• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Assi

Öb-brud: Jag har valt E-197W och har försökt tipsa och åter tipsa om att min blivande ska köpa en slät ring åt mig i morgongåva så att jag också får den där hamburgereffekten som nån så fyndigt kallade den. Provade också en liknande som T-64 fast helt i vittguld, men fick det inte riktigt att stämma i hop.

Pampasbruden: Vi hade ett långt valspass i går och just nu ligger Saija Varjus: Tiedän määränpään i topp, tätt följt av Rikis Sorsa: Kaunis on hän. Andra fina är Akselin och Elinan Häävalssi, Kostervals och Häävalssi (ur Stormskärs Maja). Vi kommer att dansa till en instrumental variant eftersom det blir ett tvåspråkigt bröllop och för att få valsen så språkneutral som möjligt.

Vilket osökt får mig att tänka på det öb-brud funderade på. Min blivande är finskspråkig och jag är helt svenskspråkig med 75 % av släkten från Sverige och som inte förstår tre ord finska. Därför fungerar min "huvudbrudtärna" som toastmadam (tack för ordet, toastmasterinna har inte låtit så bra ) och pratar på svenska och bestmannen sköter finskan. Det är omöjligt att översätta precis allt, men summa summarium torde ju båda språken höras lika mycket.

• öb-brud

Gokväll brudar!

Maricken: tack för vägbeskrivningen till Knips. Tog ändå en vanligare caketopper från bageriet, en lite större med ett brudpar som ska stå på en skild våning eftersom de annars sjunker ner i princesstårtan. Det blev även för oss en vit tårta med röda rosor. Ni som har beställt tårta, vad betalar ni ungefär per person? Vår blev lite under 1.90e.

Nu funderar jag febrilt på buketten igen. Det lustiga är att både gubben och sonen valde ut samma bukett utan varandras vetskap då jag hade printat ut 10 favoriter . Kanske jag borde ta en sån...

Ska kolla på satuhäät ikväll och bara ta det lugnt. Har ledig helg, skönt!

• öb-brud

Ja glömde ju att säga: Assi, jättevacker ring!!! Hamburgereffekt ja... Månne det ha nåt att göra med brudens laster ?

• 23.7-brud

Vår tårta borde bli kring 1.80?/person

Och ja, hamburgareffekt och brudens laster... Va? Pratar ni om mig? Mina laster Vadå? Jag???!!! Näää, aldrig!

Sathuhäät efter en stund... so long, girls!

• öb-brud

23.7-brud:Tänk vilken härlig förklaring vi har då vi förklarar som gamla åt våra barnbarn om varför vi valde just denna vigselring... Vi gillade hamburgare ! Enkelt och effektivt !

Nu fram med näsdukarna, snart börjar veckan höjdpunkt!!!

• öb-brud

Joo... *snyft* Dendär bruden grät lika mycket som jag säkert kommer att göra på vår stora dag !

• Maricken

Missade Satuhäät i går. Men efter era reaktioner så hade jag väl fällt nån tår... vilket jag nog kommer att göra på vårt bröllop också.

Var på "sminkkurs" i förra veckan till Stockman Beauty, samt inhandlade fruktansvärt dyrt smink. Har ju tänkt sminka mig själv på den stora dagen.Känner mig lite osäker. Måste öva, öva och öva Kanske det hade varit bäst (och billigare) att boka någon att sminka mig, men har handlat allför mycket smink själv nu så jag får nog bara lov att sminka mig själv då.
    Annars var jag mycket nöjd med sminkkursen på SB. Öppnade nya ögon för mig.

• 23.7-brud

Skall ni ha något band/trubadur eller dyl.? Vi hade inte tänkt ha först, men det börjar nog luta mot det nu. Känner ni någon/några som kan spela lite allt möjligt och inte är alltför dyra? Tipsa tipsa!

• dubbelbröllop05

Jag vill också ha tips!
    Har inte fått några svar på den andra österbottentråden...

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)