• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • anna_80

Jag satt också och tänkte på att vi närmade oss 200inläggsgränsen häromdan! coolt!

Ja, ju mer jag tänker på filmning desto viktigare känns det. Vad bra att du tog upp det!

Häftigt att kunna prata spanska! Har du bott nåt i Chile? Magnus har alltid velat åka till Spanien och lära sig spanska, men när han väl åkte iväg förra terminen blev det kinesiska i Shanghai istället! Han får lite galna planer ibland...
    Jag tror det kan funka att översätta talaen parallellt också, kanske extra viktigt bara att tänka på att talen inte blir för långa.

Det är ju sjukt dyrt med brudbukett. Min går på 1800. Men hon får nog rätt mycket jobb med den och jag tror den blir bra. Men ibland läser man ju om folk här på BT som betalar förmögenheter för rätt enkla buketter. Vad häftigt att slottet har en egen florist! Ska ni be henne/honom att göra bordsdekorationer med?

Har ni hittat nån bra fotograf? Jag tycker det är rätt stor skillnad på bilderna man ser här på BT. Jag är inte så jätteförtjust i ateljébilder. Vi kommer fotas av en kompis till mina föräldrar som är duktig amatörfotograf. Funderar på att ta med en av Magnus kompisar med med en digitalkamera, han har jobbat lite extra som fotograf. Vi kommer ta bilderna ute, nere vid havet. Hoppas det inte regnar... Måste träna lite på olika poser så man vet hur man ska bete sig!

Ja, jag tycker Magnus blev rätt söt och framförallt rolig! Ska nog försöka måla till så ögonen blir lite bättre. Jag försöker utpressa honom så han ska måla mig, jag tycker så synd om mig som är så vit, men han säger bara att det är lång tid kvar. Han har kommit på ett knep också. Han säger att jag bara vill att han ska måla för att jag ska kunna visa upp det här på BT! Inte helt sant, jag är ju själv nyfiken, men det ligger kanske något i det, så då blir jag tyst... Han är smart....

Åh, vad kul med svensexor och möhippor! Magnus kompisar har sagt att han måste vara i uppsala ett visst datum, till honom, så vi misstänker att de planerar att slå till då! Själv har jag inte hört nåt. De kanske inte vågar, för jag har alltid demonstrerat att jag skulle bli förbannad om de utsatte mig för nåt som bara är pinsamt och dumt. Det är inte min stil att gå på stan och se knäpp ut och göra patetiska saker. Jag tycker det finns så många bättre alternativ. Det finns kanske en chans att jag får två möhippor, eftersom jag har hälften av kompisarna här och hälften i Halmstad. Eller som sagt ingen, ingen aning. Men det börjar ju dra ihop sig! Kul att ni har fått lite hintar! Det är väl förhoppningsvis det som mailet till T handlar om...

Vi är ätt flitiga skrivare båda två! Men det är ju så kul att läsa, så det är bara bra!

Japp, jag såg copyrighten! Häftigt! Vet inte vilket namn jag skulle valt. Det är ju lite kul att det är en av de sista sakerna du gör som ogift. Så det blir lite som en cermoni att ha det namnet på baksidan. Ta det! Du ska byta bort ditt namn hlt väl? Jag kommer ju ha dubbla. Har äntligen fyllt i hindersprövningsblanketten och namnändringen. Har ni skickat in båda? Kan man skicka dem samtidigt? Blir inte riktigt klok på detdär.

Här är ett jättestort träningsställe som har allt. Och eftersom det är snö typ 99% av året känns det som, är det skönt att träna inne. Här fanns en ökänd tysk som alltid stötte på alla efter gympapassen. Han bara fortsatte från tjej till tjej när han blev nobbad! Men annars är det rätt lugnt på den fronten.

Vi har betalt själva för våra kläder, ringar och blommorna. Allt annat betalar våra föräldrar. Så vi är med lite bortskämda... Hur är det för er? Hjälper föräldrarna till med festen?

