• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • öb-brud

Hejsan!

Börjar ge upp hoppet om hippa, ingen har frågat efter lediga helger eller gäster så det ser dåligt ut... Har bara 3 helger lediga före bröllopet och då borde ju gubben och jag ha på olika helger så vi inte behöver anlita barnvakt... Hmmm, nå ännu är det inte försent men börjar snart vara.

Tiden rinner iväg och jag får inget vettigt gjort igen! I helgen måste vi ta oss i kragen och planera det sista+ handla allt som ännu behövs i klädväg. Prästen ska vi träffa i början av juni och till frissan ska jag först veckan före bröllopet.

Drömde mardrömmar om klänningen inatt igen, nu var den av "tant-tyg" i spräckligt brun-svart-vitt...

• 23.7-brud

Å vad skönt att läsa att man är i gott sällskap! Här är en till som tiden bara rinner iväg för!!! Slickade just frimärkena på kuverten och dimper dem i postlådan i morgon. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN!!! Måste medge att jag är riktigt trött på allt vad inbjudningar och gästlista heter nu... Skickade en uppdaterad version till min ena tärna också.

Antar att jag kommer att göra det jag inte hinner nu veckorna före bröllopet. Och gissa vem som kommer att vara stressad!

Ha det bra!

*ååå vad jag är nöjd då inbjudningarna snart är iväg - hälften är redan utdelat personligen *

• 23.7-brud

Oj nej, det var ju kuverten jag slickade fast - inte frimärkena. Är det ngn annan som tycker att kuvert smakar hemskt??!!! Nära så man borde magpumpas ju

• Maricken

Ja egentligen skulle jag väl inte ha tid för nån hippa, så mycket som jag har ogjort inför bröllopet...och här sitter jag framför datorn.

Otroligt dum idé, by the way, att ordna festen hemma Bara så att man ska ha extra mycket att göra!

Ja, vi behöver hundvakt om vi ska festa samtidigt och det var just nåt sånt modern började kläcka ur sig och då misstänkte jag direkt vad det var frågan om... så har de faktiskt träffat några av våra kompisar på 1.maj. Hmmm 1+1

• september05

Hejsan brudar!

Ni vars blivande kommer att ha bestman, vad skall denna bestman ha på sig? Måste han ha samma som brudgummen eller går det bra med vanlig svart kostym?

Själv har jag inhandlat skorna nu. Hittade dem i en vanlig skoaffär, lite gräddvita och jag an använda dem även efter bröllopet! Inbjudningarna är på gångs och skall säkert skickas ut i nästa vecka. Allt rullar på ... :)

Ha en bra dag!

• Maricken

I dag har jag hämtat ut våra ringar! Den var finare än jag mindes Nu får jag titta och prova den emellanåt
    Var också till frissan och planerade i morse. Näpp, nu ska jag ut och räfsa! Får fortsätta beundra ringen ikväll

• Lilla My i Finland

Jag är sååå sur och butter, så jag skulle kunna strypa min chef... Det hör ju inte hit men jag måste få beklaga mej lite... För nån vecka sen lovade han mej arbete till hösten, men nu igår så sa han att jag bara har avtal till 30.6... J-vla sk-tstil! Lova en sak först och sen ta tillbaka det. Hoppas verkligen att jag får nåt annat jobb... Har sökt många, men inget tycks nappa...

Dessutom har min frisörska, min kusin, börjat ångra att hon lovat göra mitt hår på bröllopet, och min andra frissa kommer att ha semester... Med min tur så blir det väl jag själv som får sätta upp håret i nån jäääättefin hästsvans och sätta fast tiaran och slöjan med tejp... Låter väl fint!!! :)

Suck och stön... Nä, nu ska jag se på tv och sura...

• Assi

23.7-brud: Tack för inbjudan. Den var såå fin!

Har totalt idétorka vad gäller bröllop just nu. Har ni tänkt ha någon typ av festprogram? (eller vad man nu ska kalla det) Sen var det musik i kyrkan också. Får väl ta tag i en hel del nu i helgen...

• 23.7-brud

Varsågod Assi! Så nu om inte förr så är jag avslöjad

Trivs ni annars bra "där ni bor och jobbar" eller har ni några planer på att söka er till hemtrakterna?

Idétorka ja, här med! Mycket på gång just nu...

• Assi

23.7-brud. Jo, nu är du verkligt avslöjad. Å vi trivs, stannar nog här ett tag, inga planer på att flytta "hem"

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)