• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Maricken

lilla my:
    Rosen Europa är liten och finns som rosa och mörkrosa. De har små blommor.
    Ballett är också rosa, lite större än Europa, men hårdare i knoppen och mindre än t ex cool aqua. De kallas inte lila rosor dehär, men nyanserna går liksom åt det "kalla" hållet.

• Lilla My i Finland

Tack för det Maricken! :) Ska genast kolla om jag hittar dem på nätet nånstans! :)

• 23.7-brud

Halloj brudar

Tog lite ledigt från BT över vappen. Hoppas ni alla hade en bra helg! Själv gjorde jag inget speciellt. Tyckte mest synd om de som "måste" gå på stan på första maj. Minns hur äckligt det brukar lukta och hur trångt det brukar vara.. Blä!

NU har jag äntligen beställt min hamburgar-ring. Annars så har jag också skickat inbjudningslistan till min ena tärna. Nu blir det att printa ut inbjudningarna över Kristi himmelsfärd och så hoppas jag att de blir skickade nästa vecka

• öb-brud

Hej på er!
    Kom just hem från en dekorationskurs för fester, mest handlade det om bröllop. Imorgon fortsätter kursen som ordnas av MI.

Det var trevligt på chatten i fredas men blev ju lite sent . Gubben kom sen inte hem förrän kl 4!!! Jag var lite sur men började sen skratta då han sa att han och en annan hade varit till slutet, tydligen har de valomerkki även på brandstation ! På lördag var vi på dansgala till Norrvalla och på söndagen en sväng till Vasa på eftermiddagen. Var in till Rewell Center på kaffe men fy vad smutsigt och luktade verkligen SKIT! Ungarna som sprang omkring hade verkligen ingen respekt för nåt eller några, hoppas vi lyckas med lite bättre uppfostring åtminstone!!!

Nej nu ska jag hoppa i säng, ska vara i jobbet kl 7 imorgon bitti...

• Maricken

God morgon österbottningar!
    Oj, va mycke folk på torget i söndags! Vi passerade i mc-paraden 13-tiden (knutte o spätta som vi är). Det brukar vara rätt häftigt och nog var det massor av mc:s med denna gång.

Känns ibland övermäktigt att ha bröllopsfesten hemma. Har minsann att göra då både gårdsplan och hus ska vara "i skick". Har gjort en lång "att-göra" lista. Och tiden bara går!!!
    Hoppas vi hinner få ringarna till helgen så jag får titta på dem och kanske få mer energi!
    Ha en bra dag hörni! Ska göra mig klar till jobbet nu!

• Lilla My i Finland

Fick meddelande om att min vigselring har kommit! :) Borde fara till Vasa och prova den så den faktiskt passar!

Vet inte om jag drabbats av vårtrötthet eller vad... Det är så mycket jag borde göra, men ändå slutar dagen med att jag ligger på soffan och sover bort halva kvällen. Har nån tips på nåt motivationshöjande?

• Maricken

Regnigt i dag. Blir nog att gå in skorna i dag tror jag.

Lilla my: Förstår precis vad du menar med vårtröttheten. Har själv en lååång lista på vad som ska göras innan bröllopet och hur mycket har jag fått stryka över hittills? Ja det är inte mycket. Hinner nog få ett nervöst sammanbrott innan midsommar om jag fortsätter i denna (slappa) takt... I dag måste jag nog ta itu med något.

Hoppas på att ringen ska vara motivationshöjande då den kommer, hoppeligen i morgon.

Näpp, om jag skulle stänga av datorn och börja med att städa bort kattspyorna från trappan (blä) och så väntar diskbänken innan jag tar fram attgöra-listan.

• Lilla My i Finland

Jag tror jag ska ta och börja i tvättkorgen idag. :) Har ju faktiskt fått klart inbjudningskorten, så nu är det lite lugnare igen..

Regnigt här också... Bra egentligen för då får man eventuellt gjort nåt här hemma...

• öb-brud

Dripp, dropp.... Vad tråkigt väder!

Här städade jag just bort pojkens spyor... Nu har vi fått magafare till huset, är väl bara frågan om när vi andra får det.Blä!

Fick lagat alla placeringskort i veckan, namnen ska ännu skrivas på men annars. Snart är det "bara" maten som ska inhandlas och förberedas + 100 andra saker som kommer efter hand! Nej nu ska jag gå och duka bordet, ska äta nåt så nyttigt som grillmat idag, orkar inte börja koka här i röran!

Ha det bra!

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)