Vi bara kände för att "fira" igår. Jag vet inte riktigt vad! Men vi var sugna på kött! Har inte råd att äta det så ofta!

Vi har också nästan avskrivit detdär med sånger. Eftersom jag inte dricker alkohol tycker jag alltid att det är lite jobbigt att sjunga på studentfester och så. Men det finns ju några sånger som är fina, typ bellman. Finns några speciella bröllopssånger med, men jag tycker få är bra. Det var ju en tråd om detta för ett tag sedan. Verkar som vissa skippar sång. Magnus är med rätt anti, så vi hoppas/misstänker att våra gäster ska göra lite musikaliska framträdanden istället.

Nu ska jag ladda ner er vals!

• Buffy79

anna_80:
    Ja, ännu en anledning till att fira. Rembo-brudar och vi har passerat 200-strecket!

Kul, då kommer jag kunna få se ditt bröllop och du få se mitt! Nu när vi har planerat så mycket ihop känns det nästan lite trist att inte få uppleva det! :)

Ja, det är lite kul att kunna prata spanska flytande. Det är ju inte helt vanligt. :) Jag kom till Sverige när jag var 1 år, och har inte varit där sen dess. Så jag har ju inga större relationer till det. Men det vore kul att åka dit någon gång. Speciellt med min mamma som inte har varit där sen vi lämnade Chile.
    Tror att det är väldigt kul att åka utomlands för att lära sig spanska. Har en hel del kompisar som har gjort det. Men då ska man åka själv för att verkligen tvingas prata språket. Jag har varit på två språkresor och då pratade man bara svenska förutom med värdfamiljen. Inte helt bra kanske. :)

Tror att toastisen ska be alla hålla tal ganska korta. Max 3-4 minuter, så då borde det inte bli helt dödligt långt. Men svärfar sa att det var alldeles för kort tid för att prata om mig... :)

Jag bävar för blompriserna... Men jag tror att hon kanske kan vara lite billigare än det är här i centrala sthlm. Det är ju verkligen sjuka priser man har hört. Beroende på vad floristen kostar ska vi beställa tärnbukett, corsage och bordsdekoraktioner av henne. Man får egentligen inte dekorera kapellet själv, men om vi väljer henne kan hon välja samma blommor som jag har tänkt mig till kapellet också. Det vore ju otroligt coolt.

Vi har valt en fotograf på rekommandation här på BT. Det var en tjej från trakten som skulle gifta sig helgen efter oss som skulle använda honom. Han var tydligen en vän till hennes fästman. Här är han sida - www.kimlill.fotosidan.se - han har gjort en hel del bröllop. Tycker att han har tagit helt ok bilder och han har bra pris. Fast han är väldigt förtjust i att colorera i Photoshop, vilket jag inte är. :)

Ska försöka träffa fotografen nu i helgen. Vi ska träffa vår präst på nu söndag och tänkte passa på att träffa fotografen och floristen då också. Och så ska vi också försöka köra provsmakning då också. En fullpackad dag med andra ord! Men kul och T är så otroligt engagerad nu, vilket bara gör det roligare! :)

Han är slug, din Magnus. :) Du får hitta något bra sätt att utpressa honom. Jag ska tänka på saken, se om jag kommer på något bra...

Ja, det känns otroligt pirrigt med möhippor och svensexor. Men man blir ju lite paranoid också. Vill ju inte råka ut för något hemskt. Jag gillar inte heller tanken på att behöva göra en massa pinsamheter, men jag tror inte att mina kompisar skulle ta i för mycket heller. Vet att min tärna är mån om mig. :)
    Tror du att Magnus kompisar kommer ha två svensexor också?

