Brud i Juli
Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*
Den 2:a juli 2005 smäller det.
Sitter vid datorn och skriver ut inbjudningarna. Har osa 2 maj så nu i veckan skickar vi dem. *pirr i magen*
Den 2:a juli 2005 smäller det.
050709
Vi har inte träffat vår präst heller. Det har tydligen tagit lååång tid att få ihop deras semesterschema *muttrar*
Vi får tyvärr inte välja präst själva, hoppas att det blir en bra präst bara, som är enkel o lite skojig.
Anna&Michael
Vi skall träffa vår präst idag och det tog lång tid för dem också att pussla med deras semester, så vi får en "vikarie", känns väl sådär på en viktig dag som det faktiskt är, men återkommer kanske imorgon om det sket sig totalt*ler*
Marika S
Hoppas hoppas att vikarien är kanon! Tycker att det är såå viktigt med bra komunikation med prällen :)
Min sambo ringde till vår kyrka idag och vi har blivit tilldelad en nu. Han skulle höra av sig i dagarna. Spännande! *håller tummar stenhårt att det är en bra präst*
Vi har inte fått välja präst, men vi fick veta vilken präst vi skulle ha i början av april och fick då också veta att han skulle höra av sig när det närmar sig. Det gör det ju nu, tycker i alla fall jag.
Marika S :Hoppas att det gick bra med "vikarien".
Hej
Vi har inte heller fått möjlighet att välja präst, men i dagarna var de tydligen klara med semesterplaneringarna och häromdagen ringde en präst, som faktiskt verkade trevlig, han tyckte att vi skulle försöka att ses snart....så den 19 maj ska vi träffas. Ni andra har skrivit att ni tycker det är dags att träffas, jag och min sambo reagerade och tyckte det var tidigt vi gifter oss inte förrän den 30 juli....men samtidigt så känns det skönt att man vet vem som ska viga oss...hoppas att era präster hör av sig inom en snar framtid, ring och fråga annars...
Tiden går fort, snart är man gift...pirrigt.
ja, det känns lite tidigt, men det är väl bra för man har kanske missat något som han kan poängtera ;)
Vi ska som sagt träffa vår på fredag och jag undrar lite över vad han kan tänkas fråga?
Någon som vet?
Sen har jag provat min klänning nu och på bilderna så ser det ut som att man ser sömmarna på kjolen, som två vita streck liksom (det är en sjöjungfrukjol...). Det är inget jag alls upplevt i verkliga livet, men det är ju urtrist om det blir så på alla foton!
Men jag är kanske bara nojig...
Hej!
Jag och sambon har varit på en minisemester till Dortmund i Tyskland och handlat all dricka till bröllopet. Känns skönt att det är klart!
Vi fick brev från kyrkan idag med besked om präst, kantor och vaktmästare. Känns bra att veta vem det blir och vem man skall ringa för att bestämma vad.
Väntar i nuläget på besked från den solist som vi vill skall sjunga. Han har inte vetat om han kan eller inte. Jag har bett honom ringa i denna veckan och ge besked så att jag kan gå vidare med kantorn efter det.
Min syster/tärna kommer hit i helgen och vi skall knyta rispåsar och titta på klänningsmodell till henne. Hon är gravid och kommer vara i 6:e månaden när vi gifter oss så vi lär få ändra klänningen i sista stund!
I övrigt har vi kvar att skriva citat om gästerna, göra vigselprogrammet, checka allt en andra gång, min klänning skall ändras lite, jag skall sy en liten "pås-väska", sambon skall köpa skor, kostym skall hyras till marskalken, bordsplaceringen skall ses över efter "OSA"-datumet, fyllningen i tårtan skall slutgiltigt bestämmas..... Jag tror det var det mesta!
Lämnade in hindersprövningen och ansökan om nytt efternamn igår - glöm inte att göra det brudar!
Nu väntar sängen!
Natti, natti!
Tinisen: har ni redan lämnat in blanketten om namnbyte och hindersprövning? Till prästen då, eller? När tusan var det ni gifte er?
Pilsner från tyskland har vi också fixat - men vinet tar vi nog från systemet, har inte testat tillräckligt många sorter för att veta vad vi skulle köpa..
Verkar som att jag är lite efter med planeringen. Tårta har vi inte ens tänkt på än. Det kanske är dag snart.
Jag trodde att vi skulle lämna lappen om nytt efternamn till prästen. Är det fel, eller?
Utan BT hade jag nog glömt en hel massa saker inför vårt bröllop.
050709 - den ska man skicka in med hindersprövningen - eller det tror jag i allafall ;)
Visst är det tur att det här forumet finns, jag kommer ständigt på nya saker!
Iofs så "skapar" det nog nya prylar också, när alla andra är pyssliga har det en tendens att smitta av sig...
Är det någon som hittat såpbubblor som inte är så där fånigt dyra men som man ändå vågar använda?