• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Maricken

Hejsan!
    Jaha, då får vi väl fortsätta här då. Får försöka komma ihåg tv:n ikväll
    Tycker att jag kommit av mig i bröllopsplanerandet och anskaffandet, visserligen handlade jag mer mattallrikar häromdagen, men annars händer det inte så mycket. Fick lite ångest över min 30-års dag som närmar sig. Blir väl att ställa till nåt då också. Uj, tror jag ska undanbe mig Trevlig helg på er!

• öb-brud

Gokväll Maricken!

Jag har också kommit av mig med allt, men har denhär veckan beställt via sambons syster champanjeglas och vinkaraffer från IKEA. Ska till dem till södra Finland på måndag men gubben var inte alls intresserad av en tripp till Ikea och inte heller att passa alla ungar så vi skulle ha sluppit med blivande svägerskan på tu man hand . Ska på samma resa kolla utbudet av barnkläder i Tavastehus var de bor.

Sonen fyller 6 om en vecka, blir då för oss att ställa till med kalas. 30 fyller jag om ett år på sommaren... Ska du ha en stor fest? Har märkt att man idag firar 30-åringar också ganska hej vilt, iallafall i vår släkt har det varit ganska livat.

Trevlig helg på er alla!!!

• Maricken

Gokväll!
    Min 30-års fest har jag inte tänkt så mycket på faktiskt, det blir väl "gänget" på ca 7 pers härifrån trakten, sen vet jag egentligen inte om jag kan vänta mig några polare från H-fors och Åbo. Får se. Sen vill väl föräldrarna också på kaffe. Vissa tänker jag helt enkelt inte nämna för att det är 30 jag fyller (hehe).
    Hoppas det inte blir så vilt - har kommit av mig från sånt och blivit "tråkig" numera Så mår jag själv tyvärr inte så bra av en inflammation som jag dragits med en längre tid - så jag borde låta bli att festa
    Skulle varit kul med en Ikea tripp. Tur är att vi har Clas Olson i staden - vita mattallrikar för 2.70?/st kändes helt överkomligt.

• öb-brud

Hej på er igen!!!
    Oj vad jag grät mig igenom vigselakten i Satuhäät . Tycker det är tråkigt att man inte får se tex klänningsprovning osv i programmet men på Radisson var det ändå samma vi bokade av som skymtade... Rummet var ett som vi var och tittade i men det var ovanför O´Mallys, vi tog det till samma pris i själva Radisson-byggnaden, tyckte den var lite nyare och finare!

Maricken: detdär med inflammation lät inte kul!!! Hoppas det blir OK!!!

• pepperoni

Hejsan!
    Här går det också framåt av bara farten! Har haft mina första bröllopsmardrömmar inatt.. Drömde att jag gick uppför gången i kyrkan och inte hade märkt att mina bröst trillat utanför klänningen och mera pinsamheter.. Var ska detta sluta.. Inbjudningskorten är även på gång! Har ca. en tredkedel klara. Minns ej om jag beskrivit dem förut, men de blir av fin strukturerad cremefärgad kartong, med en skimrande transparent inlaga där texten själva inbjudan är. Sedan så är ett guldsnöre bundet i ryggen. Kuverten är från Tiimari med ett guldhjärta på, och så har jag tryckt ett sätt brudpar på baksidan av kuvertet. Adresserna trycker jag även med gammeldags stil på kuverten.

En fråga till er som jag ställt förut till er, men som ännu är aktuell, hur gör ni med ringarna? Passar er vigselring med förlovningsringen eller köper ni båda nya? Får er man en ring till, byter ni bara ut den gamla eller lämnar han bara med förlovningsringen? Vi är i valet och kvalet hur vi ska göra med det, vore kul att se hur andra gör. Annars så finns det mycket för "bröllopspysslande" i Boyers senaste lilla påskpyssel katalog. Jättefina stämplar och sånt.

