• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Linn00

Hej Maricken!
    Är Salkari en guldsmedsaffär och var finns den? I Vasa eller?

• Maricken

Hej Linn00
    Ja Salkari är en guldsmedsaffär i Vasa, ligger bredvid torget, intill Fondis och Fontana. Se www.salkari.fi
    Fanns annons på dagens Vasabladet och Pohjalainen.

• öb-brud

Hovisepät skulle också ha en mässa, 15-16! Vi blev tipsade då vi var och handlade vigselringen men tyvärr hade vi inte passligt då så vi handlade den direkt i måndas.

Tror ni jag har fått gjort nåt vettigt idag...?!? Pyttsan, suttit och surfat och vräkt i mig godis mellan blöjbyten och mat !

• Maricken

öb-brud:
    Jag som skulle vara aktiv ikväll har suttit framför datorn och ätit choklad(!) och druckit vin sen jag kom hem från jobbet. Sambon hade handlat på hemvägen, fy fy! Som bäddat för finnar och fett...hmm var är karaktären? Borde städa och fixa inför i morgon kväll. Får stressa i morgon i stället.

• Linn00

Jag har också menat mig till Hovisepät den 15 eller 16 april. Var där för några veckor sen å kolla runt och hitta flera favoriter. Blev väldigt fäst vid ringar från Kohinnor och Lahtinen.

• 23.7-brud

Jag såg också att Salkari har erbjudanden under veckoslutet. Det blir väl att pallra sig dit... Hade tänkt åka först nästa vecka då Hovisepät har stor-visning. Pratade förresten med en annan blivande brud igår som sa att om man ringer/mejlar till tillverkaren direkt (Sandbergs i detta fall) så får man ENORMT mycket billigare. De hade provat ut vilken ring de ville ha, sedan kontaktat Sandberg och frågat pris och nu får de hämta ringen från butiken där de hade provat, skillnaden bara att den var mycket billigare. Mysko, men sant! Skall pröva på det själv eftersom vi inte har köpt ringen än utan bara tittat.
    Satuhäät ikväll!

• Maricken

Har själv blivit förtjust i en ring tillverkad av Top Gold. Nu är det så att jag bara har sett den på bild ännu och vill ju givetvis prova den och se den live. Kan man fråga efter en tillverkares ringar sådär hos guldsmeden? Har aldrig hört talas om Top Gold tidigare så det känns lite konstigt att gå in och fråga, speciellt då jag inte tänkt köpa den här heller utan från Helsingfors... usch vad svårt, vet ej riktigt hur jag ska gå tillväga nu.

• Linn00

Hej på er?
    Är det nån av er som vet var man kan få tag i brudnäbbsklänningar och små kostymer åt pojkar? Har ringt runt och frågat till flera ställen i Jakobstads och Kokkolatrakten om det finns att hyra? Men de säger att de slutat att hyra ut dom pga att de är dyra att köpa in och så vet man när barn leker o springer, att de lätt blir söndriga!!

• Maricken

Ja det lät onekligen intressant, 23.7-brud.

• öb-brud

Linn00: Min vigselring är en Lahtinen ! Frågade också tidigare idag om nån vet butiker med finkläder åt barn! Så om nån har några tips så tas de emot med tacksamhet!!! Dotterns klänning i brudnäbbs-stil köpte vi från Nicky&Nelly.

Jaa, Maricken, jag försöker ännu få ner kilon och äter bara gott!!! Fyy!!! Ingen karaktär här heller! Hade fått bort största delen av mina finnar i vinter men nu blommar jag igen! Började med p-piller för 1,5 månad sen och det brukar ju vara ganska vanligt med mycket finnar i början men hur länge tar det innan det jämnar ut sig? Har nån nå bra tips mot dem?

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)