• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • 23.7-brud

Hej alla!

Puffar ännu för min fråga om musikunderhållning. Ska ni ha ngn trubadur eller liknande? Vi har en bokad, men jag vet inte om vi ska ha den.. av två orsaker...
    1. Dyrt
    2. Blir det för överdimensionerat med trubadur??
    Vad tycker ni?

Blommorna ja, jag har inte ens pratat med någon florist... och ja, skall era tärnor ha blommor, corsage, eller inget alls?

Vad kostar en bröllopssvit på hotell? Ungefär...

• Maricken

Hej på er!
    23.7-brud
    Tänk, vi frågade aldrig vad sviten kostade, utan tog ett vanligt rum för 129?, då ingår frukost och så får vi simma gratis (tropiclandia). Tror vi kollade priserna för länge sedan på deras hemsida och tyckte att det räckte med ett vanligt rum. Fast vi sa i receptionen att vi skulle gifta oss den dagen, så har vi tur så fixar de nåt kul på rummet ändå fast vi ej tog sviten. Men jag tror vi smugglar med en champagneflaska och någo snacks för säkerhets skull
    Se om du hittar hemsidan till det tilltänkta hotellet så hittar du kanske prislista också.

Vi har inga tärnor eller marskalkar, men skulle vi ha haft så skulle de nog fått ha antingen bukett eller corsage. Tycker nästan det hör till att de får ha något smått i a f.

Hur ska ni fira Vappen brudar?

• dubbelbröllop05

Nån österbottning som vill chatta?

• öb-brud

Gokväll brudar!

23.7-brud:Vi ska troligen inte heller ha nån orkester, är inte så jättesäkra ännu för en kompis till oss som inte är bjuden på bröllopet men spelar i band skickade lite smakprov på deras musik. Vi måste se nu... Bror min har karaokemaskin och troligen har de planerat nån uppgift åt oss på bröllopet med att sjunga karaoke så kanske gästerna resten av kvällen får stå för underhållningen !
    Jag tycker ni visst kan ha trubadur! De brukar ju vara skickliga!

Vi bokade sviten på Radisson, 180e blev den med bröllopstillbehöret. Där ingick blommor, fruktkorg, champanje och frukost på rummet.

Har inte heller nån tärna/bestman. Våra barn ska vara näbb/brudnäbb men de får inga blommor, dottern skulle säkert plocka bort alla blad det första hon gör!

Ska kolla mallikoulu och satuhäät men kanske nån är chattsugen efter satuhäät?!? Kommer och kollar då, gubben är nämnligen på bastukväll med brandkåren... Frågade nog om inte kvinnorna var bjudna men fick bara någo mummel till svar . Ska korka en rödvinsflaska nu och se om det är gott, så ska vi servera det på bröllopet!

• 23.7-brud

Hallå igen!

Har varit och hälsat på till mina blivande svärföräldrar och såg samtidigt på då karln fixade bilen. Kylarvätska läckte... Dessutom så tvättade han den Oj vad bortskämd jag har blivit!!! Behöver inte göra så mycket åt bilen själv... men visst kan jag om det kniper

Sen så sa jag bara, är den klar nu? För Satuhäät börjar om 5 minuter?

Lilla my: Såg att du har sökt nytt jobb!

öb-brud: Vad heter vinet? Säg till om det är gott! Har också tänkt att vi "måste" börja provsmaka...

Ha det gött!

• öb-brud

Nån som kommer på chatten?!?

Maricken: Om 8 veckor är vi fruar denhär tiden !

• Maricken

Tittade just på Satuhäät, jag å sambon. Lite annorlunda bröllop än vad man är van med. Brudens söner verkade mest tycka att det var lite pinsamt såg det ut som
    Kanske byta tiaran mot en krona?

• öb-brud

23.7-brud: vinet jag provar är Magyar Édes Vörös Bor. Fick tips om det på nätet. Helt ok men är "pärlande" (pittrar på tungan)vilket inte jag gillar, ska söka efter ett mjukt rött vin. Men om vi inte hittar nåt bättre till hyfsat pris så blir det dehä, kostade bara något på 5 euro flaskan.

• Lilla My i Finland

23.7-brud Jo det har jag... Många... Trivs inte så jättebra där jag är och dessutom är jag bara vikarie...

Vi har pysslat med inbjudningskorten nu, snart klara. :) Brudbuketten var vi och beställde igår, men nu ångrar jag valet av rosor.. Ska ha en liten rund, men platt bukett med lila-rosa rosor och de floristen föreslog var stora rosor. Men jag vill ha lite mindre så det inte ser så bladdrigt ut. Vet nån här vilka rosor som går i lila-rosa förutom Blue Curiosa och Cool Aqua? Gärna små nätta rosor...

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)