• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Lilla My i Finland

Ringde just den prästen som jag har blivit informerad om att vikarierar då vi ska gifta oss... och gissa vad han sa... Näää, inte ska han vikariera då inte... Det har nog blivit nåt fel... Ups! Ska ringa tillbaka till honom ikväll och se vad han har att komma med... Hade faktiskt trott att det var under kontroll, men det ser inte ut så nu... :(

• Linn00

Vad har ni annars tänkt ha i håret? Diadem, slöja eller kanske bådeoch? Jag prova både slöja och diadem när jag var till Boutique Beauty. Måste ärligt säga att jag är helt upp i det blå vad jag ska välja??? Har kort hår så det blir inga större håruppsättningar

• pepperoni

Linn00
    Jag har precis samma dilemma som dig! Det är såå svårt att bestämma sig. Jag har köpt både slöja, tiara och handskar, men det blir väl för mycket att ha allt.. Jag tycker dessutom att det skulle vara fint att ha pärlor eller strasstenar i håret.. :)Jag inser att jag måste lämna bort något, men kan inte bestämma mig för vad.. Jag hade annars tänkt ha slöjan och handskarna bara i kyrkan, så då kanske det inte blir för mycket, eller? Skulle vara kul att höra mera åsikter!

• öb-brud

Hej!
    Kom just hem från jobbet, en helg igen avklarad!

Jag ska varken ha tiara eller slöja men däremot hår"snurror". Mina är i silver med pärlor och diamanter och formade som blommor. Köpte från bb för 7e styck, lär vara väldigt populära för tillfället. De har en spiral som ska tvinnas in i håret. Har hår ner till skulderbladet och ska ha det nersläppt, till största delen åtminstone.

• Lilla My i Finland

Jag ska ha slöja och tiara och håret uppsatt så slöjan sitter fast under håret nära nacken.:)

Har börjat fundera på att jag ska skaffa handskar, för jag har fått eksem på händerna, för det finns mögel på jobbet... :(

• Maricken

Hej på er!
    Jag ska ha ett litet "blomspänne" i håret där lockar ska fästas (uhum...va bra förklaring då). Det ska dock vara väldigt diskret, är inte direkt "blommor i håret"-typen. Tror jag ska sätta dit lite strass också, det blir väl lite efter stundens infall tror jag Ska också ha håret nedsläppt, lite "tvinnat" uppe på huvudet, sen lockigt.(Har ganska långt hår) Ingen slöja, tiara eller handskar för min del. Köpte en sidensjal som ska vara över axlarna och i en lös knut bakpå ryggen. Det kändes helt rätt för mig.
    Börjar riktigt längta till midsommar nu, vi blir båda lite småfnittriga nu då vi pratar om bröllopet Hihi...

• 23.7-brud

Hå Hå... vet ni vad JAG har gjort idag? Suttit framför datorn och knåpat ihop fest- och sånghäftet!!!

*klappar mig själv på axeln och tycker jag har varit sååå duktig!!!*

Ja visst, det är nog inte färdigt på låååånga vägar än, men en väldigt bra bit på väg är jag i alla fall. Gick lättare än vad jag trodde

Må så gott!

• Assi

Jag tänker ha en tiara och nästan utsläppt hår.

Har just skrivit alla betyg åt mina elever, så nu har jag nästan sommarlov och kan ägna mig helt åt bröllopsplanerande. Det börjar närma sig och det mesta måste börja bli färdigt nu.

• Maricken

God morgon på er! skriver nån rad innan jag åker iväg till jobbet.

I nåt skede idag ska jag göra upp en ny lista på vad som är ogjort/oskaffat till bröllopet. Fast det är mycket som redan är skaffat och en del måste ju skaffas först sista veckan (matvaror).

Sambon fyller år i morgon så jag blir väl tvungen att svänga ihop nåt att bjuda blivande svärföräldrarna på.

Känner ni att era svärföräldrar är delaktiga i bröllopsplanerandet? Mina verkar inte direkt så, vilket jag tycker är lite tråkigt. Fast å andra sidan så har svärmor o jag ganska olika smak beträffande saker och ting så det är kanske bara bra(?).

Näpp, ska göra mig klar, ha en trevlig måndag alla!

• Lilla My i Finland

Mina svärföräldrar, och min pappa, är inte så jätteengagerade, men det beror mycket på att de vet att jag "vet bäst själv", så de blandar sig inte i onödan. De ställer nog upp och hjälper till då jag behöver dem, men de blandar sig inte i onödan. :)

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)