Brud i Juli
Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*
Den 2:a juli 2005 smäller det.
Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*
Den 2:a juli 2005 smäller det.
He he ... för er som inte vet så har jag haft ett himla bry med vigsellokal! Kommunen ställer upp med vigslerum för typ 8 personer vilket ju inte funkar om man är 80... men jag vet att folk har haft vigslar i stadshusets representationssal, så det ville ju jag också - men icke, det var bara kanske om ifall den inte var upptagen för viktiga människor... Jag blev förbannad och ringde till kommunstyrelsens (eller vad det heter) ordförande. Och han sa att ja men det ordnar sig! Men sedan var det ändå trassel så jag gav upp kampen lite ... ja jag kortar ner här och kommer till saken:
Jag pratade med sekreteraren, hon som sa nej från början, igår för att ta reda på vad hon behöver för papper och info från mig. Och då sa hon surt att jodå nu får jag vara i lokalen för att ordf. har sagt det men det kommer att vara besvärligt för att *bla....* och jag bara lyssnade.
MEN nu är det i alla fall bekräftat att vi kommer vara där! Jippi! Kanske dags för kommunen att inse att inte alla vill gifta sig i kyrkan, och att de kanske också kan ge samma fina service som kyrkan ger?
Heja lundabrud! Vad gott att surkarten fick ge sig!!! skrattar gott!
Tack Tinisen!
Just nu rullar allt på så det är bara att vara glad tills nästa svacka kommer :)
jaha, det är hit ni har rymt :)
Vad hände med den andra "brud i Juli"-tråden?
Jag har inte förstått ännu när trådar stängs eller inte
Vår status är att inbjudningarna nu är utskickade (skönt!!) och kläder beställda (bara skor till mig kvar)
Matdiskussioner förs med cateringfirman och vi har träffat stället där vi ska vara och gått igenom allt praktiskt.
Så nu har vi nog en liten paus och gör inte så mycket praktiskt - ganska skönt faktiskt!
Snart tar det nog fart igen och då är det bra med lite lust och energi :)
Anna 555
Trådar stängs när det blir 3 månader gamla för att de inte skall bli oskäligt stora enl Patrik på BT.
Vi har det också lite lugnt just nu. Jag är inne i en period där jag jobbar väldigt intensivt med både dag och nattpass och då orkar man inte riktigt sitta och planera och kontakta på samma vis. Men vi känner ingen press för det just nu, det känns som vi ligger bra till i planeringen. Och jag säger som du - det är sk´önt att kunna koppla av det ibland också.
Ikväll skall jag och sambon på kurbad och massage, äta en god middag efter och när vi kommer hem skall vi provsmaka bakelser med olika fyllningar och försöka enas om vilken vi skall ha till tårtan... Allt har varit en hemlis för min sambo, men han har listat ut massagen och middagen, däremot vet han inget om kurbad eller bakelser....
Det skall i varje fall bli väldigt skönt!
Vårt toastmasterpar kommer från Oslo nästa helg och skall göra festhäftet ihop med värdparet. Skönt att inte ha insyn i allting och lite kul med överraskningar! i början på Maj skall vi ta en tur till Tyskland och inhandla dricka till bröllopet. Men som sagt, till dess tar vi det bara lugnt....
Hejsan!
Här är en till julibrud!
Vi gifter oss den 30 juli!
Har massor kvar att fixa eftersom vi blev av med festlokalen...
Nån mer den 30:e?
Börjar också känna att en del har fallit på plats. Samtidigt kan jag känna en panik att vi inte hunnit kolla på ring ännu eller att bara min klänning är färdig men inte skor osv Min blivande har inte ens börjat med sina kläder eller bestämt bestman. Sen ska vi inte börjar prata om vigsel och festprogram =))
Cazy som börjar få lite bröllopsnoja =))
MissIkkaa:
Jag gifter mig oxå den 30/7 eller rättare sagt vi *ler*
Jag gifter åxå mig den 30/7
Hej, någon mer som gifter sig den 9 juli?
Det verkar nästan som att många av er känner varandra, stämmer det?
Ganska ny här så jag vet inte riktigt hur det fungerar än.