• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • fru2oo6

hej, är ny här och bor också i österbotten, va roligt med en egen tråd här:) ska gifta mej i mars 2oo6 och planeringen har så smått kommit igång, även om det känns som om det är gott om tid kvar!;)

• Maricken

Hej på er! Och hej på dej fru2006!
    Fredag igen, vilket betyder att ännu en vecka passerat Om en månad är öb-brud och jag fruar
    Nästa onsdag ska vi redan till kyrkan och öva med prästen! Kantorn ska vi också träffa då. Alltså det närmar sig med stormsteg! Emellanåt känner jag att "oj va skönt det skulle ha varit att smita utomlands och viga oss utan festställande" men, å andra sidan så har jag ett behov att prata till höger och vänster så nog skulle det vara svårt att hemlighålla nåt.
    Det värsta(?) bara är att jag oftast brukar ha karaktär att hålla mig från godsaker och annat "förbjudet" för att upprätthålla vikten - men det är totalt bortblåst nu. Andra kanske går ner i vikt innan sina bröllop - jag kommer att gå upp i vikt.
    Visas måntro satuhäät än på fredagar?

• öb-brud

Haloj!

Satuhäät kommer sista gången ikväll!!!

Kom just från nackmassage! Skönt! Har haft huvudvärk pga spänd nacke redan i en vecka men redan nu är den borta, åtminstone för stunden! Bokade med detsamma tid till några solarium-gånger. Manikyr funderar jag på att jag ska ha gjort innan bröllopet, nån som kan rekommendera nåt bra ställe?!?Har nån provat på gelenaglar?

Jobbar i helgen och nästa helgs lördag är min möhippa . Fick reda på datumet eftersom det är min enda lediga lördag innan bröllopet... Nå det gör inget, vet ju ändå inte hur eller vart jag blir hippad.

Prästen ringde igår och vi ska ha vår övning efter 2 veckor på fredag. Träffar man kantorn då också eller ska man bara meddela åt prästen vad som ska spelas?

Usch vad det blåser ute!!! Ingen sommarvärme här inte!

• Maricken

Hej öb-brud!
    Tror nog inte man automatiskt träffar kantorn i samma veva som prästen. Själv råkar jag vara bekant med vår kantor så vi mailar lite emellan och vi kom överens att träffa honom innan vi träffar prästen.

Liite nervös är jag (måste jag erkänna) om det ska bli nån möhippa alls. Vet att en kompis är ledig denna helg så jag hoppas lite grann på morgondagen, men jag vet ju inte om hon alls planerat komma upp från Åbo, så där är ett stort frågetecken. Nästa helg är det ju studenthelgen, därpå konfirmationskalas...Sen är det ju nästan midsommar... Hjälp, tänk om det inte blir nåt? Skulle inte få tänka på det alls, men då jag för en tid sedan förstod att föräldrarna smått blivit kontaktade, tel.nr till brorsan luskats ut - ja då blir man misstänksam

• 23.7-brud

Hej!

Länge sen sist! Har inte varit här på ett tag nu. Idag ringde de från Salkari och sa att jag får hämta min ring Såååå spännnade, men väntar till in i juni. Borde väl åka till BB och prova klänningen och komma överens om när den skall vara färdig omsydd, men tror det får vänta ett tag. Man vill inte ta några risker om man säger så...

Annars har planerandet legat väääääääääääldigt lågt nu i flera veckor. Har inte gjort ett SKVATT!

• Maricken

Vad kul, 23.7-brud! Hur kan du hålla dig från ringen ? Hämtade våra på direkten Hurudan var det du ska få? Hamburgarring var det väl iaf eller hur?

• 23.7-brud

Maricken: Hinner inte förrän då Jepp, en hamburgarring var det. Viguld i mitten och fem stenar tot 0.20 ct. Oj vad länge sen jag tänkt på bröllopet! Känns konstigt nu mitt i allt... tänk att JAG kan släppa såna saker...

Det blir nog snart att sätta fart för det är MYCKET och då menar jag MYCKET som är ogjort...

• Lilla My i Finland

Jag har varit sååå duktig idag och städat! Jag borde gå igenom vad vi har glömt inför bröllopet, men på nåt sätt känns det som om jag hinner med allt, för det är ju såååå länge till... Ska dessutom ha semester från 4.7 och bröllopet är 30.7, så då hinner jag ju måla huset, bygga veranda vid villan, skrapa bort målfärg och måla villan... Eller??? Kanske jag borde fundera om lite...

• magdalena80

öb-brud;
    Vi gifter oss i Solf, blivande mannen är hemma därifrån o det blir vår hemkommun fr.o.m. 15.6 då vi flyttar till vårt nya hus!
    Jo, jag e född 80...

• Maricken

Alltså nu tror jag inte att jag blir hippad alls. Träffade en kompis idag och det blev ju givetvis tal om bröllop och så säger hon "att de ska inte på nåt bröllop alls i sommar och inte blir det någo hippor eller svensexor heller..." Uhu, tänkte säga att "hippa mig då " Men, de är ju inte bjudna på bröllopet heller så vad kan jag förvänta mig? Nä, nu får jag nog bara ställa mig in på att så här är det och inte inviga mig i några falska förhoppningar.

Men min klädsel är i allafall komplett nu, så jag är nöjd och belåten ändå

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)