• Lilla Myran

Brud i Juli

Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*

Den 2:a juli 2005 smäller det.

• Svar på tråden Brud i Juli
  • robbans flicka

aceblondie

Är det boda kyrka som ligger i bodakyrkby i rättvikskommun??

Om det är den kyrkan kan jag bara säga att den är jättefin. Min släkt kommer från dalarna, så alla mina döda släktingar är begravd där, trist att jag bara fått vara i den kyrkan vid tråkiga tlillfällen.

Jag o m2b hade nästan tänkt gifta oss i den kyrkan men vi valde att gifta oss hemma i hälsingland istället.

• äppellunden

Vi ska posta våra ikväll, fattas 6 st. frimärken bara och en gul låda
    Vi ska gifta oss 2 juli.

Tror vi har det mesta under kontroll faktiskt.
    till kyrkan "fattas" en låt till till solisten och jag vet inte om någon gifter sig före och om de dekorerar kyrkan... men det går ju att ta reda på enkelt.

Stort att få iväg inbjudningarna även om de flesta redan vet om att vi ska gifta oss *pirr,pirr*

/äpplet

• 23.7-brud

mammacatta:

Skönt att höra att du inte har skickat ut inbjudningarna. Jag har nästan fått panik då alla andra här (sorry!)har så bråttom! Själv så har jag inte ens bestämt mig exakt hur inbjudningarna skall se ut... Här tas det lungt . Skall försöka bestämma mig på påsk, göra dem efter påsk och få ut dem i början av maj...

Är jag galen? De flesta vet redan eller så kommer de snart att få veta datumet...

• kricko

23.7 - brud

SKÖNT, vi är minst tre som inte hetsar... Försöker intala mig att det är en bra sak... Vi har inte heller betsämt hur inbjudningarna skall se ut, men får väl ta tag i det snart!

• aceblondie

robbans flicka

Ja,det är Boda kyrka i boda kyrkby. vi bor på värmdö utanför stockholm, men min far bodde 8 år i Rättvik,och vi föll för Tällbergsgården(där festen skall vara) och boda kyrka.

• robbans flicka

Okej!

Mina föräldrar kommer nämligen från de trakterna som boda kyra finns, närmare bestämt gulleråsen o kärvsåsen som ligger mellan rättvik o furudal, du kanske känner till de byarna*?!

Lycka till med bröllopet!

• pansartax

aceblondie:
    Tällberg är ju underbart! Är det restaurangen som heter Tällbergsgården eller är det något annat?

• Waimea

Hejsan!

Jag gifter mig den 2 juli, i Växjö. Det börjar närma sig nu, det känns verkligen spännande. Vi har precis valt vår andra solosång, nu ska vi bara hitta någon som ska sjunga (jag tror det får bli kantorn). Allt annat har fallit på plats lite allt eftersom utan att jag egentligen funderat så mycket. Det första vi bokade var bröllopsresan!! ;)

En fråga till er - har ni funderat något på blommor till buketten? Min blomstertjej är inne på vita rokokotulpaner och blå-lila-mörklila anemoner, har ni andra förslag på vita blommor? Jag har funderat lite på pioner.. Det är ju kanske svårt med tulpaner i juli..

En till fråga: vad funderar ni mest över just nu? Jag är någonstans i bordsplaceringsträsket, hur ska vi få ihop min galna, finska släkt med hans lite mer timida småländska, liksom..

• pansartax

Bordsplaceringen kommer inte vi att börja med förrän vi vet vilka som kommer. Det vi funderar på just nu är

*band till festen
    *klänningen (ska titta på tyg i helgen)
    *ringen (har mailat guldsmeden med inte fått svar ännu)

Har inte funderat något alls om blommor, känns just nu mest som ett "nödvändigt ont" Men det blir väl säkert en bukett iallafall...

• mammacatta

ja tänker ta d väääldigt lungt m inbjudningarna, vi såg till att alla visste att vi ska gifta oss - d kommer inte som nån överraskning direkt. (vi är förlovade och har barn;)...)

GURUN ribbing säger att d är lite oförskämt att skicka ut tidigare än 2 månader innan, men hon medger att det av praktiska skäl finns anledning att ibland skicka ut tidigare...:)

tänkte fila lite på dem i påsk, vet hur de ska se ut men formuleringarna... *brrrr* sen skicka ut i slutet på maj så får alla 3-4 veckor på sig att osa - man får inte ha för lång tid mellan utskick å osa, då glömmer folk bort... :)

åååå va KUL D HÄR Ä!!! :D:D:D

Svar på tråden Brud i Juli