• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Maricken

förresten öb-brud
    Vad tråkigt för brodern din. Tur att det gick bra för honom. Vår kock krockade med en älg i förra veckan, för honom gick det som tur är också bra, inte för älgen dock.
    Får hoppas blivande mannen kör förståndigt på mc:n ikväll också. Brukar gå väl hårt då inte jag är med och håller ner farten.

• september05

Hejs svejs!

Roligt att se att alla är mitt uppe i planeringen.
    Vi har fått våra ringar nu, de blev jättefina...gissa vem som bara måste pröva sin ring hela tiden :) Jag gjorde ju om min mormors förlovningsring till vigselring och satte i 3 stenar i den. Belv faktiskt positivt överraskad av resultatet!

Vi har börjat fixa på inbjudningarna nu så det är pyssel varje kväll :) Fick tips om en bra blosterhandel på Brändö så nu har jag fotograferat klänningen och ska besöka henne imorgon. Hade funderat på mörkröda kallor med champagnefärgade rosor men, men vi får se.

Lycka till i planeringen brudar!

H: Lola

• september05

Hej igen!

Jag glömde alldeles bort frågan jag skulle ställa er...
    Min atärnor har funderat på att sy opp klänningar. Är det någon som kan tipsa om var man kan hitta tyg till detta. Hörde att Eurokangas har dåligt utbud men har ännu inte hunnit kolla. Tacksam för tips!

• Maricken

Hej!
    Soligt och fint, ska strax ut och räfsa lite!
    I dag har vi beställt ringar! Får dem om ca en vecka. Det blev en ring i vitt guld med en större dimant och 8 små. Så ska jag få en likadan som min förlovningsring till morgongåva (heter det så fint) så jag får dendär omtalade hamburgereffekten Blivande mannen får en bredare guldring, han blev riktigt glad han med! Bokade också hotellnatten, så hastigt gick det att göra sig av med massor med pengar! Bara att jobba vidare varje dag
    Oj vad jag e glad!

• Assi

Hej!

September05: blev lite nyfiken på när du skrev blomsterhandel på Brändö. Vi tar också våra blommor från Brändo och hon är jätteduktig, har vi månne hamnat hos samma florist?

Inbjudningskorten är utskickade så nu är det bara att vänta och se hur många som dyker upp.

Märicken: Känner igen det där hur fort det går att göra av med pengar, det tar lite längre att tjäna ihop dem...

• öb-brud

Hejsan på er!!!

Satt just och räknade över budjeten men måste ju ta mig en avstickare hit och se och till min glädje var det nya inlägg! Nu såg vår budjet jättebra ut, har 500e extra i gömman!!! Men månne vi inte hittar några hål för dem ! Om inte annat så blir det en resa för den slanten.

Maricken: vad bokade ni för hotell? Blev det Rantasipi? Vad bra att ni fick ringarna, tydligen har du inget hört av er "ursprungliga" guldsmed?!? På tal om djur på vägarna så höll jag på i påskhelgen att köra på en lo i kuni. Den var inte så liten som jag har trott, eller så såg den större ut då den studsade över vägen...

Börjar känna liite panik nu, dagarna minskar i ilfart!

• 23.7-brud

Men oj! Hallå där hörni

Puffar upp min fråga om trubadur eller musikunderhållning. Vad gör ni andra?????

• Maricken

Hej på er!
    23.7-brud
    Vi kommer ej att ha nån musikunderhållning på vårt bröllop, så vi sparar in den slanten.

öb-brud
    Jo, det blev Rantasipi. Vi tog ett vanligt rum, det duger nog Kul att bassängen är öppen på midsommardagen, vi får simma innan vi åker hem, blir säkert skönt för fötterna eftersom jag köpte ett par skor med 9cm klackar.
    Apropå budgeten så sprängde vi den på Salkari idag, alltså den delen som vi avsatt för ringarna med 120?. Får tulla på nåt annat nu då Och jo, tröttnade på den ursprungliga guldsmeden då det inte blev till nåt. Vi skulle också ha blivit tvungna att åka till Hesa och hämta den. Undras hur han tänkt med de två andra Vasabrudparen han skulle ordna ring åt? Nå, nu blir det att försöka skriva ett snällt mail och förklara att det blev bäst så här.

Och det är mindre än två månader till midsommar!!!

• september05

assi - det kan bra hända det är samma vi tänkt. hon borde finnas nära rkiosken. jag vet inte namnet bara men nog skall jag väl hitta dit nog :) Har du beställt dina blommor ren eller? Vilken typ av bukett blir det?

• Assi

september05: Ja visst finns hon nära r-kioken, bara runt hörnet. Har varit och diskuterat med henne om att det ska bli en droppformad bukett med lila rosor, något grönt och silvertråd och pärlor och prärieklockor. Ska dit igen i maj för att definitivt bestämma mig för hur den ska se ut. Man måste passa på att fixa allt när man en gång kommer till Vasa, är ju inte i närheten så värst ofta när man bor så här "avsides" i huvudstadsregionen

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)