Brud i Juli
Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*
Den 2:a juli 2005 smäller det.
Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*
Den 2:a juli 2005 smäller det.
Waimea
Jag skickade in hindersprövningen och anmälan om namnändring samtidigt till skatteverket. På skatteverkets hemsida finns en länk till blanketter och lååångt ner på den sidan hittar du blanketten för hindersprövning och blanketten som du använder tillsammans med hindersprövningen för att anmäla efternamn. Sedan kommer det papper hem som du skall ta med till prästen.
Gillade ditt tips om lite vin när man skall skriva om gästerna...!
Marika S
Tack för tipset om personbevis! Det är ju egentligen ganska självklart när man tänker till... Men det finns ju så mycket att tänka på i dessa tider...!
Lundabrud
Nä, nu får det banne mig vara nog!!! Hur mycket skall strula för dig innan det blir bröllop?? Räcker inte det som varit? Man tycker ju att frisören skulle ta på sig att fixa en annan frisör till dig - det är ju ändå hon som gjort fel!
Men trots allting så är det klart att det kommer att klaffa!!
Jag har lyssnat lite på karlavagnen i P4 ikväll. Det har handlat om tabbar på bröllop. Mycket roligt att lyssna på....! samtidigt blir man ju lite fundersam - vad skall hända på vårt??? Men hur som helst - en kvinna som ringde in berättade att deras präst sagt att "ett bröllop kan aldrig bli fel, bara annorlunda". (apropå att det inte blir som man tänkt sig från början).
För övrigt har vi knutit rispåsar i helgen, papper till festhäftet och vigselprogrammet är utsett.
Sambon jobbar med gammelbilen, men den kommer inte att komma iväg på lack förrän en vecka senare än vad som sagts från början. Min sambo kommer ta 2 veckors ledigt när bilen kommer tillbaka från lacken och efter det kommer vi att kunna avgöra om vi hinner eller inte. Vi har dock bestämt att han inte skall jobba med bilen ända fram till bröllopet för då kommer han att vara helt slut. Då är det bättre att köra på plan B - en kompis amerikanare....
Hej hopp!
I helgen ska jag inte ägna mig åt bröllopet, det bär av till Gbg för en spinninginnstruktörsutbildning i stället. Lite skönt, ändå, att tänka på något annat ett tag. Cykla ihjäl sig lite ;)
Igår ringde min mamma och talade om att en av mina bröder som tidigare sagt att han inte kommer på bröllopet funderar på att komma ändå. Trots att han ringt och tackat nej. Tror ni att han tackat ja eller hört av sig till mig? sällan.. Han är som ett stort barn, man får inte pressa honom på ett svar (jag har bröllopet 50 mil från min hemstad) för då blir han sur och säger nej, men han ska ha någon specialrespit och vi ska förutsätta att han kommer trots att han redan sagt nej.. Suck..
Han är 35 år men fortfarande ett stort barn. Till saken hör väl kanske att han och jag rök ihop ordentligt för ett bra tag sedan. Vi är sams och så, men han kan bli så fruktansvärt korkad och vara elak och fördomsfull när han dricker och då blir jag arg.
Han klarar inte riktigt formella tillställningar med mycket folk, då kan han hinka i sig försvarliga mängder sprit, så fastän man inte får har jag i smyg tyckt att det har varit skönt att han inte kommer. Men jag älskar honom massvis, så trulig han är, brorsan, så jag vill ha honom där. Aah, dilemma.
Annars så: Tinisen! Tufft med jänkare! När min näst äldsta bror (jag har fyra så det är inte samma som tidigare) gifte sig gjorde han det tolv mil utanför Östersund, i Hotagen. Han och hans fru (som för övrigt hade svart brudklänning) åkte de tolv milen i en knallrosa, enorm amerikansk bil med horn på. Det var så schysst!
anna555:
Ja jag hittade det väl inte själv riktigt.. såpbubblorna alltså..
