• öb-brud

Österbotten 2005!(ny 4.3.05)

Hallå Österbotten! Hoppas ni hittar mig! Tydligen hade vi varit för aktiva och gamla tråden var stängd. Sökte efter ny tråd men hittade ingen...

Satt just och läste VBL och såg att kvällens "Satuhäät" från fin2 kl 21 ska handla om ett par från vasa!

Började min vintersemester idag! Sköönt! Hade inget mer på hjärtat för denna gång men ville bara tipsa er!

• Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)
  • Linn00

Det tycks regna överallt i Österbotten idag! Tänkte fråga vad era blivande män ska ha på sig på den stora dagen? Min blivande har en ny svart kostym så vi har funderat att det får bli den. Ska bara skaffa en ny vit skjorta och en fluga. Jag har sett på många brudkort att männen också kan ha ett färgat band runt midjan.. Är det endast med smoking det ska vara???
    På tal om skor... Tittade på dem när jag var å prova brudklänningen till Boutique Beauty. Nog var dom fina alltid men väldigt dyra tyckte jag med tanke på att dom knappt syns under klänningen. Hur har ni tänkt sko er på den stora dagen???

• Maricken

Blivande mannen kommer också att ha svart kostym. Vit skjorta ska vi köpa ännu och slips kanske. Eller hör fluga till vigsel?Detdär färgade bandet (som ju heter nåt) har jag för mig att hör till smoking, men jag kan ha fel
    Tänkte de får berätta då vi far till Aukia och handlar, kanske i nästa vecka.

Ja, skorna. Har två par att välja på egentligen. Går in ett par vita med hög klack f n. Köpta på Andiamo. Men eftersom jag skaffat mig två klänningar och har en del beslutsångest så vet jag inte ännu vilka det blir. Nu lutar det mot en vit klänning och de vita skorna... men nog är den röda klänningen också läcker med dom beiga skorna med guldklackarna. Usch va svårt. Om jag skulle ta och prova lite kläder

• pepperoni

Hej allesammans!
    Det närmar sig med stormsteg..! Min gubbe ska ha jackett, tillhörande byxor och skjorta, väst och plastron. Var såå fin att jag nästan blev knäsvag! :) Angående skor så vill jag varmt tipsa om Skoextra i Smedsby. Där hittade jag mina billigt, det är en gigantisk prisskillnad mellan dem och BB. Sköt om er!

• Linn00

Pepperoni
    Tack för tipset om Skoextra i Smedsby! Ska till Vasa imorgon å hämta min blivande man så då ska jag passa på att kika in dit.

• 23.7-brud

Hallå där!

Ja FY vilket väder!!! Skulle vara ute med min blivande systrars ungar, men gick in tillbaka. Det var ju sviiiinkallt!

Har suttit och gjort lite jobb nu istället, trots ledig dag.

Hade tänkt skriva ut inbjudningskorten nu i helgen och skicka nästa vecka men vi får se om jag hinner. Var till Niru Naru igår och köpte mina kuvert. Trodde inte jag skulle hitta i formatet 14*14, men jag råkade t.o.m. få samma färg som pappret in i själva kortet

Och nu skall jag bekänna färg... Jag vet vem en av er är!!!

..... Och den stora äran faller på.....

... ASSI! Har du kanske också listat ut att vi känner varandra?

Ha det bra brudar!

• Lilla My i Finland

Vädret blev ju bättre mot kvällen i alla fall! Jag har varit sååå duktig och tvättat 2 maskiner tvätt. :)

Jättetungt... Och så har jag varit duktig och varit o hälsa på min fammo, pappa och brorsdotter. Turné runt halva stan. Och dessutom till min blivande mans systers har vi hunnit. :)

Har inte gjort nåt åt bröllopet idag, men det är ju en dag i morgon också. :)

Mina skor hittade jag i en vanlig skoaffär. De är rosa-lila och jättefina! Kommer att kunna använda dem även efter bröllopet. :) Borde börja gå in dem så skoskaven inte överraskar mej...

• Lilla My i Finland

Glömde ju skriva att min blivande man ska ha jackett med hela baletten! :) Har sett honom med hela munderingen och jag säger bara wow! :) En helt ny karl! Hi hi!

• Linn00

Äntligen Fredag... Endast några timmar kvar tills vi (barnen och jag) ska hämta min blivande man från Vasa. Det ska bli sååå roligt nu när han äntligen kommer hem efter tre veckors jobb i Sverige. Barnen har väntat mycket på denhär dan och jag likaså!!!
    Ska bli spännande vad han tycker om inbjudningskorten som jag pysslat med under tiden han varit borta...
    Nu ska jag passa på att önska alla mammor en riktigt Trevlig Morsdag! Jag tycker att det bästa med Morsdagen är när barnen kommer med sina morsdagskort som dom gjort själva.

• 23.7-brud

Är det någon av er som har ett bra språköra?

Vad ska man skriva:

Efter vigseln blir det bröllopsfest i, på eller vid "namn på paviljongen"?

Är toltalt döv då det gäller dylika saker
    Det lutar mot vid, men är det rätt???

• pepperoni

Hmm.. tycker att det låter rätt bra med "vid", tror att vi hade det också. Vi har äntligen fått ut alla våra inbjudningar nu!

Svar på tråden Österbotten 2005!(ny 4.3.05)