• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • 23.7-brud

Det var någon som frågade efter nedräkningsfunktionen. Härifrån kan ni hitta:

www.jojoxx.net/

Själv har jag 93 dagar, 23h, 48 min och 50 sek.

• dubbelbröllop05

Måste va trög jag men jag hittar inget sånt på den sidan. Var ska jag leta? Vad heter det?

• Lilla My i Finland

Jag är också trög... Hittade inte nåt som skulle ha varit nån nedräknare...

• 23.7-brud

Oj, sorry! Ni är inte tröga

Glömde skriva var ni hittar det! Gå under rubriken Scriptarkiv och Javascript. Sedan på tid och datum. Tror det hette så.

Här är en annan, den kanske är bättre!!! Och enklare. Har den själv.

www.timeleft.info/

• Lilla My i Finland

Vilken tur! Jag trodde ren att dehär bröllopsplanerna hade gått löst på IQ! :)

• öb-brud

Hej på er!
    Var just in till blomsteraffären efter en blomma och tog med detsamma upp om brudbuketten. Ska nån barnledig dag sticka mig in och planera noggrannare. Det lär nog bli bra !

Fick prisen på servetter, förstår bara inte allt om priset som står på lappen men lite hum om saken fick man iallafall. Ska välja motiv med gubben i helgen. Han kommer hem från Stockholm ikväll, var han har varit på kurs sen igår. Tyvärr hinner vi inte se Satuhäät tillsammans men kanske jag överlever... Ska ni på stormässan i helgen? Jag har skaffat barnvakt imorgon eftermiddag så vi slipper på tumanhand och ska fara till Vasa på en bit mat efteråt. Skönt! Annars går helgen i jobbets tecken för mig.

Har ni köpt nån klädpåse till klänningen? Var får man tag på såna, glömde fråga på BB, därifrån fick jag bara en stor plastpåse. Ska ni ha handväska? Jag hade tänkt skippa den biten men kom på att var ska jag förvara mitt läppstift och näsduken. Så jag lär nog köpa en. Kanske de har dem på BB?
    På tal om läppstift... Hur är det då frissan sminkar mig, brukar de ha i lager läppstift att köpa så man får samma färg att bättra på med under kvällens lopp?

Många frågor från en undrande blivande brud !

• 23.7-brud

Nu ska vi bena i dina frågor öb-bruden

Stormässa: nej.

Klädpåse: Fick tips här på BT om att man kan ta ett gammalt och rent )påslakan och klippa ett litet hål för hängaren upptill. Lär funka minst lika bra som en dyr klädpåse

Handväska: Jag har sett att det finns så många snygga vita handväskor i affärerna just nu. Jag vill inte ha en i satin utan i läder eller konstläder, så jag köper en sådan. En jag kan använda efter bröllopet också!

Sminket: Jag tror att frissan har extra smink som man kan köpa. Ring och kolla, eller fråga då du gör provsminkningen/provuppsättningen.

Själv har jag smällt in en burana just och har min underbara vän värmekudden på axlarna... Skall försöka ta det lugnt i helgen. Hoppas på varmare väder så man kan ta en långpromenad.

Och ja, ringde till fotografen idag. Hon verkar vara så bra och hade många fina idéer. Hon har fått ganska mycket beröm för sina bilder och folk har t.o. m. trott att bilderna har varit tagna utomlands .

Så har jag också ringt och pratat med en på Artisto. Håller på och försöker få en ledig trubadur eller liknande. Får svar på måndag.

Ha det bra flickor!

• Maricken

Hej tjejer! Äntligen helg igen! Fast attans förkyld är jag så nån mässa blir det inte för mig. (på tok för mycke folk också för min del antar jag)

Alltså, allt annat löper bra förutom ringen. Blir snart galen på guldsmeden och överväger beställa en ring i Vasa nästa vecka. Två månader kvar till bröllopet och det har i stort sett hänt ingenting från guldsmedens sida angående ringen. Har mailat honom tidigare i veckan och inget svar ännu heller. Ringer honom på söndag och blir det inte till nåt, så åker vi till nån affär och beställer en och betalar vad den kostar, punkt, basta. Usch för slöisar som själv erbjudit sig skaffa/tillverka ring! Tiden går ju rasandes fort. Mellan en månad och två veckor tar det att beställa en ring har de sagt på Hovisepät och Salkari. Så snart får vi bråttom! Vill ju ha den äkta vigselringen på vigseln!

Annars har jag hittat ett par nya skor som jag tänkte handla nästa vecka Få se om det blir en vit klänning också i stället för den röda inhandlade... Äsch, har bara lite osäkerhetskänslor inför alltihop! Få se hur det blir.

• Lilla My i Finland

Vad är det för mässa ni talar om??? Har helt missat nåt sånt!!!

Jag har en klädpåse, men tycker inte riktigt bra om den, för klänningen börjar lukta lite plast... Men det blir säkert bra bara den får vädra lite dagen före... :)

• 23.7-brud

Lilla My: Det är Stormässa i Botniahallen, trädgård 2005 heter den.

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)