• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • 23.7-brud

Lilla my: Min blivande vet vem du är! Han har t.o.m. träffat dig, säger han . Har du en bror förresten som har bott i "B.bo"?

• Lilla My i Finland

Nä, inte har han bott där inte... Men en bror har jag... Ikväll på chatten? Vi ska ha främmande från Närpes idag :) men efter att de har åkt tillbaka så är jag här... :) Jag är SÅÅÅÅÅÅ nyfiken!

• 23.7-brud

Hej Hallå! Någon här?

Vet ni vad? NU börjar våra inbjudningskort äntligen ta form...
    Min blivande svägerska som är enormt skicklig på att rita har gjort en karikatyr av oss i frack och brudklänning. Hon skickade just bilden så jag kopierade in den i inbjudningen. SÅ häftigt!

Gjorde "pärmarna" till korten igår, så nu är det bara att köpa färg till printern och klicka på skriv ut

• Miur

Hej!
    Måste bara lägga ett inlägg för jag är oxå från Österbotten men bor nu på Åland! Har bott här i 15 år men har all min släkt i Nykarlebytrakten.

• Lilla My i Finland

Nu har jag printat ut själva texten till inbjudningskorten! :) Och sittplaceringskorten... :) Blev riktigt snyggt! :) I morgon ska jag ringa pastorskansliet och se om de kan hjälpa mej att få tag på en präst, för den ordinarie lär ha semester just då vi ska gifta oss... Konstigt att han inte vill ändra semestern... :-O

• Lilla My i Finland
    skulle det ju vara...
  • Lilla My i Finland

Nu är brudbuketten beställd och jag vet vilken präst som vikarierar. :) Så imorgon ska jag ringa honom. Har varit duktig och bakat munkar och struvor idag. *stolt* De blev jättegoda men det var bara att hoppa i duschen efteråt, för allt luktade friterat! :)

• öb-brud

Hej på er!
    Nu har även jag beställt brudbukett! Maricken, jag lovade tidigare att berätta åt dig vad för bukett det blev. Det blev en med champange färgade rosor och några vinröda kallor vilka "hänger". Därtill lite kinesiskt gräs(hette det det?) och några stora gröna blad i bakgrunden +guldtråd med pärlor på. Så det blev samma färger som du föreslog i tidigare tråden. Ska ha pärlhalsband och har guld i färgtemat så därav guldtråden. Buketten blir luftig. Vad skönt med folk som kan sin sak!

Idag skulle jag måsta ta mig i kragen och gå ut och räfsa... Hände bara lite tråkiga saker igår. Min 10 år yngre lillebror voltade med bilen som blev till skrot men med änglavakt klarade han själv sig med endast några bulor och sjuk bröstkorg! Sånadär onödiga rallykörningar på skogsvägar och så var där plötsligt is... Bilen landade på taket på en mindre stocktrave! Nå han får ju gå nu tills han får skrapat ihop pengar till en ny bil men har mått illa då bilderna av bilen har snurrat i huvudet och tänk om...

Nu ska jag ändå ringa en catering-firma och höra vad pris de har på sin mat! Börjar bli så lat så skulle inte orka göra nåt själv nåmer !

• 23.7-brud

Hallå där alla blivande brudar

Och vad fin din bukett låter Maricken! Själv har jag inte ens pratat med ngn florist än... Har dock en bild på hur jag troooor den ska se ut... Vit och grön! Men nu har jag börjat tveka, har läst här på BT att vita brudbuketter smälter ihop med klänningen för mycket och dessutom blir det inte bra på kort... Hm... Funderar också på att eventuellt bara ha några vita kallor, men då får nog min mormor fnatt för hon sa i ett skede att hon inte alls förstår sig på det Nåja, trots att hon är min favorit så bestämer jag nog själv hur det blir!

Har förövrigt fått tag i en trubadur nu genom Artisto (efter mycket om och men). Skall ni andra ha någon trubadur eller någon som spelar???? Vad betalar ni isåfall??? Skulle gärna höra andras priser före vi bestämmer oss...

Må så gott i solen!

• Maricken

öb-brud
    Den buketten låter fin! Blir säkert jättelyckad!

Vet ni tjejer, efter lite ångest och diverse funderande så inhandlade jag en vit klänning idag, så det blir troligtvis ingen röd brud av mig Och en påse med vita skor följde också hem från staden. Och jag är jätteglad! Nu har jag två kläduppsättningar att välja på. Beslutsångest, men kul.

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)