• Lilla Myran

Brud i Juli

Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*

Den 2:a juli 2005 smäller det.

• Svar på tråden Brud i Juli
  • Waimea

Hej!

Nej - inga såpbubbletips...

Däremot börjar jag känna mig fånigt lycklig. Allt känns så fantastiskt rätt och min M2B och jag har verkligen fått en nytändning och kommit varandra än närmre. Det är så härligt!!

• Marika S

Hmm, ett tag sedan man var inne märker jag..

Mötet med prästen gick JÄTTEBRA! Hur trevlig som helst. Gick lugnt och metodiskt igenom hur vigseln skulle gå till. Pratade om hur vi träffades, vilka intressen vi har mm. Hindersprövningen lämnade vi till prästen, men han önskade även personbevis, kanske kan vara bra att tänka på om ni ej har träffat era ännu. Kantorn var så bra och spelade så fint så tårarna kom när jag hörde de två marscher jag valt för in och utgång. Suck! Vill inte börja gråta innan jag ens kommit in i kyrkan ju! *ler* Men det löser sig!
    Tårtan beställdes i fredags, spännande som bara den, men det är 6 veckor kvar innan jag får se den!
    Ha en underbar kväll allihopa!

• lundabrud

Hej hej!

Det var ett tag sedan jag skrev men här kommer några rader från mig:

Igår insåg jag att frisören som jag bokat inte har bokat mig! Min sambo var och klippte sig där förra veckan och fick sådana vibbar, och igår fick jag bekräftan... Jag pratade inte med den som klantat sig och vet inte om jag orkar det heller ... Tiden då jag skulle klippa topparna INFÖR bröllopsuppsättningen (vilket frisören själv föreslog) fanns minsann inskriven! Så då är det bara att leta annan frisör. Suck.

Har i alla fall fått tag på trevligt och prisvärt porslin, så det känns skön. Men cateringen fortsätter att oroa mig, jag mailade dem om att jag vill skriva ett avtal för ... en eller två ? veckor sedan och de har inte svarat. SUUUUCK!

Men men, nu har alla kompisar svarat på inbjudan och enbart 4 kan inte komma. Delar av släkten (på båda sidor) är sämre på att svara, men det ska väl ge sig.

... och det närmar sig sannerligen den 2 juli! Jag är nervös - ska detta verkligen klaffa?

• Waimea

lundabrud: Åh, din stackare. Vilket skräp. Klantfrisör! Men du, du ska se att det ordnar sig.. Ta tag i det nu med en gång så att du får en tid hos en annan frisör. Då kan du andas ut lite. Det måste ju finnas tid någon annan stans?!

Jag ska till cateringfirman idag och göra en del avstämningar. Nu vet jag hur många vi blir så jag ska detaljplanera kvällen lite bättre. Min M2B drar till Värmland på en jobbresa så jag får sköta det själv.

Gjorde bordsplaceringen igår - svärmor ska till lokalen på kalas i helgen så hon får spana på om det är möjligt att duka som vi tänkt.

Vi satt i lördags kväll, testade viner och skrev litegrann om våra gäster. Jag kan säga att ju mer vin som rann ner, ju mer uppkäftiga blev vi.. *fniss*

• lundabrud

Waimea:

tack för värmande ord! Jag ringde en frisör igår, och det kansek ordnar sig men jag får besked på fredag och jag vill veta NUUUU!

Åh så kul att göra bordsplaceringen, det vill jag också! Men en del klantsläktingar har inte svarat än. Morr.

• Waimea

Lundabrud: efter ett litet stim av flyt för dig verkar det ha trasslat till sig igen.. Så segt att behöva vänta i fyra dagar, man kan ju tycka att antingen kan de eller så kan de inte, men nähäpp. JAg lider med dig!

Jag satte min mamma på att tjata på alla som inte OSA:at i tid (typ - alla mina bröder förutom han som ska vara toastmaster). Det funkade, tyvärr valde en av dem att inte komma men det får man väl köpa

• fyran4

Hej
    Det var ett tag sedan man skrev här..

Har försökt få tag på en bil så att man kan iallafal åka fint från kyrkan men gubben med den gamla bilen svarar ju inte..*grr*

Har också fått en kompis att hjälpa mig med festprogrammet. Hittade många roliga tips här på BT.

Prästen har vi träffat första gången nu och det blir en andra träff den 17/6..
    Till honom lämnade vi hinderprövningen och våra dopbevis.. Vi gifter oss ju katolskt! Anmälan om efternamn skickade jag in då vi skulle fixa hinderprövningen.

Vet fortfarande int ehur ajg ska göra med håret.. sak prova min klänning för sista gången på lördag och ska då kolla på en tiara.. Undra om det går att sy fast slöjan i tiaran.. Vi får väl se..
    Tänkte inte anlita en frisör då jag tycker det är dyyrt.. Får prova på mig själv..Själv tycker jag att sminkningen är jobbigast.. jag lyckas ju jämt få så att eyelinerna ligger under ögona på väg mot hakan på slutet av kvällarna.. Och så vill jag ju inte se ut på mitt bröllop..
    Något råd?

Pust ! har mardrömmar om detta!

• fyran4

Waiema:
    ang såpbubblor..
    Ja vi köpte våra med hjälp av min syster i USA. På att de små flaskor står våra namn och datum..
    Det blir fint..

• Anna555

fyran:

avancerat...
    Var det något speciellt med dem mer än att det står era namn på dem? (alltså är det något speciellt med bubblorna? Vissa påstår ju att somliga bubblor färgar och andra inte...)

Jag vill egentligen bara ha 2 såpbubble-förpackningar som våra kyrkvärdar (eller någon kusin) kan använda och blåsa med när vi kommer ut.
    Var hittar man det?

• lundabrud

fyran4: har tyvärr inga råd vad gäller utseende; jag är en riktig slashas som behöver hjälp med sådant :) Hoppas du har någon i din omgivning som kan hjälpa dig!

För att denna gån inte klaga (som jag annars brukar) så kan jag berätta att min underbara kör idag sjöng det arr som vår underbara dirigent gjort på "klinga mina klockor" och jag började nästan gråta på plats :) Det kommer bli så fint så fint! Och hon är så snäll vår dirigent, hon har skrivit arret efter vilka personer som kommer kunna vara med (det blir 6 ev 7 personer), så det är helt specialgjort. UNDERBART!! Hade tänkt den som ingång men den blev så tjusig så den kanske ska vara som ingång... ah .. härligt med lyxproblem...

Svar på tråden Brud i Juli