• Lilla Myran

Brud i Juli

Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*

Den 2:a juli 2005 smäller det.

• Svar på tråden Brud i Juli
  • lundabrud

Hej... det verkar nu som om vi har två julitrådar på gång och just nu är nog denna lite mer vaken! Så jag börjar skriva här. Här finns lite bilder från min planering:

www.picturetrail.com/szam_100

• Blåklinten

Vi har ingen solist för tillfället men ska fråga några i släkten.

De finns en jättefin låt med Sara Löfgren, vet inte vad den heter men den skulle jag iaf vilja ha.

• Blåklinten

För alltid med Sara Lövgren heter den

• Elfina

Hej hej, vi gifter oss 9/7 ka skicka ut inbjudningarna i veckan. Vi har gjort dem själva. Det kändes personligt o mysigt. Kommer en hemsida oxå..

• kotten_79

Jag skickade mina inbjudningar i feb, men bara 3 st har osat än så länge.. Hur långt har ni egentligen kommit.. Tycker de är svårt att ta tag i saker, vet inte i vilken ända man ska börja.. Har ingen bil till kyrkan mm

• lundabrud

Inte många som osa:t till oss heller, men jag tror många väntar in i det sista, för vad jag vet så kommer i princip alla.

Mja, det känns som om det är massor kvar. Jag försöker ta en sak i taget... just nu är det att limma mina brudskor för sulan sitter inte riktigt som den ska :(

Vi har inte bokat något rum för bröllopsnatten heller!

Och så en annan detalj, vi har ingen telefonsvarare och jag vill inte hålla på att svara i mobiltelefon och förklara vägen och annat som säkert kommer att behövas under dagen D (jodå jag har skrivit vägbeskrivning på hemsidan men vissa kommer säkert glömma ni vet). Så nu funderar jag på att beställa tjänsten telefonsvarare bara under någon månad och sedan avbeställa den. Så kan ju folk få veta vem de ska ringa till (=inte mig!) om det vill få info.

• kotten_79

lundabrud

Ha ha ha.. Håller med dig..

Har heller inte bokat någon bröllopsnatt, vet inte riktigt vart vi vill spendera den. Är du klar med klänning och ring eller?

• lundabrud

Japp klänningen är beställd (hade ett himla bry med den för den gick plötsligt inte att beställa i affären där jag provat den så mina föräldrar lyckades beställa den hos producenten). Titta på länken jag bifogade lite längre upp.

Ringar bestämde vi oss för på ca 15 minuter (riktiga tråkmånsar är vi...). Enkla guldringar som förlovningsringar, och så ska jag ha en likadan fast med en, eller möjligen tre, stenar i.

Och du?

• fyran4

Hallå!
    Hej här kommer jag också..
    Den andra tråden är nu stängd.. Så jag har letat och letat efter denna..
    Länken som du Lundabrud skrev fungerade inte..
    Iallafall.. Oj snart är det dax.. har precis skickat ut mina inbjudningskort och det känns pirrigt.
    Har alla papper hemma som hör till bröllopet.. Har börjat funderar på hur vi gör med efternamnen.. jag har ju 2 barn sedan förut med en annan och 2 barn med min m2b. Alla får ju tyvärr inte samma..

Slöjan hänger här hemma ringen liger och v'äntar.. Klänningen är fållad och ska få på sig trumpetärmar.
    *Pust*
    Har ansökt om ledigt veckan innan bröllopet och veckan efter..

• 050709

Hej här kommer en till julibrud. I går fylldes vår gästlista på med 10 personer till som tackade ja. Nu är vi 34, men jag hoppas ju på fler. Vi har bjudit 70. Vi skickade ut inbjudningskort tidiget eftersom vi inte hade förvarnat utan ville överraska släkt och vänner. Har fått många positiva reaktioner på det. Det börjar närma sig nu. Skickade in hindersprövningen idag. Kul att läsa om hur det går för alla. Det verkar som om vi har kommit väldigt olika långt i planeringen. Här är det skor och ring som är nästa punkt på listan. Ska gå och träna nu så att man kommer i form till den stora dagen.

Svar på tråden Brud i Juli