Satt och småkollade på en sida min syster visade mig.. och där scrollade jag och så och såg olika flaskor.. just för bröllop..
Det är en amerikansk sida..
Mne det fanns säkert 10 olika flaskor.. som såg helt olika ut.
Tyvärr tror jag inte att de säljer utomlands.. Men ska jag kolla med min syster?
Kanske en länk?
Annars så har jag provat min klänning i dag igen och köpte min tiara.. och byxor till killarna att ha på sig på bröllopet.
Sen ringde jag häromdagen till en frisör här och hon sa att den frisyren jag vill ha( jag förklarade per telefon) skulle väl kosta ca500kr..
Man kanske ska lägga ut de pengarna iallafall.. så man vet att det håller..
Vad tror ni?
Hej! Här är en 16juli brud!
Nu börjar det dra ihop sig. Jag har dock ordnat så pass mycket att det känns ganska lugnt.
Som tur var så är jag ledig ända från 6juni så jag kan ordna massor i sommar om det skulle behövas.
Igår lyckades jag köpa halsbandet med stort H. Ett fantastiskt halsband både till utseende och pris!
Det är ett guldfärgat halsband med strass och tre röda stenar. Det gnistrar och glimmar och ser riktigt exklusivt ut. Jag är jättenöjd.
Det som vi har kvar att ordna nu är
kläder till min blivande
underkläder till mig (ska gå ner de där 3 kilona först..)
blommor
tårta
bestämma med fotografen
festprogrammet ska finslipas lite
diskutera med hotelet om allting
prata med prästen
bestämma frisyr(ska till frissan om 1,5 vecka och göra provuppsättning)
Sen tror jag inte det är något mer.
Jag måste gå in och kolla i planeringslistan här på BT. Den är så bra att ha så att man bara kan ppricka av det som är färdigt!
HelenaSk: är du månne lärare eftersom du får en så härlig, lång ledighet??
Waimea: Jag pluggar till fastighetsmäklare i Gävle.
Är alla fullt upptagna med planering, eller kanske arbete (som jag)? Jag blev klar med placeringskorten idag och så köpte jag min ring. Det närmar sig snabbt nu och jag börjar faktiskt känna mig en aning stressad. Nästa vecka ska vi prata med prästen, bandet, festlokalen och bestämma tårta. Egentligen en dum vecka eftersom vi har en del studenter och examensfester att gå på.
Hur har ni andra det såhär ca 5-8 veckor innan bröllopet?
050709
Jo, det borde väl vara mer stressigt än jag känner mig. Av någon anledning känns det som att allt är under kontroll, men vi kommer säkert snart komma på en massa vi glömt...
Prästen har vi dock träffat och allt kring kyrkan ska vara klart, utom en sång av solosångerna. Att det ska vara så svårt att välja!
Min ring är beställd men inte klar
Kyrko & middagsprogram är i stortsett klara
Mat och allt runt det är spikta, Band är vidtalat, Alla kläder köpta, jag ska till frisören om en vecka...
Däremot kämpar jag med min blivandes morgongåva och presenter till de som jobbat och slitit för att hjälpa oss - vad ska ni ge?
Jag är en av de som jobbar och planerar... Ringarna skall vi hämta idag, provade den i onsdags och ville inte ta av den.
Anna555, har samma problem som du med morgongåvan och presenterna. Men vår bestman som sliter som ett djur kommer vi bjuda på hotellnätterna som han och frugan måste ta då de kommer från Södertälje, det kan ju vara ett tips, men vår tärna och vicevärdpar är från Borås så det är lite klurigare. Så tips från någon mottages tacksamt!
Ha det gött!
Hur mycket har ni alla kvar nu inför bröllopet ?
Vi har barnens kläder kvar,sen lite små saker som dukning,hur bordsplaceringen ska se ut,festprogramet,skor till mig.
Sen kommer jag inte på så mycket mera..