Jag behåller mitt gamla namn där då. :) Känns som en kul grej, som min sista grej med mitt namn. Ska bli riktigt kul att få byta! Jag kommer ju som sagt inte behålla mitt eftersom det är så krångligt som det är.
    Hindersprövningsblanketten måste du skicka in till Skatteverket och namnändringsblanketten kan du skicka med nu eller vänta och ge den till prästen så skickar han in den. Prästen måste nämligen skriva på hindersprövningen när han har vigt er och skicka den till Skatteverket för att intyga att han har vigt er (hur skulle de annars få veta :)). Vi såg ingen anledning till att vänta med att lämna in den, så vi skickade in båda. Fick tillbaka två papper och båda ska ges till prästen.
    Nu är jag expert på det här! :)

Låter som en läbbig tysk. Har han slutat gå dit nu?
    Tror inte att jag skulle kunna bo så långt norr ut som ni. Tycker att det är för mycket snö i mina breddgrader som det är... :) Har ni bestämt var ni ska bo efter skolan? Hur långt har ni kvar på studierna?

Min mamma betalar mina kläder och T betalar sina. Så det är "utanför" budgeten så att säga. Festen, allt kring och bröllopsresan delar vi på 40/60, men kommer att betalas med Ts sparpengar i dagsläget. Så både jag och T kommer att betala tillbaka pengarna till hans sparkonto. Ringarna betalade T för, det var hans gåva till mig och det var ju trots allt han som friade. ;)

Det är så mysigt med myskvällar! :) Vi försöker ha några såna då och då. Behöver ju inte alltid vara något specifikt som man måste fira.

Bra att ni inte heller ska ha sång. Då behöver jag inte känna mig konstig när jag säger till toastis att det inte blir någon sång. Kan alltid skylla på att Anna inte tänker ha det heller! ;)

Har du laddat ner låten? Vad tycker du?

• anna_80

Buffy: Det blir en kortis idag. Jag är supertrött... Konstigt nog, för i har slutat ställa väckarklockan på morgonen och idag sov vi till halv 11!!

Vore ju jättekul att kunna se på varandras bröllop! Vi måste se till att träffas nångång! Jag hänvisar också till dig allt som oftast när jag pratar bröllop! Magnus har lite koll på ert bröllop han med, jag berättar!

Vad gulligt sagt av din svärfar! Båda våra pappor har talskräck, men de har båda godkänt respektive svär-barn!

Vore ju super om ni får kapellet i era blommor! Rosor överallt! Har du hittat nån bra rossort i rätt färg?

Fotografens sida hade fina bilder tycker jag. Han kan väl inte tvångscolorera om ni säger att ni inte vill ha det! Vilken rolig helg ni har framför er!

Skickade in hindersprövning och namnbyte idag. Det känns helt klart allvarligt! Ett stort steg. Har kommit på att det är en del grejer som vi mest tagit för givna, inte pratat igenom så mycket. Typ mitt namnbyte. Jag ska väl heta såhär, var jag tvungen att fråga. Det är väl oftast ett gott tecken att man tycker lika utan diskussion, men kan ju bli jobbigt i vissa lägen med...

Har lyssnat på er "vals". Tyckte den var fin, men kanske lite, inte vemodig, men den är ju mer stillsam än jättekäck och glad! Tycker helt klart man kan välja den ändå om den betyder nåt specellt för er. Den var inte så svårlyssnad tyckte jag, gick och nynnande lite på den efteråt! Men jag tänkte också att man skulle kunna välja att ha den i kyrkan med en lite "gladare" röst, om du förstår hur jag menar? Vilket komp man har gör ju med en del för intrycket av låten, men samtidigt har den ju rätt coolt arr i originalet, så det beror på hur mycket ni vill ändra. Men som sagt, jag tycker inte att den ä fel som "vals" heller. Fin text. Flummigt utlåtande! Måste nog lyssna lite till...

Nu sparar jag att "svara" på resten av ditt inlägg tills imorron. Ska försöka pallra mig upp lite tidigare då...

