• Lilla Myran

Brud i Juli

Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*

Den 2:a juli 2005 smäller det.

• Svar på tråden Brud i Juli
  • Waimea

Aah, jag *längtar*. Det ska bli helt fantastiskt, jag trodde faktiskt inte att man skulle kunna vara så här förtjust i att gifta sig, men det är jag! Alla runtomkring är ju så glada och positiva, det ska bli roligt att få samla alla man tycker om samtidigt på ett och samma ställe!!

• pansartax

050709:
    Vi har också gjort en lista med personbeskrivningar och vem som är vem. "Mina" gick ganska lätt, men pojkvännen är liiite långsam med att formulera om dem som jag inte känner så bra.

Håller med Waimea att det är så himla kul allting! Jag trodde inte heller att jag skulle bli så inne i det! Någon mer än jag som kommer på sig själv med att prata om bröllopet med allt och alla hela tiden? Alltid är det ju något nytt som hänt. Man har köpt papper till festprogrammet, skor till klänningen eller bestämt någon solosång. Säkert väääldigt fängslande för alla andra

Tur att BT finns så man kan prata av sig om alla detaljer här inne. Kul att alla verkar så till sig!!

• Anna555

pansartax

ja, det är säkert därför BT är så poppis, man vågar nästan inte prata för mycket med sin omgivning för de borde ju tröttna kan man tycka...

Dessutom får man ju så bra tips! och små puffar om saker och inspiration när ens egen tryter.

Har ni spikat vad ni ska ha för musik i kyrkan då?
    (började tänka på det eftersom mina grannar ovanför har värsta discot och då hamnade musik generellt på hjärnan...)

• pansartax

Anna555:

Vi gifter oss borgerligt vid en sjö! Gästernas intåg sker till Bröllopsmarch från Jämtland, vi går in till någon polska (oklart vilken). Ena solisten ska sjunga Bläck, den andra solisten ska sjunga någon annan folkvisa (oklart vilken). Ut går vi till Långdans från Sollerön (och alla 90 gäster på led efter spelmannen, vigselförättaren och oss Det blir nog stämningsfullt!

Vad ska ni ha för sånger?

• Moa A

Har skickat in anmälan om hindersprövning och namnbyte... då känns det att det är på riktigt. Har skaffat mig en mailadress med mitt nya namn redan nu, för att vänja mig.

Inbjudningskorten fortfarande inte utskickade, förhopnningsvis sker det till veckan. Klänning, kostym, slöja, tiara och skor är inköpta. Ringen är färdig...

Snart är det dax...

• lundabrud

Igår var det provsmakning hos cateringen... Det verkar som om det blir följande meny:

Tunnbrödskorg med varmrökt lax och pepparrotscréme

Lammstek med potatisbakelse och stekta grönsaker med balsamicosås

Vaniljglass med jordgubbssås och spättekaka samt säsongens bär

... det var gott... Vi hade väl en del funderingar, men vi hoppas det ordnar sig och blir bra!

• Tinisen

Lundabrud
    Kul att ni äntligen kommit någonvart med cateringen! Menyn låter väldigt god! Hade du inte fundeeringar på nattamat? Hur skall du göra?
    Vi har bestämt att vi struntar i nattamaten. Dels äter man ganska mycket och tårtan kommer rätt sent. Och efter det är det dans och hålligång. Erfarenheten från syrrans bröllop i somras var att folk inte var så sugna på nattamat. Det var inte många pizzabullar som gick åt på kvällen.

• lundabrud

Tinisen:

Ja vi har velat lite ang. nattamat, men vi köper ett gäng korvar + bröd (och ketchup o senap), det blir varken dyrt eller ansträngande och de som vill ha något i magen kan då får det! (Vi kokar korvarna på plats). Min M2Bs släkt är sådana som sitter och ugglar länge... så vi får nog ha något i kylen. Men det blir säkert över förstås!

• Anna555

pansartax, vi har inte bestämt det ännu, det beror lite på vilken organist vi får - om den klarar av att spela det vi vill...

Vi ska nämligen vara i domkyrkan och det vi helst skulle vilja ha (som utmarch) är tydligen svårt att spela.

In har vi inte bestämt än, min blivande skulle helst vilja ha något galet... Så vi får väl fundera på hur galna vi vågar vara

• Anna555

Lundabrud, det lät gott!
    Får man fråga vad ni får betala för det?
    Tycker det är supersvårt att veta vad som är "normala" priser!

Vad ska ni andra äta?

Svar på tråden Brud i Juli