Öb-brud: Jag har valt E-197W och har försökt tipsa och åter tipsa om att min blivande ska köpa en slät ring åt mig i morgongåva så att jag också får den där hamburgereffekten som nån så fyndigt kallade den. Provade också en liknande som T-64 fast helt i vittguld, men fick det inte riktigt att stämma i hop.
Pampasbruden: Vi hade ett långt valspass i går och just nu ligger Saija Varjus: Tiedän määränpään i topp, tätt följt av Rikis Sorsa: Kaunis on hän. Andra fina är Akselin och Elinan Häävalssi, Kostervals och Häävalssi (ur Stormskärs Maja). Vi kommer att dansa till en instrumental variant eftersom det blir ett tvåspråkigt bröllop och för att få valsen så språkneutral som möjligt.
Vilket osökt får mig att tänka på det öb-brud funderade på. Min blivande är finskspråkig och jag är helt svenskspråkig med 75 % av släkten från Sverige och som inte förstår tre ord finska. Därför fungerar min "huvudbrudtärna" som toastmadam (tack för ordet, toastmasterinna har inte låtit så bra
) och pratar på svenska och bestmannen sköter finskan. Det är omöjligt att översätta precis allt, men summa summarium torde ju båda språken höras lika mycket.