Jaa Maricken, visst är det svårt med släkten... Har ändå beslutat mig nu att jag inte behöver ha dåligt samvete för att jag inte bjuder henne. Det hon gjort till största delen till vår mamma så kan jag ALDRIG förlåta henne!!! Hon närmar sig 40 och borde ha lite mellan öronen men icke... Jag vill INTE ha henne på vår fest, har inte träffat henne på 2,5 år... Tråkigt då det ska behöva bli såhär men vi har alla ställt upp för henne 100% men en mer otacksam människa finns bara inte!
Svärmor ja... Min finns i himlen men svärfar har en ny som jag har suckat över förr. Nå igår var vi och hälsade på dem och då sa de att jag skulle få min riktiga svärmors förlovningsring! Alltså, det säger de 5 veckor före bröllopet och är förvånade då vi redan har inhandlat en... Nå, vi sparar den åt vår dotter istället, de föreslog att vi skulle sälja den och ta pengarna! Nej jisses, vi har inte många minne efter barnens farmor som inte jag heller har träffat eftersom hon har varit död i över 20 år,så aldrig att vi skulle sälja ringen! Jobbigt med människor åt vilka endast pengar betyder nåt! Det märker man bra genom att de endast kommer på besök på födelsedagar+jul..
Hoppas din svärmor åtminstone är nykter på bröllopet!!!
På onsdag ska vi och ansöka om lov att gifta oss, dvs hindersprövningen
. Få se om vi får grönt kort?!? Har ni andra skött om den biten än?