• Lilla Myran

Brud i Juli

Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*

Den 2:a juli 2005 smäller det.

• Svar på tråden Brud i Juli
  • lundabrud

Hejsan!

jag ska gifta mig den 2 juli (så det blir bland annat mig ni får höra om först :) )

050709

Vi var några som hängde på en annan tråd innan, men nu är vi lite blandad kompott från olika håll och kanter. Så det är bara att börja berätta om sina bekymmer och glädjeämnen!

• 050709

lundabrud

Mindre än tre månader kvar alltså.

• lundabrud

shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit

*lägger händerna för öronen*

Jo så är det nog...

• fyran4

Hej
    Nu har vi ändrat.. Att man ska vara så veeelig.. Så det blir tyvärr till att skicka ut rättelsebrev till dem som fått inbjudningarna redan.
    Vi har bytt kyrka till Norsjö och kl 16.00
    Det blir även buffe hemma hos oss istället för hos mina svärisar.
    Verkar det konstigt?
    Det blev så här för att vi inte kunde hitta något billigt tält.
    Men det blir nog bra ändå..*ler*

• lundabrud

fyran4

Det blir säkert jättebra. Vi skickade ut våra inbjudningar utan att vara säkra på vigsellokalen (ja du kanske minns) och tänkte att vi får fixa det i efterhand om det blir annorlunda. Men nu verkar det ha löst sig men det kunde vi ju inte veta då!

• Tinisen

050708
    Välkommen! Alltid kul med nya människor!
    Vi gifter oss den 23/7, så vi har 3,5 månad kvar ungefär... Känns konstigt att det bara är så kort tid kvar. Det känns som alldeles nyligen när jag bokade kyrkan och det var i Juni - 04....

Jag och min sambo har haft en jätteskön kväll på spa och efter det ätit en god middag. Skönt med en avstressande paus mitt i allting, och till råga på allt - mitt i veckan. Kändes på nå´t vis ännu lyxigare!
    Sambon behövde göra lite jobb framför datorn så jag passade på att titta in här! Har hämtat bakelser med lite olika fyllningar och dem skall vi festa på om en stund. Förhoppningsvis kommer vi fram till vilken smak vi vill ha på tårtan...

• lundabrud

Tinisen: så häääärligt! Och så bra att du håller oss uppdaterad också :)

• lundabrud

Hej!

Idag kom papprena från skatteverket om hindersprövning och så ... och så papper om namnbyte. Nu börjar det närma sig...

• Lilla Myran

En undran?

Är det två blanketter som man ska skicka in
    * ANMÄLAN - Efternamn
    * ANSÖKAN OCH FÖRSÄKRAN - Hindersprövning.

Vad står det på dem? Syns adressen eller är det bara namnen?

• lundabrud

Så här har jag gjort:

Jag laddade ner en blankett (SKV 7680) från skatteverkets hemsida. På denna blankett fyller man i namn och adress och försäkrar lite olika saker. Efter att man skickat denna blankett till skatteverket får man två intyg, "hindersprövning" och "vigsel". Den som heter "vigsel" tror jag att vigselförrättaren ska skicka in till skatteverket när vigseln är genomförd. Det andra intyget ska h*n behålla. Tror jag!

DESSUTOM har jag idag, med de två intygen, fått en anmälan om namnbyte.

På alla papper syns adress.

Svar på tråden Brud i Juli