/7 2005!

Nu börjar bitarna falla på plats. Jag var hos sömmerskan igår och provade klänningen som hon "grovsytt". Hon tog in den lite här och där och räknar med att den snart ska vara klar. Jättefin blir den! Min pojkvän köpte band till klänningen igår som jag idag ska posta till sömmerskan.

I helgen köpte jag skor. Hade jättetur och hittade ett par som passar klänningen både färg- och stilmässigt på Balettshopen. Rea var det också på just dem!

Ringen är på gång, guldsmeden ska skicka en skiss i veckan. Spännande!

Vi funderar på vad pojkvännen ska ha på sig. Jag har ju en medeltidsinspirerad klänning så han måste ju ha något som passar till. Spännande och se var det slutar.

Det jag funderar mest på just nu är festprogrammet. Känns lite knepigt att få ihop det på ett bra och kul sätt. Hur långt har ni andra hunnit med det?

• Cazy

Här är det också fullrulle på planeringen. Ska ut i helgen och handla skor och titta på slöja och tiara. Efter balerna ska klänningen in till sömmerskan för ändringar.
    Ring ska vi ocvkså kolla på nu i nästa vecka men jag vet redan vilken jag vill ha=))

Annars börjar man känna en liten nervös slinga i magen emellanåt=))

Kram från Cazy brud den 23/7

• Cissi_73

Ja ni brudar , nu är det inte så långt kvar... Det börjar pirra i maggropen nu, hihi... hur har det gått för er då?

• lundabrud

oj oj ja det närmar sig... jag tror att jag snart ska börja göra listor på vad i detalj hur dagen ska gå till och vem som ska göra vad! Mycket blir det...

Ring oroar jag mig inte för för jag ska ha en slät ring, samma som förlovningsringen, fast med en ste ni. Det tar en vecka att få sa de i butiken.

Festprogrammet är det min syster som gör fast jag vet ju lite om vad som ska var med... lite om oss, lite klurigheter, något skoj om kärlek, bordsplaceringen + vem ör vem, meny... lite sånt.

På fredag ska vi provsmaka maten *äntligen*! Det ska bli kul! Dessutom bör klänningen komma nästa vecka!

• 050709

Pansartax
    håller med, festprogrammet är svårt att få ihop på ett bra sätt. Vi tänkte skriva en vem är vem lista och det är så svårt.

Kanske dags att börja titta på ring ... verkar som om ni redan har börjat med det.

• Tinisen

Hej allihop!
    jösses vad det planeras härinne! Man får ju prestationsångest när man läser alla inlägg!

Jag tror dock att vi ligger rätt bra i tiden. Vår toastmasterpar kommer från Norge nu i helgen och skall tillsammans med värdparet göra festhäftet. Skönt att inte ha insyn i allt.

I övrigt så har min sambo hunnit så pass långt med gammelbilen ( en mercedes från 1957) att den är klar för lack! Vi har hittat en kille som skall lacka den och han skall börja i nästa vecka. Kul!

Det mesta för övrigt är faktiskt klart. Det som vi inte har gjort är vigselprogrammet - får ta det lite senare när vi vet präst kantor och solist (ej helt klart ännu vem det blir).
    Sambon skall köpa skor också och vi skall hyra kostym till marskalken och även klänning till tärnan (som är gravid! Så jag skall bli moster! Fick veta nu i mars. Jättekul!)

Lite längre fram skall servetterna vikas, rispåsar knytas ihop och en liten väska till mig sys. Men först skall vi få rå om vårt toastmasterpar en hel helg!

• Marika S

Trevligt att man inte är den enda som skall gå till altaret 2 juli, nu får man bara hoppas att vädret är bra, även om det betyder tur att få regn i brudkronan.

Lycka till allihopa!

Svar på tråden Brud i Juli