• anna_80

Buffy: Har lyssnat på er låt igen. Tror den funkar helt ok. Ska ni öva på att dansa i förväg? Vi har ju en liten tanke att vi ska göra coola dansmoves i refrängerna på vår låt, "can´t take my eyes of you", men Magnus vägrar träna, så vi får väl se hur det går... Tycker han det är pinsamt att dansa med mig hemma i vardagsrummet lär det ju inte bli bättre med 100 personer som tittar, men det vore så häftigt om vi fick till det!

Magnus får nog bara en svensexa skulle jag tro. Hans kompisar här uppe är lite mer splittrade nu när de har pluggat klart. Men jag tror att hans vänner i Uppsala kan ha hittat på nåt riktigt galet! De är lite galna hela bunten! Dina kompisar borde ju kunna hitta på nåt bra i Stockholm. Där finns ju massa kul att göra som inte är pinsamt, utan bara roliga tjejgrejer att göra tillsammans. Tror mina kompisar vet att jag kommer strejka om de hittar på nåt som är för dumt. Alla våra kompisar tycker att det är jättekul att vi ska gifta oss. Vi är först i alla kompiskretsar, vilket är rätt kul. Vi får lägga ribban! Hur har era kompisar reagerat?

Tycker det verkar bra att ha gamla efternamnet på gästboken. Lite nostalgiskt sådär... Bra att du redde ut ordningen i blankettdjungeln! Nu har vi som sagt lämnat in och jag längtar lite efter papperna som kommer tillbaka. (bröllopsnörd)

Tysken har som tur var försvunnit från Umeå! Tycker med det är rätt jobbigt att bo såhär långt norrut. Speciellt på "våren", vilket är en årstid som inte existerar här. Åtminstone inte som man är van vid. Men man vänjer sig. Allra jobbigast är nog att det är så långt hem. Jag saknar min familj en hel del. Det var tur att jag träffade Magnus direkt när jag flyttade hit, det har ändå gjort att jag alltid har haft en positiv känsla för stan! Jag har tre terminer kvar efter denna. Magnus är klar nu i sommar. Sen flyttar vi garanterat söderut!! Vet ej var, nånstans där båda får jobb. Kommer ni båda från Stockholm från början? Känns det som det är meningen att ni ska bo där "permanent"?

Låter som en bra ekonomisk uppdelning. Vi har lite ångest över att våre föräldrar betalar så mycket, men de säger att de vill. Lite osmidigt av oss kanske att bestämma att vi skulle gifta oss innan vi hade råd att betala själva... Fast vi kunde ju anpassat till ett mindre och billigare bröllop, men det tyckte inte föräldrarna att vi skulle behöva. Har ni nån koll på hur mycket ert kommer gå på? Jag tror vår fest går på ca 80 000. Det vi betalar själva, för våra kläder mm, blir väl ca 25 000. Usch, det låter ju vansinnigt att lägga så mycket pengar!

Har förresten lagt till bidrag till konstinköp på önskelistan! Jag gillar att köpa tavlor, tycker det är ett roligt minne som man har glädje av varje dag.

• Buffy79

Anna:
    Det är helt ok med en kortis. Vi kan ju inte skriva långa noveller varje gång! :)

Vore jättekul att ses någon gång! Synd att fikan innan påsk aldrig blev av. Men nästa gång du är i stan kanske?

Har inte hittat några rosor ännu. Har sett en som jag gillade, men jag vet inte vad den heter. Den är vit nertill och lite ljust rosa på kanterna. Får se om floristen vet vad den heter.

