• Lilla Myran

Brud i Juli

Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*

Den 2:a juli 2005 smäller det.

• Svar på tråden Brud i Juli
  • lundabrud

Back on track!

... har legat lite lågt med bröllopsplaneringen, men nu ska väl nästa växel läggas in! Alla har OSA:t och vi verkar bli 78 personer (precis som jag hoppades). En släkting har ännu inte hört av sig, när min blivande svärmor ringde henne så sa hon att hon inte kunde bestämma sig. Jaha ... "men jag äter så lite så det är ingen fara". Eh - vi ska inte ha buffé utan kuvert, förklarade svärmor, och dessutom, bordsplaceringen? "Äsch, sätt mig på någon hörna". Suck. Hon fick deadline den 6 juni av svärmor. Folk är lite märkliga.

Men men, annars tror jag nog det rullar på. Ska träffa min syster på tisdag och prata lite om diverse, festprogram, tårta, dikt till vigslen...

Och så har jag skrivit egen musik till "I folkviseton" till vigslen! "Min" kör ska sjunga den, och jag fick höra den första gången i onsdags - helt underbart. Supersmörigt arrangemang har jag gjort ... Kul.

Förresten - hur många ska ha egna löften? Vi har ju borgelig vigsel så vi kan göra precis hur vi vill. Just nu känner jag att jag kommer att börja gråta om jag ska säga något själv... Hur tänker ni?

• Anna555

lundabrud: jag skulle gärna säga egna löften men den blivande tycker det är lite läskigt.
    Det kan jag iofs förstå, man kan nog få en "black-out" ganska lätt...

Får fundera en sväng till.
    Sen har vi problem med att bestämma låt nr 2 (solosång i kyrkan). Vad har ni valt?

• Waimea

Hej hopp!

Efter en vecka på resande fot är jag tillbaka. Mitt främsta pyssel just nu är att få ihop texter om våra gäster till sånghäftet. Dessutom räknar jag med att sätta igång med brudklänningen ordentligt. Det är så roligt - ska på en kompis' bröllop i helgen, det blir som ett genrep.

• 050709

Jag skulle också vilja att vi hade egna löften, men min sambo säger som din Anna555, att han inte vågar.

Jag sitter också och pysslar med presentation av gästerna, så svårt...
    Är kanske dags att bestämma vilka sånger vi ska ha i sånghäftet också. Skönt att man snart har sommarlov, då ordnar det säkert sig snabbt.

• Waimea

Jag har överlåtit hela sånghäftet på vår toastmaster (tillika min bror), hoppas att det blir bra! Han är bara lite stressad över att jag blivit sölig, tror jag..

• Marre05

Detta är kvar:
    *Inköp av snacks, övrig dricka, godis till barnen.
    * Festhäftet: Har överlåtit hela den biten till våt toastmadame = min svägerska.
    * Knåpa i hop det sista på servettringarna
    * Inköp av dukar
    Ja, sen är det väl samtal och övning med prästen, provuppsättning och slutbetalning av allt.
    Det mesta är nog klart... Nu oroar jag mig för när möhippan äger rum för jag vet att jag inte kommer att komma undan ;)

• Waimea

Hmm.. Kan man använda servettringarna som bordsplacering? Vad tycker ni (nu fick jag ju en toppenidé!!)?

• kotten_79

Vi har osa i morgon o ännu har 20 st inte svarat

• Anna555

waimea - det tycker jag absolut!
    Vi ska ha våra namn på bordshäftet. Dels en pryl mindre att göra och sen lite kul eftersom man (i allafall jag ;) ofta tar hem middagshäftet

Kotten_79 - trist, fast det är kanske många som inte inser att 1 juni är en onsdag - tycker ofta att många osar i sista sekund. Är mänskligt på något sätt.

• Waimea

Ååå.. jag är så fånig. Huanamig. Jag var inne på min bröllopssida och nu har nedräkningen i antal dagar startat. 31 dagar kvar nu. Helt plötsligt känns det än mer verkligt och så himla bra.

Svar på tråden Brud i Juli