• Lilla Myran

Brud i Juli

Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*

Den 2:a juli 2005 smäller det.

• Svar på tråden Brud i Juli
  • lundabrud

IIIHHH!!

I förrgår hade vi "sommaravslutning" på jobbet, och kollegerna skojade med mig (bara en från jobbet är bjuden på bröllopet). Jag fick roliga små presenter som hade med bröllopsresan att göra (safari i afrika) och sedan gjordes ett "personlighetstest" av mig. Himla trevligt och skojigt. Jag blev jätteglad.

Men det var bara början. Dagen efter, igår, hade de inrett ett av våra arbetsrum i "afrikansk stil", de flätade mitt väldigt långa hår och jag fick passande kläder. Och var det någon som i går såg en heltokig tjej hoppa runt i afrikanska skutt på Malmös gator för endast en krona - ja då var det jag! Och tillslut hamnade vi på Wallmans salonger.

Vilken kväll. Och vad de ansträngt sig - trots att de inte ens är bjudna! ALLA 15 anställda var på plats. Jag är helt rörd. Undrar hur jag ska återgälda dem detta.

• Anna555

Lundabrud - vad kul!!
    Visst blir man glad när folk anstränger sig så där :)

• lundabrud

Anna555: ja visst är det häftigt. Jag tänker köpa rejäla tårtor till nästa vecka!!

• Tinisen

Hej alla!
    lundabrud
    va tråkigt med din släkting - och vad kul med dn möhippa från jobbet!

jag och min sambo blev tagna i lördags och hade sedan en toppendag var och en på sitt håll med tjejerna resp killarna. Vi sammanstrålade på kvällen på ett dansställe och var mycket nöjda båda två! Jag hade inte anat ett dugg eftersom den kör jag är med i skulle ha en kördag med gästkör från Linköping och avsluta med konsert på kvällen. Som medlem i festkommittén var jag ju inblandad i all planering och bokning av lunch och middag.

Istället för kördag blev det en heldag i Borgholm när den nya storgatan invigdes - och det saknades inte folk!! ca 5-6000 stod det i dagens tidning.... Och där gick jag och utförde olika updrag i klädd patientbyxor, skjorta, en elastisk linda runt huvudet som slöjan var fäst i, blöjbyxa och blöja (skjortan var uppfäst i byxlinningen så att blöjan verkligen skulle synas..) och som kronan på verket hade jag en kateterpåse med lite äppelsaft i runt halsen.... ja jösses, men kul hade vi!

Jobbet har bokat den 14/6 med mig men vad som skall hända har jag inte en aning om....!

• Moa A

hej allihopa

Vi gifter oss 9/7.
    Det börjar dra ihop sig nu. Tyvärr har vi inte blivit tilldelad någon präst och jag börjar bli lite stressad över det. Församlingen har haft två sjukskrivningar så det är svårt. Men man vill ju gärna prata med prästen och boka in nån tid att ses INNAN bröllopet... suck!

kotten_79
    När det gäller o.s.a verkar många tänka att de ska svara så sent som möjligt. Jätte många ringde sista dan för oss...

Men det pirrar i magen...

• Sannitje

Vi hade OSA för över en vecka sedan, och håller fortfarande på och jagar 14 pers som inte svarat! grrrrr

Annars har jag lite av en panik-period just nu.
    Baren där vi skall ha drinkar kvällen före bröllopet hör inte av sig.
    Vi har ingen kantor/pianist ännu.
    Ingen egen transport fr kyrkan.
    och och och och.
    Fästmannen är bortrest så sitter hemma och nojjar helt själv och bygger flera hönor av en enda fjuttig liten fjäder. Behöver ha min karl hemma hos mig som lugnande medel!

Tror ni det går att sjunga psalmer utan musik, typ om det skiter sig med musiken...? Halva gänget i kyrkan kommer vara inresta fr utomlands och kan inga av psalmerna....

• Waimea

Men sannitje: ingår inte kantorn i hela "vigselpaketet"?

Blir det för mycket för dig, ta ett par djupa andetag och konstatera att allt detta faktiskt är värdsligt. Det viktiga är ju trots allt att du och din M2B gifter er, och det verkar du ha rett ut.

• Sannitje

Tack Waimea!
    Vi fick kanske budget präst-paket, ingen kantor inbakad! men hon har rekommenderat namn, som dock alla visar sig vara på semester på vår dag... Jag jagar tappart på!

Har liksom bara en lite stress-topp just nu, som sagt och hissar upp mig för lite. Det lugnar sig snart igen och jag blir normal. Jag veeeet ju innerst innerst inne att det är ganska så bagatell artat. Bara min underbare man finns där blir jag lycklig som få!

• Waimea

*skrattar*
    Budgetprästpaket - det låter lite skojigt, men jag förstår att det känns jobbigt!

Sannitje: jag var i samma stress-peak som du för tre veckor sedan, ungefär. Du vet, innan vi pratat med prästen, innan bordsplacering, innan träff nummer två med sömmerskan, innan besök hos frissan. Men nu är det lugnt! Fatta vad härligt det ska bli!

• Sannitje

Bordsplacering!!! *huvet går i spinn* Ja, om de där sista 14 gästerna bara kunde ta och svara!!
    Äsch, jag vet att det fixar sig, på ngt sätt. Min mor kommer hem fr semester nu och då vet jag att jag kan lassa över en del på henne....
    jag skall bara andas lite djupare emellanåt som du rekommenderar Waimea. Och kanske ta ett glas gott rött i afton. Det gör nog susen!
    Men det känns skönt att hör att andra därute också har gått i spinn men att det sedan lugnar sig. Tack tack!

Svar på tråden Brud i Juli