Nej, om han försöker colorera ska jag avstyra det direkt! :) Ska bli kul att träffa honom. Efter att ha sett bilden på hans hemsida får jag för mig att han ser lite ut som Björn Borg, vad tycker du? :)

Det kan ju bli lite snopet om man har tagit vissa saker för givet och sen att den andra inte alls är med på det man har tänkt. Förra året kläckte T ur sig att han ville köpa villa i framtiden. Jag å andra sidan har alltid sett oss i en lägenhet och om inte i Sthlm så utomlands. Men vi pratade ut om det och nu är vi på samma spår igen. Det viktiga är ju att man kan prata om det. Sen finns det ju ämnen som är större än andra som t ex barn.
    Skönt att det inte blev någon större grej av namnbytet i alla fall. :)

Nu har jag börjat fundera på om man kanske ska ha något gladare som vals. Den är ju lite lågmäld som du säger. Er låt är ju väldigt glad, det vore kanske bättre och mer passande med en mer upptempo låt?
    Har ni börjat dansa till er låt?

Nu ska jag vara duktig och gå ut och springa. Vi hörs senare!

• anna_80

Buffy: Vi skrev visst samtidigt idag! Hur jag än gör så blir det nästan alltid en novell.

Vad duktig du är som är ute och springer! Jag ska ha ett pass senare idag, så jag får göra ett ryck jag med. Vi kanske kan träningspeppa varandra med!

Javisstja, jag kommer ihåg att du har berättat om rosorna föut. Ibland lyckas jag inte hålla riktigt allt i huvudet på en gång...

Haha, lite björn borg känsla kanske det är blandat med Martin Melin, som vann första robinsson! Ganska roligt namn han har! Finns det inte nån amerikansk sångerska med liknande namn? Det kanske är hans artistnamn! Ska ni ta bilderna ute eller inne?

Vi har också lite problem med dethär om vi ska bo utomlands eller i sverige. Jag kommer aldrig kunna jobba som psykolog i ett annat land, om det inte har en kultur som är väldigt lik vår. Men det är sånt man får se vad som händer med i framtiden...

Ska jobba på dansövertalningen idag. Jag vet ju att han också vill dansa, innerst inne...

• Buffy79

Anna:
    Roligt att vi lyckades skriva samtidigt idag. Vi är så synkade!

Vi ska öva in vår låt, om det nu blir den. Har läst att flera tar danskurser, men det kommer nog inte vi göra. Måste lära mig att dansa i de här skorna bara. :)
    Du får påminna om Magnus hur pinsam han kommer se ut om han inte kan dansa. :)

Vi är först som gifter oss i vår krets också. Men inte först som förlovar oss. Ts bästa kompis och hans flickvän förlovade sig innan oss, men de tänker inte gifta sig förrän de har köpt hus. Så jag tror inte att de kommer gifta sig på ett tag. Vi ville gärna gifta oss inom ett år enligt tradition.
    Många av mina vänner tycker att jag och T redan är som ett gift par, så de blev inte särskilt förvånade tror jag. Mest glada. Medans Ts vänner tycker att det är kul, men trodde väl inte att vi skulle gifta oss. :)

Så ni stannar kvar i Umeå tills du har studerat färdigt eller kommer du byta skola? Vad är det Magnus har pluggat? Hur gammal är han? Jag skulle nog också tycka att det skulle vara jobbigt att vara så långt ifrån familjen.
    Jag har bott lite överallt i Sverige. När vi kom till Sverige bodde vi ett tag i Sthlm, men sen dess har vi flyttat runt en hel del. Jag har bland annat bott i Småland, Dalsland, Västergötland och Skåne. Hamnade här i Sthlm när jag slutade gymnasiet och har bott här sedan dess. T är born and raised i Sthlm. En äkta stockholmare med andra ord. Det är ganska ovanligt, de flesta brukar vara inflyttade som jag. :)

Jag får lite ångest över alla kostnader överlag. Har dåligt samvete över att mamma får lägga ut så mycket pengar. Får ge henne något riktigt fint som tackpresent. Skulle vilja att någon god fé gav oss pengarna till allt så att man slapp deala och wheela hela tiden... Skulle vara så skönt att slippa tänka på pengar!
    Jag tror att vår fest kommer landa på 25-30'. Kläder vet jag inte, 12-13' kanske. T kommer ju hyra sina kläder. Men sen kostar vår månad i Malaysia 36' och då är det inte inräknat mat och shopping (vilket är absolut nödvändigt!). :) Otroligt snälla föräldrar ni har som betalar för er fest! Var det något de erbjöd sig att göra direkt?