• öb-brud

Hejsan Pepperoni!

Ringarna ja... Min man lämnar endast med förlovningsringen, vi graverar in endast datumet. Hade hoppats att hans far skulle ha gett honom sin vigselring eftersom han inte använder den mer. Min svärmor är död sen 20 år tillbaka och mannens syster fick hennes vigselring då hon gifte sig men karar är trögtänkta som bekant...
    Har inte varit och kollat ringar än men vigselringen kommer att passa med förlovningsringen. Har en enkel slät guldring i förlovningsring så det borde inte vara några problem!

Nu blir jag sugen på att laga själv inbjudningskort. Hade köpt färdiga små från Tiimari men egenhändigt lagade låter så fint!!! Men troligen är jag så lat så jag använder de jag har köpt, annars tyckte jag de var nätta, beige bakrund med guldhjärtan och inbjudan tryckt i guld. Enkla men gulliga... Ska ha köpt guldhjärtan att limma på kuverten men har inte hittat några. På Tiimari lär de ha, måste ta en vända dit nån dag...

• pepperoni

öb-brud
    Om du inte köper samma kuvert som mig istället för att köpa guldhjärtanen? Det verkar som om mina kuvert är i samma stil som dina inbjudningar. Mina kuvert var ju beiga med ett guldhjärta på! :)

• Maricken

Hej på er!
    Jag har också köpt de där kuverten från Tiimari Köpte också transparenta papper där- eller egentligen allt. På framsidan klistrade jag ett transparent rospapper och klistrade på guldringar (klistermärken de också hade) insidan blir också ett transparent vitt papper som vi printat ut texten på.
    Ringarna låter så vääänta på sig. Tusan så slö "vår" guldsmed är (såå lång tid att skriva ett mail??). Hade tänkt köpa en tjockare ring åt sambon jag med, som vigselring. Min vigselring ska väl nog passa med min enkla förlovningsring. Sambon tar väl endast en ny ring, antar jag.
    Tittade på satuhäät i går (ej hela dock) vågade ej gråta då jag hade både sambon och min bror med mig, hihi. Lite kul då jag kände igen hans bestman, kände honom i 15-års åldern. Han var lika snygg än idag

• Unnie

Hej

Tack för tipsen (i förra tråden) om fotografen Kajsa Uitto, ska snarast till Prisma och kika. Vi ska gifta oss i höst, datumet ännu inte bestämt och allt mycket hemligt än så länge
    Och bröllopet ska ju vara litet, men man vill ju ändå börja planera i god tid.

Inbjudningskorten hade jag också tänkt fixa själv, bläddrade lite i nån tjock "bride" tidning på cittari och såg att de hade en massa reklam för olika sorters inbjudningskort.. tänkte att man kanske sku få lite tips, finns säkert en hel del på nätet också. Tidningen kosta 10 euro så den la jag snällt tillbaka... ska köpa nån längre fram i sommar om jag hittar nån med bra modeller på hår och buketter.

Hade inte tänkt gifta mej i vitt (been there, done that) utan kanske i nåt fräscht blått eller lila "fodral" vad tror ni andra om det, låter det vettigt?

Kramisar
    Unnie

• Maricken

Hej Unnie och ni andra!
    Låter läckert med blått eller lila fodral! Jag kommer inte heller att gifta mig i vitt, även om det är första gången jag gifter mig. Det känns bara inte som mig, därför väljer jag rött
    Fina modeller på inbjudningskort finns också på www.amoriini.com , våra är klara så nu ska det första ges under påskhelgen åt de mest långväga gästerna.

Har äntligen fått svar om ringen av guldsmeden, nu återstår det praktiska hur jag ska prova ut den då jag finns här uppe i norr och ringen/ringarna i Hesa.
    Den det lutar mot nu är i gult guld med 7 diamanter - totalt 0,35 ct. Såg jättelyxig ut (vill ha den nu!!)
    Priset verkar också ok.

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)