Brud i Juli
Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*
Den 2:a juli 2005 smäller det.
Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*
Den 2:a juli 2005 smäller det.
Vi har osa den 7 maj. Vi gifter oss dock den 16 juli, så vi får god tid på oss.
Det är hittills drygt 40 av 60 personer som anmält sig.
Hur ska ni göra med de som inte svarat efter osa datumet? För några blir det nog...
Forts.
Vi har två personer som vi bjudit mest för att vi "måste". De har inte svarat ännu. Kan man vara så fräck och säga att tyvärr det är för sent om de inte svarar innan osa datumet? Det måste väl vara okej?
Helena Sk
Har precis samma fundering...ska man ringa upp själv och kolla eller? Vi har osa 9 maj och gifter oss den 9 juli. Hittills har ca 50 av 70 tackat ja.
Waimea
Jag är också väldigt bebis sugen, visst är det inspirerande (och lite jobbigt, man blir ju avundsjuk) med alla stora magar, barnvagnar och gulliga så bebar. Idag fick den tredje av fyra gravida på jobb utökning i familjen. Efter bröllopet får jag väl börja bearbeta maken...
Hej på er! Huj vad tiden går! Nu är det ett tag sedan jag var härinne, finns lite att läsa och uppdatera sedan sist!
Planeringen har väl legat lite i träda kan jag känna, men det är för att det inte finns så mycket att göra just nu. det som är kvar att göra är
vigselprogrammet - kan inte göras förrän präst och kantor hört av sig, och det skulle de göra i April-Maj.
Det skall sys en liten väska till mig, en sådan där "påse". Har grejer hemma, men har inte börjat på den.
Syrran (och samtidigt min tärna) och jag skall provduka i lokalen den 14/5. Jag har också funderingar på blommor på borden, och syrran kom med ett bra tips. Att lägga gerbera två och två med ev lite grönt till med jämna mellanrum på borden. Gerbera håller sig tydligen bra lite längre tid. Och eftersom jag skal ha gerbera i brudbuketten skulle det ju passa utmärkt!
Vi skall hyra kläder till marskalk och tärna.
Min sambo skall köpa sig nya skor.
"min " sömmerska skall hjälpa mig att sy ut klänningen en stl. Köpte den på blocket, fanns i min hemstad men i en stl mindre än vad jag har i vanliga fall. Nu är den aldrig använd och det finns sömnsmån på den.
Gästbok skall köpas in.
Vi åker till tyskland snart för att handla dricka och samtidigt ha en minisemester ihop.
Vad gäller tidsschemat när vi gifter oss så skall jag och min tärna vara hos frisören kl 10, hos fotorafen kl 13:45. Då skall vi ta både studiobilder och utomhusbilder vid vår kyrka. Vigseln är 15:30 och fotografen räknar med att vi skall vara klara till 15:00. För övrigt har jag och min sambo önskat att vi skall komma igång med förrätten senast vid 18-18:30-tiden. Vi vil ju hinna dansa och ha lite kul på dansgolvet innan bandet måste sluta spela....
Oj det blev ett långt inlägg! Men nu vet ni var ni har mig!
på tal om att vara bebissugen kan jag berätta att jag kommer ha en gravid tärna! Jag skall bli moster i oktober! Första barnet på vår sida och det känns jättebra!
Fäör egen del har sambon och jag bestämt att sluta skydda oss efter bröllopet så får vi se om det är något som fastnar...
Hej!
Har helt missat att det finns en tråd för oss som gifter sig i juli.. och då har jag verkligen spanat omkring och fått många tips här på sidorna. Vi ska gifta oss den 30 juli i Stockholm. Ni andra som gifte er då, vart i landet kommer ni att vara? Vi är ursprungligen från Skåne så det känns kul att läsa om alla er där himma.
Har nog inte fattat att det är tre månader kvar, eller rättaresagt att det skulle vara kort tid.. Men jag är ju också tidsoptimist.
Jag och min sambo har inte ordnat följande nyckelpersoner:
- borgerlig vigselförättare
- kock till grillbuffé
- musiker till vigseln
Vigselförättaren känns lite scary eftersom det verkligen är svårt att få tag på en bra sådan här i Stockholm. Vi hade en som heter Bi men då vi ändrade tiden så kunde hon inte längre. Har fått nej från två andra och vet inte hur vi ska få tag på någon. Är det nån som har något bra tisp?? Snälla..
Hejsan alla,
En till Julibrud här.
Jag är helt ny här och har bara en ring!
Nu måste jag börja sätta fart inser jag!
Spännande sajt det här!
Tinisen: samma plan som oss då, med andra ord. Inget mer skydd efter bröllopet! Jag har tajmat det så att jag slutar med p-piller knappt två veckor innan bröllopet. ;)
elgskog: Jag finns mitt i mörka Småland..
Helena Sk: Jag har precis samma plan som du - bjöd in två kusiner lite förhastat, tror i och för sig att ingen av dem kunde komma..
Jag gifter mig den 9/7 och har inte heller fått iväg inbjudningarna....
Har beställt ringen nu. Jipiiii va fin den är.
Är det ngn annan som har tänkt att ha en fest/balklänning istället för brudklänning?
Tinisen: vad härligt med gerberor!! Det är verkligen fina blommor..
Jag håller som bäst på att planerar en möhippa för en kompis som gifter sig en månad innan mig.. Jag ska hålla ett "bröllops-spinning"-pass för henne med låtar på rätt tema, fula kläder och karaokeinslag.. Sedan blir det äventyrsbad och lite bubbelpool, därefter middag och dans. Kuuul!