Konstinköp skulle vi också vilja ha på listan. Men vi vet inte vad vi vill ha! Har kollat runt en del men fastnar oftast för abstrakta saker som kostar skjortan.

Träningspeppa varandra kan vi definitivt göra! Kände mig riktigt duktig idag efter min löpning. Hur gick ditt pass?

*skrattar* Martin Melin! Gud, vad roligt! Det finns en sångerska som heter Lil' Kim, är det henne du tänker på? :) Vi kommer ta några bilder under vigseln, resten utanför slottet och vid brudskålen. Vad har ni tänkt er?

Med våra yrken är det inga problem med att flytta utomlands. Gäller ju iofs att få jobb bara. :) Förstår att det blir lite svårt med att arbeta som psykolog utomlands. Finns det andra yrken du kan tänka dig? Vill Magnus jättegärna flytta utomlands eller kan han tänka sig att bo kvar i Sverige?
    Jag skulle vilja prova på det ett tag i alla fall. Har såna drömmar om att kunna bo i Barcelona eller NYC. Men vi får väl se var vi hamnar tillslut. Just nu trivs jag väldigt bra i Sthlm. Det enda som saknas är ett jobb!

• anna_80

Buffy:
    Usch, sitter och skriver på att arbete om utbrändhet, det tar aldrig slut....... SÅ tråkigt. Jag känner mig helt utbränd själv!

Men, en kul nyhet! Fick veta igår att min kusin också ska gifta sig i slutet av sommaren! Det har jag väntat på i flera år! Har bara varit på 2 bröllop i mitt liv och det senaste när jag var 7 år. Ska bli jättekul! Fast, det känns ju lite slösaktigt, finns antagligen bara två till som kommer kunna gifta sig inom de närmsta 20 åren i min släkt, så avklarar vi två bröllop på två månader! Men kul ska det bli! Skönt att vi är först ändå. Så slipper man få panik över saker man missat.

Har surfat efter brudbuketter hur länge som helst nu och idag hittade jag två som inte alls ser ut som min kommer göra, men åtminstone ger lite samma känsla. Finns på sidan om du vill se. groups.msn.com/annaomagnus/blommor.msnw

Magnus är hopplös, försöker man få honom till nåt så gör han helt tvärtom. Undrar om jag ska börja prata om att ställa in dansen, då kanske han vill dansa... Ditt pinsamhets-förslag kan med vara ett bra trick att ta till.

Känns som vi har haft nästan exakt samma syn på förlovning och giftemål och fått samma mottagande av omgivningen! Mina kompisar gick bara och väntade på det, medan Magnus blev helt chock-glada. Alla pratar om det hela tiden. Känns superkul!

Jag blir nog kvar i Umeå mina 1,5 år. Magnus är snart klar civilingenjör, teknisk datavetenskap, så han blir kanske tvungen att leta jobb på lite andra ställen. Vi har funderat över om det verkar konstigt att gifta sig och sedan bli särbos, men å andra sidan känns det som att bröllop annars ligger rätt långt fram i tiden, eftersom vi inte vet hur det kommer bli och det kanske blir lite hattigt framöver. Så vi har bestämt att vi gör som vi vill, så får folk tycka vad de vill! Magnus är 79a. Vad gör T för nåt?

Det låter ju som ett fantastiskt bra pris för er bröllopsfest! Den kommer ju vara värsta lyxig! För att inte tala om er femstjärninga resa! Är det bra shopping i Malaysia? I så fall kan det bli farligt!

