• Lilla Myran

Brud i Juli

Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*

Den 2:a juli 2005 smäller det.

• Svar på tråden Brud i Juli
  • Waimea

Nej - inte kan det regna i juli.. Inte ens hos mig fast jag bor i en av Sveriges regnrikaste trakter...

• 050709

Regn vill vi absolut inte ha. Märker att jag har varit borta ett tag, mycket att läsa om nu.

Träffade min florist idag och tittade på blommor. Tillslut bestämde jag mig för vendela rosor, blåklint, brudslöja och lite grönt. Jag får betala ca 3000:- för brudbukett, tärnbukett, corsage till man och marskalk, och enkel bordsdekoration. vad får ni betala?

Jag och min blivande var ute och tittade på ringar också. Jag har jättesvårt för att välja. Tycker inte att de dyra ringarna är finare än de billiga, men ändå vill man ha något lite extra som vigselring. Svårt.

Kul föresten att vi håller tråden igång nu när det närmar sig för oss.

• Anna555

Tinisen o Waimea:
    vad gott det lät!

Skönt att höra att det verkar vara rimliga priser på servering och så.
    Maten är svårare, men det verkar ju variera en del...

Har man hittat någon bra/billig gör det ju ganska stor skillnad!

050709:
    hur mycket bordsdekorationer ingår då? Jag hade hoppats att det kanske skulle bli lite billigare än så... hm...

• Destiny00

Hej allihopa !!

Hur långt har ni kommit & vad har ni kvar ?
    Vi har en del kvar som ska fixas.Sen funderar jag på bröllopsdagen hur allt kommer gå till..
    Ska man till frissan först,sen klä på sig knäppa kort före heller efter kyrkan ??

Hur ska ni göra ??

• lundabrud

åhh ... klänningen kom igår. Den var ju tyvärr inte exakt som den var på bilden. Nämligen: på bilden finns inga sömmar på "framsidan" av klänningen, och det var bl a därför jag ville ha just den. Men den som jag har fått har sömmar på framsidan... Suck. Men men den är fin ändå och det blir säkert bra.

Destiny00:
    Ja jag vill också höra om detaljplanering för dagen! Vår vigsel börjar 15.00. HUr mycket tid behöver man? Jag får väl prata med frissan när man ska dit, jag ska dit och klippa topparna en månad innan.

• Waimea

Hej på er!

En av mina bästa vänner är florist och kommer att ta hand om alla blommor. Jag vet inte alls vad det kommer att hamna på, men vi ska försöka köpa in blommor via grossist. Jag tror att 3000 är ett rätt så rimligt pris för det 050709 beställt..

Jag ringde faktiskt och pratade med min frisör igår och har börjat greja med ett litet "körschema" för bröllopsdagen..

Vigseln är vid 15 och jag har fått tid hos frisören vid 9. Både jag och min tärna ska få håruppsättningar och smink.. Jag tror att vi är klara vid 12, ungefär. Då blir det lunch, färd hem till svärföräldrarna (vi bor hos dem - min bror med familj bor i vår lägenhet), sedan påklädning, fotografering vid 13.30 (ca), min pappa tar korten. Vi ska ta korten hemma hos kompisar till oss som har ett vackert hus några minuters bilväg från kyrkan. Det är en gammal skola, så det finns härliga miljöer både inne och ute.. Sedan är det dags!! *pirr*

• Waimea

lundabrud: vad tråkigt att det inte blev exakt som du ville.. Svårt, kanske att göra något åt det om klänningen redan är färdigsydd. Men roligt - jag har bara varit och tagit mått till min klänning en gång, så jag vet inte så mycket mer.

• Elfina

jag börjar bli lite nervös. tror inte att jag fattat riktigt I måndags provade jag frisyren o nu på måndag så ska vi börja sy på kläderna. det pirrar i magen. o mitt i allt planerande så flyttar vi.. nervös är jag men det känns underbart iaf..

• 050709

Anna555
    Vi ska ha en ros, lite brudslöja och grönt i varje vas, och 10-12 vaser.

Tråkigt med klänningen lundabrud.

Så här ser min dag ut: kl 9.00 frisören kl 12.00 Make up. kl 13.00 lunch. kl 15.00 iväg till kyrkan. Vigseln börjar kl 16.00. Pirrigt

Idag har vi varit och bestämt meny, det blev: Avocado med räkor och krassesås, Helstekt oxfile med rödvinssås och potatisgratäng, vaniljglass med hallonsås och vi får betala 265:- Totalt med all dricka och mat hamnar det på ca 500:-

• kotten_79

Är det bara jag som ska sminkas innan håret.. Känner att de vill jag inte.. Fick tid hos makeup tjejen kl 9, o sen hår kl 10.30.. SKa man sitta där i värme o vatten med sminket på? Vill sminka mig medans eller efter håret är klart

Svar på tråden Brud i Juli