Brud i Juli
Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*
Den 2:a juli 2005 smäller det.
Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*
Den 2:a juli 2005 smäller det.
Och här är jag med! Länken funkade för mig så jag hittade hit ganska lätt! Kul att vi är så många som gifter oss i Juli! För er som inte känner mig så gifter jag och min sambo oss 23/7 utanför Kalmar. Vi har också skickat ut inbjudningarna och fått ett svar än så länge. Å andra sidan har vi satt osa till den 5/6 så det finns ju tid än...Men man vill ju veta!!!! Det är klart, föräldrar och syskon har vi ju klart ifrån! Vi blir ca 40 st på vårt bröllop.
lundabrud
För att svara dig från förra tråden ang nattamat; vi funderade på det till en början, men dels så gick det åt väldigt lite nattamat på syrrans bröllop och dels känns det som att man bjuder på så mycket ändå den dagen... Kanske låter snålt men samtidigt tror jag att folk är mätta och det kommer ju finnas snacks och dricka. Det band vi har hyrt kommer heller inte att spela så mycket längre än till 01-02 och då blir det nog en naturlig avtroppning av gästerna.
Var helt inne på att ha slöja från början tillsammans med min mammas krona. Nu har jag hämtat kronan i helgen och både min sambo, jag själv, mamma och syrran tyckte att det blev lite väl mycket med både slöja och krona. Och det kändes helkonstigt att helt plötsligt inte vara inriktad på slöja längre...
Vi var alla mer inne på att använda bara kronan och smycka håret med blommor och ev några fina band el dyl.... Jag skall till frisören i mitten av april ch jag tänkte t amed både slöja och krona till henne så får hon säga vad hon tycker också!
oj en tråd för mig.. kul *ler*
Sambon och jag skall äntligen få tummen ur och gifta oss efter 6 år och 3 barn.. datumet e satt till 30/7 och det blir ett rätt enklet bröllop i kombination m dop av vår yngsta dotter..
sitter precis och försöker skissa på vad vi skall skriva på inbjudan..
Har inte bestämt oss för om vi skall inbjuda både till vigsel och dop eller om det bara blir till dopet och sedan tar vi vigseln som en övveraskning.. hur som haver så hoppas jag påå att få många goda tips här i tråden *ler*
Skall genast börja läsa igenom allt
Mvh
Lisa
kotten_79
"Du är allt" med Shirley Clamp skall vi också ha i kyrkan. Den är verkligen kanonfin! utöver den skall vår solist sjunga " A little bit more" (Dr Hook) och "Aldrig skall jag sluta älska dig" ( Jonas Gardell).
Sedan hoppas jag att kören jag är med i kan komma och sjunga " Så skimrande var aldig havet" acapella och " Too make you fell my love" som Bob Dylan skrivit. nu är det ju mitt i semestertider så körens medverkan är ju lite osäker, men det vore härligt!
undrar bara hur det går att hålla tårarna tillbaka när man står där och solisten sjunger "våra" sånger..... "ryser"
Oj vad många fina sånger ni kommer att ha..
*sucka*
Själv får jag väl ev höra "se mig med barbados.. Den ena tärnan jobbar som karaokevärd och ajg har bett henne.. Men hon ville ha låten på skiva första.. Har därimot hittat noterna..
Frågade henne om hon kunde sjunga Du är allt med Shirley clamp men hon gillade den inte och därför blev det inget.. Har funderat på om jag själv ska sjunga men frågan är om jag inte är redan för nervös..
Hur har ni andra fått tag på folk som ska sjunga i kyrkan?
Tjoho!
Träffade igår den andra cateringen (alltså inte den som jag är sur på - för er som inte "känner mig" så är det en historia från vår förra tråd) och de verkar jättetrevliga och bra! Fast det började lite pinsamt för vår del för vi kom 15 minuter sent - M2B hade fastnat i Båstad, jag ryckte ut och skulle hämta honom, så var det någon på E6 som igår kväll förvånades över att en rostig Nissan Micra kan köra i 140 så vet ni vem det var som körde...
