• Lilla Myran

Brud i Juli

Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*

Den 2:a juli 2005 smäller det.

• Svar på tråden Brud i Juli
  • Helena Sk

sica: Jag ska ha en "riktig" brudklänning med släp fast den är svart med röd brodyr. Urläcker!!

• 050709

elgskog: jag kommer från "storstaden" i söder.

• Sica

Helena sk

Låter fint och annorlunda.... du har ingen bild va?? *nyfiken*

• Marika S

Sica: Vet inte riktigt vad man kan kalla min klänning, den är ljusrosa med släp och skulle nog passa som balkänning också. Såldes alltså som brudklänning.
    Har ni FL så kika på min sida, samma anv-namn där.
    För egen del är det vigsel 2/7, präst och kantor träffar vi 11/5 resp 12/5, börjar bli nervös. Igår blev även solist klar till kyrkan, nu är bara frågan, vad skall hon sjunga, förslag någon?

• Helena Sk

Sica: Det är en Nixa 271. På deras hemsida finns en bild fast då är den vit.
    Jag provade vita klänningar också men de liksom försvann in i min hud.
    Den här svarta blir utmärkt och den röda brodyren passar med mitt rödfärgade hår! Trots att jag har en svart klänning så är min mening absolut inte att vara typ tuff och annorlunda. det är bara färgen på klänningen som inte är vit sen kommer resten av mig att vara en "traditionell" brud.

Marika S: Jag skulle gärna vilja titta på din klänning men fattar inte vad FL är?

• Marika S

Helena Sk: FL är Familjeliv som är en bi-sida till Bröllopstorget... Annars kan du gå in på www.bridesandbeauties.com/main.html klickar sedan på Våra Butiker så är det en liten rullande del på vänster sida ovanför Återförsäljarinformation. Det är en bild på tre tjejer, hon till vänster har en grön klänning, hon i mitten "normalt klädd" och hon till höger har min brudklänning.

• 050709

Marika S: Verkligen vacker.

• lundabrud

Hej på er!

Det var ett tag sedan jag skrev, har läst mest. Just nu försöker jag få till en så detaljerad plan som möjligt över bröllopsdagen, så man kan dela ut uppgifter till folk. Men det är så svårt...

... och så är jag lite fundersam över vår nya catering. Kanske någon minns att vi dumpade den första påtänkta cateringen då de aldrig presenterade någon meny (på flera månader...). Vår nuvarande catering är trevlig, vi har provätit maten och den var god och så. MEN så undrade vi om vi kan få hjälp med att hyra porslin (det som finns i festlokalen är fult). Jo för ca 80 kr per kuvert ... och så dessutom 30 kr för servett och dukar... Nej tänkte jag det blir ju för dyrt. Började surfa runt och hittade en uthyrningsfirma i närheten som hyr ut 3 tallrikar + servett + duk INKL DISKNING och TRANSPORT för ca 35 kr / kuvert ...

Och då börjar jag undra lite hur cateringen har tänkt. Jag har mailat dem om detta _något_ bättre förslag och har inte fått svar på en vecka.

Ja ja det ordnar sig väl men varför kan inte allt bara flyta på...

• Tinisen

Waimea
    Det låter som en toppenkväll för den blivande bruden! Jag tycker själv väldigt mycket om spinning och ser er framför mig!!

Vad gäller gerberorna så var det inte tänkt från början utan jag såg en bukett på en bröllopsmässa där de blandat just röda rosor och den lilla gerberan ihop och det blev jättefint! Det blev liv i buketten, men ändå inte rörigt.

Lundabrud:
    Fy vad tråkigt, det räcker med trassel för er del nu tycker jag. Den catering vi använder hyr ut porslinet gratis om vi behöver. Nu är det väl bara kaffegodset som vi vill hyra eftersom det andra som finns i lokalen är ok. jag vet att det ä rolika priser för uthyrning hos olika cateringfirmor, men jag måste säga att jag tyckte 80 + 30 kr lät väldigt dyrt...
    hoppas att de kan komma fram med något bättre!!

• piak

Var ett tag sedan jag tittade in på den här tråden. Verkar som om de flesta har det mesta under kontroll.
    Just nu är jag inne i en period då jag kan ta det lite lungt med det mesta.
    Har lämnat över dekorationerna av festlokal till lillasyster. Hon är duktig på sånt och det känns skönt att inte behöva oroas för allt själv.
    Klänning ska slutprovas för att se hur mkt som ska tas in. Har hittat underkläder samt liten ursöt väska förra helgen.
    Lokal och catering är klart samt solist och allt som hör till.
    Ca 60 personer har tackat ja så nu är det snart dags att börja med bordsplaceringen.
    Men just nu tar jag det lugnt och njuter av att snart stå brud.

Svar på tråden Brud i Juli