• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • pepperoni

Angående band så har ju Artisto rätt många, om de är billiga vågar jag inte säga,är antagligen billigare att boka någon direkt förstås.. Har annars gjort en sån där klocka som räknar ned tid till bröllopet nu, det är just nu 2 månader, 22 dagar, 19 timmar och 53 minuter till dagen D om någon är intresserad av att veta! :) Tänkte annars på en grej, skulle det inte vara kul ifall vi Österbottenbrudar (eller en del av oss iaf) kunde logga in samtidigt på chatten någongång och bolla ideer? Ibland vill man ju inte skriva alla detaljer på forumet om ens bröllop ifall någon från den "närmaste kretsen" är ute och snokar runt! :)

• Maricken

De som spelat i mina kretsar (ofta på bröllop) är Nicke och Nisse. (Nicke Sebbas och Johan Nybäck) De spelar allt möjligt och är väl nog proffs - priset kan vara därefter. Johan bor i Jeppis. Nicke är jag lite osäker på.
    Det går ju alltid att fråga.
    Visst kunde de va kul på chatten. MSN är ju också ett alternativ, va?

• 23.7-brud

Bra ide pepperoni! Chatten alltså.

Jag har också en nedräkningsfunktion
    *kollar*
    97 dagar, 20h, 21 min och 45 sek.

Kollade på Artisto och såg att det är typ Dennis och Rolli, Thomas Granden och Fredrik Kullberg man kan välja på(plus några till). Kanske man skulle chansa och ringa...

Dubbelröllop: När gifter ni er?

Och ja, nu är 100 spräckt

• pepperoni

Ska vi logga in på chatten nu då så många är inne samtidigt?

• pepperoni

Jag prövar att skutta dit jag nu och ser ifall någon gör mig sällskap!

• dubbelbröllop05

Upplysningsvis bor Nicke i Piteå...

Vi gifter oss på nyårsafton.

Är det chatten på BT du pratar om eller?
    Har aldrig testat det...

• 23.7-brud

NU har vi maten klar!

Är så glad över att äntligen ha det bestämt. Ni kan inte ens ana... Offerten som jag hade begärt som var SVINDYR gick att justera REJÄLT utan att det för den delen blev sämre mat. Lite billigare (men enligt mig mycket godare mat). Det som sänkte priset massor var att vi inte har servering till bordet på varmrätten - utan stående bord. Dessutom skall vi diska själva dagen/dagarna efter och det skall inte vara några problem med tanke på vilken lokal vi har... Borde gå relativt snabbt.

Det kommer att bli så bra så! Eftersom vi har stående bord så får vi också dekorera det som vi vill och jag har superhäftiga idéer.

Nu är det fotografen och musiken kvar att boka. Ja, jag vet att det börjar bli sent... men säkert skall det ordna sig

Ha det så bra!

• B 2005

Hej på er!

Länge sedan jag varit här. Haft en del att stå i... Det verkar som ni har allt på det klara här! Själv väntar jag på ringen ännu :( De hade beställt fel storlek och det gick inte att ändra p.g.a. diamanterna :/ Men den som väntar på något gott ;)

23.7-brud:
    Roligt att maten är fixad och till ett bättre pris dessutom :) Jag har fått rådet av en värninna som gifte sig i fjol att ordna släkt och vänner som städar så man inte själv behöver städa dagen efter bröllopet utan kan njuta av varandra i stället ;) Något att tänka på kanske... Var ska ni gifta er förresten?

Kram.

• öb-brud

Gomorron på er!

Så var det en ny vecka igen! Ska och besöka tandläkaren efter några timmar så det är inte en väldigt trevlig början på veckan ...

Detdär med nedräkningsfunktion lät kul, var får man tag på såna program? Räknade just att vi har 67 dar kvar! Hjälp, panik!

Är det någon som har beställt tryckta servetter med era namn? Min mamma och syster funderade på att beställa åt oss, ska nu kolla priser först.

Diskningen ska även vi sköta dagen efter samt städningen. Men det får nog släkten sköta om, själv tänker jag ta det lugnt på hotellet .

B2005: vad synd att guldsmedsaffären gjort en sån miss! Nå, huvudsaken att du hinner få ringen i tid ännu!

Ha det så bra!

• Assi

Det diskuterades brudens laster och hamburgereffekt tidigare, kan bara stämma in där.

Vi beställer servetter med namn och datum och samma bild som finns på våra inbjudningskort och tackkort och annat smått och gott. Har faktiskt priserna framför mig: För 1-99 st kostar det 0,25 euro styck, då ingår också tryckningen, för 100- kostar det 0,15 euro. Samma pris för både kaffe- och matservetter. Vi har beställt från Calligraphen.

Borde också gå till tandläkaren, men det är så mycket man måste just nu.

Räknadeockså hur många dagar det är kvar, 75. Det börjar närma sig...

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)