Nåja, vi ska provsmaka nästa fredag, och är inte maten tråkig så är allt klart! Kävlinge Golfkrog är det förresten.
fyran4:
det kan nog bli svårt att sjunga på sitt eget bröllop... jag har varit solist på några bröllop och det är ganska svårt att inte bli rörd när man tittar brudparet i ögonen, och alla släktingar sitter med tårar i ögonen. Och då har jag inte ens kännt brudparet särskilt väl... så på mitt eget bröllop törs jag inte sjunga, även om detv vore roligt.
lundabrud:
tror du att gästerna kommer ringa till brudparet med frågor? Det har jag inte ens tänkt på... Jag skulle hellre ringa någon nära anhörig om jag var gäst och ville ha vägbeskrivning.
fyran4
Vi har kontaktat den kille som sjöng på min systers och hennes mans bröllop i smras. Dock sjunger han i ett band och vi har inte fått klartecken ännu. Om han inte kan komma så sjunger en kille i det band vi har hyrt till kvällen även i kyrkan. Vi vet inte hur han låter som sångare och eftersom "syrrans" solist gjorde det så bra i kyrkan hoppas jag i första hand på honom. Hans röst passar så bra för våra sånger. Men det blir nog bra hur det än blir!
lundabrud
Grattis till att äntligen ha träffat på vettiga människor i cateringvärlden!
Vi har inte diskuterat provsmakning. Tyckte de på "din" catering att det var en konstig fråga? Det har varit lite olika med den saken här på BT tycker jag. Man har väl lite för mycket av jantelagen i sig antar jag, för jag tycker det känns som att man ifrågasätter om de kan laga mat.... Men så är det ju naturligtvis inte. I alla övriga fall där man köper något så kontrollerar man ju varan först och det är ju egentligen inte konstigare att göra det här...
Får ni betala för provsmakningen och ur mycket i så fall?
Moa A
Jag håller med dig helt! Jag skulle aldrig kunna sjunga på mitt eget bröllop! Jag fick tårar i ögonen på bröllopsmässorna när de hade brudvisning - kände inte ens dem som var med....
Jag tror säkert att det finns dem som ringer till brudparet med frågor, även om de flesta ringer till någon annan. Vi skickade med ett informationsblad till gästerna med inbjudan där det står att de skall kontakta värdparet om de undrar över något. Även anmälan skall gå till dem. Trots det har en del äldre i släkten hört av sig till oss eftersom de inte känner värdparet som de skall ringa till... Men jag hoppas innerligt att de inte ringer till oss dagarna innan bröllopet - då har jag en känsla av att man inte har tid att sitta i telefon...
Lundabrud: Jag har nog missat dig när och var gifter du dig?
Jag gifter mig i Dalby Kyrka 23/7.
Moa A
Tja jag hoppas att folk inte försöker ringa på bröllopsdagen, men i befolkningen brukar 10% göra de mest märkliga saker, och 10% av 90 gäster är 9 personer som alltså kan få för sig vad som helst :) he he nej jag skojar lite men ändå, det är nog inte alla som tänker sig in i vad det innebär att planera och genomföra ett bröllop.
Tinisen
Vi har frågat flera cateringfirmor om provsmakning och de flesta har sagt att man får smaka EN meny (den man bestämt sig för) gratis om man gör en stor beställning (typ upp mot 100 gäster tror jag). Igår sa vi att det är viktigare för oss att smaka på två olika menyer och betala än att smaka på en meny gratis och det var inga problem, fast jag vet inte hur mycket vi får betala. Jag tycker det är självklart att man ska få smaka när man ska köpa något för många många tusen kronor! Fast jag vet inte om jag tycker det är HELT självklart att de ska vara gratis, det beror lite på. Vår cateringfirma har ju även restaurang, men om man inte har det är det kanske lite bökigt. Men på något sätt måste man kunna smaka, vad vet jag jag kanske inte är nöjd... Klänningen provar man ju till förbannelse...
Cazy
Jag gifter mig borgeligt i Lund (förhoppningsvis stadshuset) den 2 juli! Fest i Axelgård, Vallkärra.