• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Assi

Hej på er tjejer!

Vi hade tänkt ha gästbok, men vet ju själv hur man sitter där med gästboken framför sig och inte vet vad man ska hitta på för fint att skriva. Det skulle vara jätteroligt att få komplettera med foton, men hur löser man det praktiskt? Fotona kommer ju långt senare, och hur får man gästerna att skriva med mellanrum så att fotona kommer bredvid vad de skrivit? Är jag bara trögfattad eller?

Måste sätta igång på allvar med att fundera hur boken till Honom ska se ut. Det är väl knappast något som man slänger ihop kvällen före...

Usch, vad jag babblar. Blev liksom på G igen efter gårdagens multiplanering, tänka sig att min m2b deltog med iver

• Maricken

Hej på er!
    I dag är jag mycket piggare (fått vara på jobbet och vila upp mig ). Ska åka in till staden nån dag och bl a söka nån vacker gästbok (så nära bröllopet nu, vågar ej beställa). Måste också hitta underkläder åt mig, åt mannen skjorta, slips, strumpor...mm. Måste också fixa lite mer här hemma (17 då man ställde festen hemma!), ska ha sytt nya gardiner till gästwc och hjälpkök har jag tänkt, samt brodera initialer på 21 sydda linneservetter (dock med maskin). Allt hittar man på!

öb-brud: kan säkert vara svårt att hitta personal till midsommaraftonen. Kanske "bilkillen" också tvekar pga dagen? Tror vi åker någon bil som nån i familjen disponerar. Kanske svärfars? han har en fin.
    Vi har buffé just för att ej ha extra serveringspersonal, kocken ställer fram maten på buffébordet och sköter det.

• Maricken

Ryggskott!
    Alltså hemskt som attan! Hade svårt att stiga upp ur sängen i morse, sambon fick åka försent till jobbet eftersom han var tvungen att först hjälpa mig med bla hundpromenad. Vill inte riktigt tro att detta är sant. Undras hur ryggen är på midsommar nu då? Om jag får åka rullstol till altaret. Blä - vill inte ha ont!!!
    Dethär är så himla typiskt då jag har massor att göra. Har dessvärre erfarenhet av ryggont sen flera år tillbaka och jag har kännt av att det "lurpassat" hela våren och i natt kom smällen. Fast hellre nu än om några veckor förstås.
    Jag som lite planerat stadsresa i dag, men får väl skjuta upp den - inte roligt att gå snett och i snigelfart på stan

• Lilla My i Finland

Maricken:
    Tycker synd om dej! Jag vet precis hur du känner dig. Jag var till naprapaten i fredags och redan i går lyfte jag den i oskick igen.. Men vad gör man inte för arbetet... Typ... Har inte haft ryggskott på 5 år, men det kommer väl lagom till bröllopet... Typiskt min tur i så fall! Krya på dig!

• Maricken

Lilla My
    Vad gör naprapaten? Själv har jag endast besökt kiropraktorer som "knackat" kotorna på plats. Brukar kännas lite lustigt (?) då ryggraden "åker på plats".
    Är mycket mjukare nu förstås än vad jag var i morse, men sned i ryggen är jag. Är inte så snabb att beställa tid till kiropraktorn nu, eftersom pengarna ska räcka till så mycket för närvarande. Och jag vet ju att det inte räcker att gå en gång. Få se nu hur jag ska göra... beror på om den (kotan) går på plats av sig själv...hmm? Usch.
    Fast en liten hundpromenad ska jag prova på ändå ikväll. Bättre än att sitta still.

Vet nån nåt om trafikolyckan på riksåttan? Vet bara att vägen är avstängd (om de inte öppnat den nu då).

• Maricken

skulle inte vara en smiley där...

• öb-brud

Månne ryggproblemen smittar?!? Har inte ryggskott, tack och lov(mina sympatier åt maricken) men har haft sjukt i ryggmusklerna snart i en vecka. Troligen nån sorts förkylningsreaktion...

Krocken vet jag inte dess mer om heller, gubben kom en timme senare från jobbet, toket hade kört riksåttan fast han hade hört om olyckan... Fick ändå vända om och köra runt via koskö.

Maricken:tror nog att "bilkillen" tvekar pga att han just inte gillar att vara alltför mycket i blickfången. Nå min kusin som är bjuden har en Cadillac men den har tak men den får duga! Har inte frågat än men skulle inte tro det blir några problem!

Fick idag nys om en möhippa jag ska på själv, blir fulla helger i juni !

Nu tror jag jag ska gå och skriva placeringskorten då lillan redan har somnat!

• 23.7-brud

Ha Ha! JA, ryggproblem smittar tydligen via BT Igår då jag skulle svänga mig i sängen knakade det till och ryggen låste sig. Himmel vad sjukt det tog. Så fort jag vände mig knakade det igen och gjorde ännu sjukare. Efter en stund fick jag mig svängd på rygg och lämnade så, tyvärr vaknade jag av samma sak då jag skulle svänga till sidan och har hela dagen haft sjukt

Min blivande kom ju på MASSOR med saker som skulle behöva flyttas kring i lägenheten...

Ha en trevlig kväll!

• Lilla My i Finland

Maricken:

En naprapat masserar och tar upp låsningar, alltså knäcker allt på plats. Jag var till min naprapat första gången då jag var 15 år och då suckade han och sa: jaa sådär ung och sådär förstörd... Har lyft alltför tunga grejer på fel sätt då jag var ung... Och då är man ju dum och utbildar sig inom omsorgen, så man också får lyfta i jobbet... Helt knäpp!!!

Denhär förkylningen som går här i Österbotten är inte alls rolig... Grym hosta och allt sitter långt nere i luftvägarna... Många på jobbet har den, men jag har inte ännu drabbats... :)

• öb-brud

Lilla My:såg att du jobbar inom vården. Är du på nån bäddavd eller liknande? Själv jobbar jag inom hemservice(utb närvårdare). Vi har också en envis flunssa som tydligen ska igenom oss alla på jobbet... Än så länge är jag i skick, peppar, peppar...

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)