• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Assi

Håller med föregående talare. Varmt och soligt väder önskas!

En sån bok skulle var kul... Har varit riktigt flitig idag och fått en massa gjort inför den stora dagen.

Kämpa på tjejer! Det närmar sig.

• Lilla My i Finland

Det är bara ett problem med denhär boken... Jag tror ju att jag är väldigt duktig på att pyssla, men i själva verket är jag det inte, men det ska nog bli bra bara det blir klart! :)

• öb-brud

Håller också på med en jag älskar dig bok åt gubben. Blir inga avancerade grejer utan köpte en snygg och romantisk dagbok utan lås var jag skriver först stort på en sida Jag älskar dig för att... och sen en orsak per sida, sen har jag Jag älskar dig trots att... och sist Jag hoppas du älskar mig trots att.. med mina brister . Ritar in lite fina bilder men annars blir den nog enkel.

Usch vad det blåser kallt idag! Försökte vara ute och påta i trädgården men det var inge kul i snålblåsten! Gubben och sonen tvättar bilarna och själv är jag inne med dottern, tror vi ska ta och fortsätta med boken nu då vi har chansen!

• Lilla My i Finland

Inget invecklat här heller, men man skulle ju vilja att den blir fin i alla fall.

Har varit ut till villan med hundarna, så nu ligger de och sover tungt... Kul att få springa lösa! :) Det var riktigt varmt och skönt då man satt i lä, men blåsten är nog kall...

• 23.7-brud

Kul att läsa att fler än jag gör (skall göra en bok) till våra blivande . Själv så satt jag och funderade på det igår och skrev nog ner en hel del, ska fortsätta då jag hinner. Vet ni var man kan köpa någon snygg bok? Typ modell 30cm*30cm, helst svart. Är det kirjakauppa man skall gå till?

Jo, vet ni vad jag hörde just?!?! En spågubbe som OFTA brukar ha rätt har sagt det blir varmt och soligt de två sista veckorna i juli och två första i augusti. Pööööööörfekt

• Lilla My i Finland

Jag köpte en fin vinröd bok med spiralrygg och med två nallebjörnar som brud och brudgum på. Den köpte jag vid Nykarleby bok- och pappershandel. Bladen är svarta. Köpte också fina klistermärken som var i guld och silver, olika hjärtan. Hann fixa lite,lite på boken idag. :) Berättade åt svärmor att jag ska göra en sån bok och hon tyckte att det var en superbra idé! :) Måste ju imponera på svärmor också!

• 23.7-brud

Lilla My: Alltid bra med plus på det kontot

• Maricken

Alltså nu då ni skriver om böcker så kommer jag ju på att jag måste skaffa en gästbok till bröllopet. Tänkte man kanske kunde göra en bok med lite mera innehåll än bara namn och nån lyckönskning. Kanske plocka in bilder och sånt också... hmm.. det tål att tänkas på. Fast i dag orkar jag inte tänka så mycket, haft en del sömnbrist i förra veckan (fullt upp!), kombinerat med en tung lördag = helt slut på söndag.

• öb-brud

Gomoron på er!
    Vad det regnar... Ska till kvällen i jobb idag, före det tandläkare. Blää... Nå torde inte bli så farligt, huvudsaken att jag får bort tandstenen före bröllopet!

Visst ska jag bli hippad . Planerade igår meny med min syster och vi kom in på svensexa/möhippa. Hon hade trott att jag ville att nån kompis skulle ordna den men då mina kompisar är så utspridda och fler inte känner varandra så kan det bli lite knepigt. Nå min syster och min brors sambo skulle hitta på nåt så de ville ha gästlistan, då är det bara att vänta .

Vi kom en bit på vägen gällande dekoration och mat igår men matbiten orsakar gråa hår snart!!! Nästan omöjligt att hitta nån som är beredd att hjälpa till med serveringen på midsommarafton... Vad det skulle ha varit enkelt med catering!!!

• pepperoni

Maricken

Ett tips angående gästbok, vi hittade vår helt underbara gästbok på Ebay! Ebay är fantastiskt! :) Vi tänkte ha en fotograf som smyger runt och fotar alla gästerna. Då får vi sedan klistra in deras foto bredvid deras inlägg i gästboken. Bara väntar på att den ska dimpa ned i postlådan! Bara mindre än två månader kvar till bröllopet nu! Har rätt mycket under kontroll, men måste ännu beställa tårtan, beställa ringen vi valt ut, hindersprövning, ta en genomgång med de som ska fixa maten, träffa kantorn, göra vigselprogram, införskaffa servetter och sånt, göra bordplaceringskort och lägga upp bordsplaceringen.. Panik..! Är det så mycket ännu som ska göras?!

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)