• Lilla Myran

Brud i Juli

Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*

Den 2:a juli 2005 smäller det.

• Svar på tråden Brud i Juli
  • Lilla Myran

Tror ni att det är försent att skicka in om ansökan och anmälan den 6 maj då våran adressändring kommer att ske. Vi kommer att gifta oss 2 juli och skulle då vilja ha med vår nya adress på vigselpapperna, hinner man då?

• 050709

Tinisen: tack, och vad mysigt det låter med en spakväll tillsammans. Det skulle verkligen jag och min sambo behöva. För tillfället träffas vi bara 5 minuter morgon och 5 minuter kväll. Ganska tråkigt.
    Förstår precis vad du menat. Tiden går så fort tycker jag. Vi bestämde bröllopsdatum när min sambo friade i november och nu känns det snart som om det är dags. Bara 3 månader på lördag.

En fråga också:
    Kan man skicka in namnändringslappen redan?
    Vi har skickat in hindersprövningen, men inte fått något tillbaka än.

• Anna555

050709

Vi gifter oss också den 9e!

Det känns som att det är ganska lugnt fortfarande och det är väldigt skönt måste jag säga.

Men stressen lär väl komma så småningom ;)
    Nu ska jag ut på stan och gå en sväng till vår guldsmed och kanske köpa lite pyssel på Panduro så att jag kan pyssla med tiara/smycken i kväll.

• lundabrud

Hej hej!

Ska ni ha gästbok? Jag tror vi ska ha det. Måste köpa en... Idag ska jag slutligen bestämma vilka sånger som ska vara i festhäftet och maila dem till toastmastern! Dessutom ska jag maila följande lilla tal till honom som ska ligga under allas tallrikar... utam min och M2Bs:

gemensamt tal
    Läs igenom hastigt.

Om en liten stund ska du tillsammans med alla andra på festen hålla ett gemensamt tal till brudparet. Avvakta toastmasterns signal, följ hans exempel och gör följande:

1. Knacka i glaset och res dig upp.

2.När alla rest sig: HARKLA DIG TYDLIGT, och vänd blicken mot brudparet.

3. Håll följande anförande:

"Kära brudpar!" (Kort paus).

"Inte för att vi är några talare" (lätt hostning)

"men vi vill ändå säga några väl valda ord denna högtidsdag" (paus).

"Det är en stor " (upp på tå och vicka fram och tillbaka)

"glädje att dela er glädje" (skratta lätt) "denna högtidsdag".

"Vi" (slå ut med handen)

"tycker att det är fantastiskt att få vara med när ni knyter äktenskapets förtroliga band" (paus, riv dig i huvudet och harkla dig).

"Det är ett" (väg på tårna)

"stort beslut att ingå äktenskap och vi gratulerar er till detta beslut" (paus)

"att" (dröjande och med eftertryck)

"att ingå i det äkta ståndet" (paus, nicka förnöjsamt).

"Vi vill därför utbringa ett fyrfaldigt LEVE för brudparet"

"DE LEVE" (Slå ut med armen fyra gånger)

HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!

• fyran4

Jag har både skickat och fått igen mina / våra papper.. Hinderprövningsintyg, namnändring på mig och alla barnen..
    Ville ha det fixat för den 29 /4 kommer prästen hit på ett samtal.. Vi ska ju ha det katolskt om ni som var med på andra tråden minns..
    Min m2b ska äntligen åka till skellefteå och prova kläder den 15/4 så det är klart.. Det känns som mycket nu..
    Ska även kolla efter en bil som man kan åka med snyggt från kyrkan och hem.

• Anna555

tjoho, jag har köpt skor!!

Helt emot vad jag tänkt så blev det ett par klassiska bröllopsskor i sidentyg, men till ett fint pris :)
    Känns jättebra så det är skönt!

• Anna555

lundabrud

vi köpte en gästbok på Designtorget som är lite som de "mina vänner-böcker" man hade när man var liten.
    Inte jättebillig, men söt och jag tror det kan bli roliga resultat :)

Har handlat en massa prylar till bordsdekorationerna i dag också - en massa gjort i dag mao :)

• mammacatta

vi skulle åxå vilja ha Det Gemensamma Talet, ääälskar det!

• lundabrud

Anna555: grattis till alla fynd! Jag tror jag ska be min syster om hjälp med gästbok, hon är duktig på att hitta fina saker och dessutom så är det hon och mamma som ansvarar för utsmyckningen av lokalen så de har lite bättre koll på färgsättningen (vilken det nu blir...). Vad bra att du påminde mig om skor, min plan var ju att jag skulle "gå in" dem lite!

mammacatta: ja visst verkar talet jättekul!!

• 050709

Jätteroligt med det gemensamma talet.
    Man kanske kan få låna den ideen?

Anna 555: Känner mig också ganska lugn, för det mesta i alla fall. Ibland kommer dock bröllopsmardrömmarna. Någon annan som drabbas av dem?
    Lite stressande är det förstås att vi inte får tag i vår kontaktperson på festlokalen, vi har försökt i två veckor nu. Ja, ja vi får hoppas att det löser sig.

Svar på tråden Brud i Juli