• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Maricken

Hej! Så är man gammal och har firat sin 30-års dag. Bra att träna lite fest inför den stora dagen, hihi.

pepperoni: nu har jag inte haft mardrömmar på ett tag, men en tid drömde jag samma dröm några nätter. I drömmen var vi ännu hemma, utan bröllopskläder och med vått nytvättat hår - och klockan var 15.00 då vi borde ha varit i kyrkan!!!

Få se om drömmarna fortsätter eller blir värre

Hoppas ni har haft en trevlig helg! Jättefint vårväder minsann! Blir glad av sånt!

• öb-brud

GRATTIS MARICKEN!!!

Kom just från min farmor, gav henne inbjudan på samma gång och då sa hon att är det 26 eller 27 jag fyller i sommar. Sanningen är att jag fyller 29 och min farmor brukar ha reda på sånt . Tog det som en komplimang att det skulle hon aldrig ha trott!

Mardrömmar har jag haft otaliga, allt från misslyckade frisyrer, svarta klänningar, klockan osv... Nu har det varit lugnt men snart börjar väl det på nytt!

• Assi

Hej på er!

Maten tar vi från Lind´s kök, det var någon som undrade här.

Hämtade gubbens frack igår, han fick låna av en kompis och den passade perfekt. Hans bestman kommer också att ha frack liksom gubbens två systerbarn som är med i följet. Vi hyr frackarna i Helsingfors för 120 euro, om jag inte minns fel.

Ja, det där med efternamn. Har ett svenskt efternamn och det skulle bli ett finskt om jag byter. Har alltid kört hårt på svenskan, men få se. Man måste ju bestämma sig snart.

• öb-brud

Hej på er!
    Var och köpte ring igår. Det blev en som ser ut som 2 ringar, ena är slät som min förlovningsring och den andra, smalare, har en rad med 9 små diamanter. Hade egentligen tänkt mig en i både vitt och gult guld i samma stil och den var jättefin men tyckte denhär var lite mer diskret, jag som inte är nån smyckemänniska i vanliga fall. Använder endast förlovningsringen idag. Så hela ringen blev i gult guld(visst heter det gult eller är det rött?!?). Där ser ni hur insatt jag är i dethär med smycken. Hade från början tänkt mig en slät ring med några diamanter men i helgen fick jag se en sånhär på nätet och var såld. Nå budgeten höll på denna punkt åtminstone! Såg ni PLUS igår? Oj, vilken man! Att gå med på att sälja datorn och matsalsbordet för att köpa en dyrare vigselring åt damen!!! Här tror jag gubben skulle ha sålt mig istället och behållit datorn!

Var också och valde fotopaket och köpte vit skjorta åt gubben och sonen. Idag ska jag äntligen posta inbjudningarna!

Ha d så bra!

• Hej och Hopp

Hej igen!

Det var min kompis som hade tagit mat från Maxmo, och då hade det kostat 9,99 euro. Nu när jag ringde för att höra om priser så kostade det 13,50 per person..
    Blir rätt mycket större kostnad i slutet, jämfört med vad vi räknat med..men ändå rätt billig mat. Han sa att man kan få ned priset beroende på vad mat man väljer. Det här priset gällde grönsallad, grisfilé, pariserpotatis, grönpepparsås, bröd och nån efterrätt. All mat alltså.
    Jo, stället är Nabben i Maxmo. Man kan få hyra porslin därifrån också, så tar han hem och diskar det..rätt bra. Men det var dyrt! 250 euro.

• Hej och Hopp

Vad har ni andra valt för frissa och vad kostar det?Ska börja kolla runt lite vad det finns för ställen här i Vasa. Å, vad mycket det är att planera..
    öb-bruden: wow, vilken fin ring det låter som! Skulle också vilja ha ring som ser ut som två. Där den ena har små diamanter. Men tror jag har för små fingrar för det, tyvärr. Såg också PLUS igår. Oj, vilken man! Tror också att dator skulle va lite för kär att sälja för min karl..

• öb-brud

Hej igen!

Hej o Hopp:tippade själv också på att det skulle vara Nabben. Didär 4 eurona gjorde verkligen skillnad då jag började räkna! Var ska ni gifta er? Vi ska gifta oss i Vörå kyrka, bor även där. Nu avslöjade jag mig igen men skit samma.
    Frissa har jag bokat till Lock´nRoll. Har aldrig varit dit tidigare men Yvonne på BB rekommenderade stället.
    Jag har inte heller så jättelånga fingrar, ganska smala men absolut inga pianofingrar. Tycker ändå att ringarna ser ganska bra ut trots att det blir ganska brett. Har ringen i skrivbordslådan och gissa vem som har kikat på den otaliga gånger!

• Maricken

Hej på er.
    Intressant att läsa om Nabbens priser, konstaterat att vårt buffébord kommer det att vara rätt hyfsat pris på ändå. Så har vi ju handlat in det vi har kunnat redan. Tror inte vår kock behöver diska så mycket heller, dels är det vår egen diskmaskin som sköter disken och så funderade jag att man kan väl "stuva undan" disk till följande dag och så. Eftersom vi kommer att ha festen hemma så ska det ju vara en hel del koppar och fat.Har köpt matttallrikar på clas Olson och min generösa mormor har köpt ett dussin arctica kaffekoppar+assietter åt mig, själv har hon också ett dussin som hon lånar ut då - så då har vi rätt antal likadana koppar till serveringen. Fast om man räknar in alla extra kostnader blir det nog att kosta rätt mycket...
    Frissa har jag bokat Källarsalongen i Kvevlax, hon är duktig och så vill jag hålla mig till "byn".
    Vill också ha min ring... usch vad man får vänta

• öb-brud

Hejsan alla!

Oj, vad det regnar... Nå, våren kommer väl fortare då, hoppas jag...! Är ledig idag men jobbar hela helgen. Börjar bli paranoid med alla frågor om helgprogram . Som jag skrev tidigare så har jag endast 4 helger lediga innan bröllopet och igår ringde min bror åt min blivande man och frågade när han skulle ha passligt att laga några handsfree i lastbilar. Det gick absolut inte inne i veckan utan från lö förmiddag. Få se om detta är sant eller om han kollade lediga helger...

Alla tallrikar och vanliga dricksglas ingår i lokalhyran för oss. Måste dock lämna disken till följande dag för de har ingen dörr till köket och en "storköksdiskmaskin" som för en massa oväsen. Champanjeglasen har vi köpt på IKEA, samt vinkaraffer och till vinglas ska jag ha Iittalas Verna. Hela halva släkten har nån färg av dem och tänkte låna ihop och mixa färgerna. Hoppas bara de räcker...

Tänkte ringa BB idag och fråga om jag får låna en underkjol under helgen. Klänningen ska sys upp och hon lovade att vi fick låna en under en helg så vi får rätta längden. Men jag blir snart gråhårig med varifrån jag ska hitta kläder åt sonen! I Tavastehus var jag köpte klänningen åt dottern så hade de kostymer men ingen slips i matchande färg så därför köpte jag inte heller kostymen... Kanske de har bättre utbud av festbarnkläder i Seinäjoki, nån som vet?!?

Idag tänkte jag ta mig i kragen och fundera ut hela menyn.
    Ha det så bra alla!!!

• Maricken

Hej på er! Äntligen helg igen (även om jag jobbar lite i morgon). Kommer att ha en fest med kompisarna i morgon hemma hos oss, blir intressant för det blir ett "mixat" gäng med folk som ej träffats tidigare.
    Såg att Salkari har nån sorts bröllopsmässa i dag och i morgon, synd att jag inte hinner dit och kolla mer ringar.

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)