• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Maricken

Aha, tack för infon pampasbruden! De frågade inget om eventuell lysning av oss när vi var och gjorde hindersprövningen.
    Jag jobbar en hel del för vår församling så jag kommer i kontakt med dem varje vecka - ska fråga nästa vecka hur det går till där. Annars lite dumt ifall de lyst oss i kyrkan i dag och vi inte vetat om det.

• pampasbruden

Om de inte frågade om lysning så har de knappast lyst för er heller tycker man ju. Jag tror att det egentligen blivit mycket ovanligt med lysningar, man vill väl hålla det lite hemligt en stund :)

• pampasbruden

Nu när det blivit lite mera liv i tråden så måste jag fråga en hårfråga. Är det nån av er som tänkt permanenta håret till bröllopet eller som annars har erfarenhet av permaanentat hår? Jag skulle vilja ha lockigt hår när jag gifter mig och tänkte att det kunde vara roligt att ha lite lockigt hår efter också eftersom jag annars har sprikrakt hår men det blir kanske finare lockar med locktång/papiljotter?! Jag har en ganska dålig erfarenhet av permanent för nästan tio år sen då det blev åttiotals pudellockar istället för fina stora lockar. Är det nån som vet om det är ens möjligt att permanenta stora lockar?

Oj, det blev långt, hoppas ni orkar svara :)

• 23.7-brud

Ha Ha, erfarenhet av permanentat hår.
    Jo du...
    Jag har tjockt, långt, lite självlockigt hår men gjorde en hempermanent riktigt i början av det ljuva 90-talet. Dessutom klippte mamma mig så hårlängden var ungefär till axlarna. Resultatet blev en afrofrisyr men i triangelform

Aldrig mera!

Läste på JT förresten om brun-dusch. Någon som har prövat/skall pröva? 26 ? för en gång. Resultatet syns nästan en vecka. Om det blir en lika dålig sommar som ifjol är det kanske värt att pröva på..? Trodde man skulle kunna sola lite idag, men det blåste ju sviiinkallt. Det bidde bara en promenad istället...

• öb-brud

Haloj!
    Vad trevligt att det har blivit liv i luckan här igen!!

Permanent ja... Har inte lagat nån permanent i mitt hår på 4 år. Permanenten gjorde för det mesta mitt hår risigt och det såg STORT ut. Kommer troligen inte att permanenta mig förrän jag blir gammal och grå . Har tänkt ha stora locka på bröllopet men det får nog frissan fixa med papiljotter och locktång. Blir finare lockar då tycker jag. Men visst om du har hår som tål bra permanent och inte har slingor eller blekning så tycker jag du bra kan permanenta. Själv har jag slingor för det mesta och specielt de hårslingorna blev alltid risiga. Vad tror ni annars om att ha håret 2 färgat i brudkamningen. Har mörkt underhår och ljusa slingor på hjässan och tänkte färga det likadant just före bröllopet men passar det?

Visste inte att de säger i kyrkan vid hindersprövning! Tack för den informationen! Vill verkligen inte att de säger ut sånt, speciellt på en liten ort var det finns många skvallerkärringar. Ska nog snart fixa hindersprövningen så vi har det ur världen!

Ska gå och ta mig en kaffekopp och se Strömsö. Var ute på en härlig promenad i solen men det blåste verkligen ganska så hårt!

• Lilla My i Finland

Permanent... Inte för mej. Jag permanentade mej en gång då jag gick i högstadiet och jag liknade en blandning mellan pudel och cockerspaniel. :) Så för mej blir det inga flera permanenter förrän jag är gammal och grå.

• 23.7-brud

För att återgå till Salkari...
    Vet ni om att man kan hyra smycke-set till bröllopet där? Alltså halsband, örhängen och kanske även armband? Tror att det rörde sig i prisklassen 50-100? om jag inte minns fel. Personligen skulle jag inte lägga 100 ? på det, men KANSKE 50 ? om det är ngt jättefint som passar extremt bra med min klänning. Vad skall ni ha för smycken?

• Maricken

Hej!
    Vet ej hur det är med uthyrning hos Salkari, men har för mig att jag stött på nåt sånt på nån hemsida...kommer ej på var.
    Jag fick en fin halskedja i guld till 30-års present så jag tror jag har den på bröllopet. Eventuellt skaffar jag ett hängsmycke till den. Armbandet jag fick av blivande mannen till julklapp ska jag nog också ha på mig för hans skull och för att det är jättevackert. Tror inte jag har nån annan ring än förlovningsringen den dagen.
    Var annars och kollade lite till Hovisepät idag på deras vigselringar. Hittade en ny favorit ,tog ej nummer på den för den var alldeles för dyr. Men den var i a f en Sandberg. Påminner om en ring från Top Gold som vi är lovade till ett mycket bättre pris (som har ännu lite större diamanter dessutom), bara jag kunde hitta nån som säljer deras ringar här i trakten. Fast med en prisskillnad på 330? så kör man ner till Hesa och hämtar tror jag.

• pepperoni

Hejsan!
    Jo, det stod nog i reklamen för Salkaris bröllopsmässa att de hade även uthyrning av brudsmycken där. Har ni annars något bra tips på bra sidor med vigselringar? (Finländska) Har varit in på Hovisepäts, Salkaris, Kultajousis Kohinoor.. vad mera.. en sida som hette ngot med vihkisormus el. vad det nu var. Jag hittade också en helt underbar ring på Hovisepät. Den såg ut som de jag hade tittat på på Salkari, men hade större diamanter som gnistrade så otroligt vackert att jag inte kunde ta ögonen från diamanterna.. Tyvärr var den nästan tre gånger dyrares en Salkaris.. Så jag får väl nöja mig med Salkaris iaf..

• öb-brud

Hej!
    Var just och beställde tårtan. Blev en princesstårta i tre våningar på en spiralställning. Nu funderar jag om vi ska ha den i ljusgrön marsipan eller vit... Beställde i ljusgrön men det börjar nog luta mot det vita med gröna blad och creme och vinröda rosor. Hur låter det? Ska föröka hitta en fin caketopper, de hade bruden av micky och minnie men inte gubben... Har kollat på dem tidigare. Är det nån som vet var man kan få tag på dem?!? Ska till Seinäjoki idag på eftermiddan så kanske vi hittar nåt där. Prydnaden kommer på en skilld hylla för de var ju ganska tunga och sjunker väl fort ner i tårtan annars..?!?

På tal om smycken. Min mamma bjöd ut sitt pärlhalsband samt pärlor till öronen. Om jag ska ha några smycken så lånar jag dem. Måste se hur det ser ut med klänningen. Tänkte sticka mig in till Haavemaa idag i seinäjoki och kolla strumpeband . Ska ni ha nån kastbukett? Jag har tänkt att vi plockar vilda blommor vilka vi kastar.

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)