• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • dubbelbröllop05

Hej allihopa!

Här har ni en till österbottning som hittat hit...orkade inte kolla igenom alla sidor på den gamla tråden så det skulle vara kul att veta när ni kommer att gifta er...? Jag och min syster kommer att ha dubbelbröllop på nyårsafton.

• Assi

Oj, va duktiga ni är som gör inbjudningskorten själva. Vi beställde våra i förra veckan. Det blev dyrt, men de pengar som vi skulle ha sparat på att göra egna, ville vi inte byta ut mot den tid det skulle ha tagit att göra dem. Så det fick kosta den här gången.

Minns inte om "vi" diskuterat det i den tidigare tråden, men när tänker ni skicka inbjudan. Vi gifter oss 2.7 och hade tänkt skicka dem i början av april.

• cam03092005

Hejsan!

Här är en f.d. Österbottning som flyttat till Åboland för 5 år sen och ska gifta sig 3 september 2005.

Har surfat bland inläggena och märkt att folk skickar sina inbjudningar väldigt tidigt. Jag tänkte skicka ut dom i början av juni (bröllop i september). Är det för sent?

• pepperoni

Tycker inte att det är för tidigt. vi gifter oss i juli och skickar ut inbjudningarna i maj, alltså två månader före. De har ju då en månad på sig med osa.

Är det förresten någon av er som vet hur det är med inbjudningar och singlar? Skriver man på kuvertet "Till Xxxxxxxx med sällskap" även om man vet att personen är ensam eller hur är det? Tacksam över tips.

• Assi

Angående singlar...

Vi tänkte ha en sån policy att de som vi vet är par och som vi också har träffat, där bjuder vi naturligtvis båda. Men om vi vet att personen är singel eller om det är ett väldigt nytt förhållande då bjuder vi nog bara en person. Kanske lite fräckt, men lokalen rymmer inte hur många som helst.

Men visst tycker jag att man kan bjuda också som du pepperoni skrev, till x med sällskap. Det kankse är roligare för x som han/hon får ta med sig någon.

Smaksak, alltså.

• B 2005

Hej alla nya!

Vi ska också fixa inbjudningarna själva men det blir nog dyrt eftersom jag gör nya alternativ hela tiden... Men ska väl skicka dem inom april/maj, på begäran av otåliga ;) gäster. Annars är allt klart såhär långt.

Kort info om mig/oss:
    - österbottningar med hem i Åbo som gifter oss 20/8 i Nykarleby-Jakobstadstrakten

• Maricken

Hej på er!
    Vi tänkte skicka ut våra inbjudningar i april, det är inte mer än 7 inbjudningskort heller.
    Allt material inkl. frimärken har säkert gått på 17 ? ,finns ju ett överskott papper då men det ska användas till meny, bordspaceringar och sånt.

uppdatering: korsholmare som gifter sig på midsommarafton och har en liten bröllopsfest, totalt 21 pers (om alla vill komma

• cam03092005

Hej B 2005 och alla andra.

Hur har det gått att bo i Åbo och planera bröllop i Nykarleby/Jakobstad? Är det någon annan som distansplanerar sitt bröllop?

Det hör ju till att man gifter sig i brudens kyrka (för mig Pedersöre) men nu blir det inte så för oss. Jag tyckte att det skulle bli jobbigt att planera på "distans".

Dessutom hade vi det problemet att hans släkt bor på Åland (inflyttade) och min i Österbotten. Så nu möts vi på halva vägen.

Det här med att bjuda singlar är ett dilemma för mig. Det är nämligen så att min blivande svägerska är singel men pratar om att hon måste hitta en karl till vårt bröllop. Det känns inte bra att bjuda någon som man antagligen inte hinner träffa. Samtidigt är det ju min blivande mans syster det gäller, så borde man se mellan fingrarna och låta henne ta med sig en karl som hon hittat i "sista minuten"?

• pepperoni

cam 03092005

Är av samma åsikt som dig.. Känns lite konstigt att folk tar med en partner som sällskap, som de bara känt en kort tid, och som man själv aldrig har träffat, då man inte har möjlighet att bjuda alla man -vill- ska komma på bröllopet pga utrymmes- och ekonomiska orsaker.

• B 2005

Hej!

cam03092005:

Planeringen har gått rätt bra trots avståndet. Jag auskulterar detta år i Vasa och leker lite särbo innan vi gifter ;) Det mesta av planeringen går ju ut på telefonsamtal så på det sättet tycker jag inte att det har så stor betydelse om man bor på samma ställe som man gifter sig eller ej. Vi kommer att bo några extra dagar på hotell och flyga från Vasa då vi far på bröllopsresa men annars inga specialarrangemang.

Vi har inte bestämt oss hur vilken kyrka ännu, fast vi båda har samma "barndomskyrka". Vi skulle vilja ha allt i samma stad nämligen, men vi får se. Var gifter ni er?

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)