• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Assi

Hej!

Det var någon som undrade över hemsidor på vigselringar. Har köpt en Sandbergs ring, som jag länge beundrade på deras hemsidor, www.sandberg.fi och när jag kom till butiken gick den långt under det budgeterade.

Å nej, det var ju en ställning att ha tårtan på också och en caketopper. Det blir bara mer och mer man har att komma ihåg. Tack och lov finns ju ni här och påminner en lite nu som då

En kastbukett ska jag nog ha, den blir liknande den mina tärnor har. Håller på att öva bröllopsvalsen nu så man blir riktigt snurrig i huvudet. Fick en cd av nåra kompisar med 40 olika valser, några helt hemska, men andra helt ljuvliga.

Ha det bra!

• pampasbruden

När det gäller smycken ska jag ha en guldkedja med ett hjärta av diamanter på som jag fick av min släkt när jag blev konfirmerad. Till alla hjärtans dagpresent fick jag ett par hjärtformade örhängen av min blivande som passar bra till. Jag funderar att jag kanske skulle låna ett armband av min mamma så att man har något "lånat".

öb-brud: Tack för idén att göra en kastbukett av vilda blommor! Det blir ju både fint och billigt!

Assi: kan du tipsa om några bra valser, jag har lite hjärntorka på det området just nu :)

• öb-brud

Hej igen!
    Strumpeband inhandlat och svarta byxor åt sonen . MEN ingenstans finns det ljust gråa/beige slipsar åt barn! Vet inte snart var jag ska söka... Snart går jag och köper en likadan som gubben har och syr om den, kanske inte skulle vara nån dum ide igentligen, men hur svårt tror ni det är? Nån som är händig?

Assi: får man vara nyfiken och fråga vilken ring du har köpt? Min är av märket lahtinen men har inte hittat deras hemsida. Den ser ut som Sandbergs merivirta T64 men helt i gult guld och istället för 7 större diamanter 9 mindre.

Ingen caketopper hittade vi så om nån har några tips var man kan köpa såna(lite speciella) så mottages tips ännu med tacksamhet!

• Maricken

Hej på er!
    öb-brud: Jag har sett Musse och Mimmi-caketoppers hos Andreas Knips hembageri i Kvevlax. Han har ett väggskåp med olika sorters brudpar och annat. Tyckte han hade bra urval.
    Jag ska inte ha nån kastbukett, finns ingen att kasta åt . Fast kanske blivande mannen skulle kasta ett strumpeband då det finns flera ungkarlar ..hmm?
    Har funderat att ha lite snällt program ändå på bröllopet, fast vi inget tänkt ha...ska nog presentera lite ideer åt sambon då vi är hemma samtidigt

• 23.7-brud

öb-brud: Jag har också tänkt på Sandbergs T64! Tror ändå att det blir en liten egen variant. Min förlovningsring är i gult (ej rött) guld och det passade inte riktigt med 64:an. Därför kom jag på att fråga på Salkari hur deras släta ringar i gult guld ser ut. Då hittade jag en som är så lika min som den kan bli. I mitten skall jag ännu ha en vitguldsring med 7*0.03. Det blir lite som en "hamburgar-modell" men SÅ snyggt! Löder ihop alla tre, förlovningsringen dock först efter bröllopet.

Ååå vad mycket att tänka på... Känner att jag ligger lite efter i planeringen....

• Maricken

Ja visst är den fin, Sandbergs T64. Har också provat den men den kändes lite bred. Den som jag nu måste få tag på är en Top gold tillverkad, men de verkar inte sälja dem i Vasa och deras mail funkade inte , har skickat en palaute och hoppas på svar snarast. Den ringen är i gult guld med 7*0,05ct -oj vad den glittrar och är vacker! Få se om vi får ta oss ner till Hesa en sväng. För prisskillnaden mellan motsvarande Sandberg så åker vi ner många ggr Vill ha den nu mesamma!

• öb-brud

Tack Maricken för tipset men var har Knips sitt bageri?

Vi kommer att kasta både strumpeband och bukett. De flesta inbjudna är endast sambor så det lär bli slagsmål åtminstone efter buketten .

Ordnar ni själv program till bröllopet? Funderar hur vi ska göra då vi inte har nån toastmadam(visst hette det så). Och det kan vara sååå knepigt då endel av gästerna inte kan ett ord svenska! Sambons systers man sa åt mig att han inte visste att det fanns kommuner med så mycket svenskspråkiga i Finland(är hemma från Tammerfors och tydligen lär man sig inte sånt i skolorna... eller så har han sovit ) så han och 2 andra kan vi lätt sälja om vi kör på svenska... Svårt dethär... Alla kan (åtminstone förstår) finska men även jag pratar knaggligt, speciellt om jag ska försöka vara mer formell !
    Ge gärna förslag på lekar.

• prästkragen

Hej alla österbottningar!
    Här inne brukar ju folk veta det mesta. Jag har sökt och sökt på nätet för att hitta nåt om i vilka länder man kan gifta sig när man är finländsk medborgare! Är det någon som vet var man kan hitta nåt om vigsel utomlands för finländare? Har för mig att jag nångång sett en lista över de länder som har präster som är godkända vigselförättare av finska kyrkan, men var???? Kan någon hjälpa mig?

• Maricken

God morgon!
    öb-brud: Knips hittar du om du kör mot Hankmo efter Kvevlaxvägen. Förbi Kvevlax kyrka alltså, sen ca 2 km efter Kvevlaxvägen. Kan vara kring 230 på husnumret(?). Och på höger sida av vägen. Finns skylt men man kör lätt förbi. Där finns bageributik också.
    Program får vi väl själva hitta på, så hoppas vi att sambon bror drar i trådarna eftersom han är van med att dirigera och organisera i sitt jobb
    Näpp, nu måste jag på jobb!

• pepperoni

Gomorron!
    Kul att se att så många av er redan är vakna och är inne och kikar här! Vi ska också ha vit prinsesstårta med mörkröda rosor på. Caketoppern har vi beställt från Ebay, där finns MASSOR med originella och kula caketoppers. Jag läste någon av er hade skrivit om att tärnorna skulle ha buketter, det hade inte jag alls tänkt på. Ska ni alla ha det? Jag vet inte hur jag ska göra med den saken. Kanske man bara kan ha dem att ha Corsage?

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)