Javisst är de snälla föräldrarna! Åtminstone mina uppträdde som att det var helt självklart att de skulle betala. När jag har försökt att ta på mig lite mer av kostnaderna tycker de att jag inte ska behöva använda mina sparpengar. Känns lite konstigt, men som du säger, jag får se till att fixa nåt riktigt fint som tack. Har du nån bra idé om vad man kan ge alla som hjälper till på olika sätt? Typ toastparet, sångerska, dj osv... Jättesvårt att veta vilken nivå det ska vara på tycker jag.

Ja, man får ju kanske nöja sig med nåt billigare konstverk... Men vi har en del gelleri hemma i Halmstad som jag tycker har jättefina saker till priser som man iallafall kan spara till! Det är faktiskt kul att ha nåt på väggen som man vet att ingen annan har.

Har ni tänkt er nån typ av lekar eller underhållning? Jag velar fram och tillbaka...

Jodå, passet gick fint. Men jag har tappat så mycket kondis!!

Javisst, Lil' Kim! Men visst var han lite lik Martin Melin? Vi har tänkt ta bilder vid havet. Det finns fina klippor på en sidan och tylösandsplayan på andra. Funderar på att ta en bild bland alla turister på stranden, med varsin solstol och paraplydrink! Lite bilder vid kapellet vill man ju med ha. Regnar det vet jag inte vad vi får ta oss till. Bilder i regnet med paraply, kanske. Har inte orkat tänka på att man borde ha nån sjal eller nåt om det är kallt.

Hur går det med din slöja? Har du hört nåt från den? Jag börjar fundera lite över om jag borde ha tiara eller krona ändå... Fast jag vet inte om jag vill... Jag kommer nog göra en isåfall. Vad tycker du? Gillar typ dehär:
    www.rememberwhen.se/webshop/main.asp&SecID=6&CatID=38&ProdID=169&ProdVersionID=167
    www.rememberwhen.se/webshop/main.asp&SecID=6&CatID=39&ProdID=128&ProdVersionID=126
    www.rememberwhen.se/webshop/main.asp&SecID=6&CatID=38&ProdID=130&ProdVersionID=128
    och "Tuva" på denna sidan www.brudsmycke.com/Tiaror6.html
    Nej, jag vet inte...

Magnus får nog göra sina utflykter själv... Jag kan åka med på semester och ev bo utomlands en kortare period, men är rätt hemkär! Magnus kan också tänka sig att bo i Sverige. Hoppas jag... Du skulle ju klara dig perfekt i Barcelona med dina spanskakunskaper!

Fy, vad jag skriver långt!! Och usch, måste göra klart arbetet...

• Buffy79

Anna:
    Skolarbete har en tendens att ge en den känslan. ;) Är så glad att jag inte behöver skriva uppsatser längre!!!

Kul att din kusin också ska gifta sig! Vad kommer hon ha för slags bröllop och var kommer de gifta sig?

Jag tror att jag förstår känslan. Lite sagolik, förtrollad skog? Väldigt fina buketter. Blir nästan lite sugen på att köra på en sån hängande bukett. Kommer din vara hängande?

Använd omvänd psykologi på Magnus! Du borde ju vara en expert på det. Eller lära dig det snabbt om du ska lyckas att manövra honom. :)

Det här med kill och tjejkompisar är ganska lustigt. Ts killkompisar är ganska lugna över det här med bröllop, medans mina tjejer är helt galna och vill veta varenda liten detalj. Undrar om det här med bröllop är en tjejgrej? ;)

Tråkigt att han kanske måste flytta! Kan du tänka dig att byta till en annan skola då? Jag skulle nog inte vilja vara ifrån T en längre tid. Har visserligen sökt ett jobb på Malta som skulle passa mig som handen i handsken, men jag vet inte alls om jag skulle ta det om jag fick det.
    T arbetar som planner (strategisk rådgivare i kommunikationsfrågor) på en av Sveriges största mediebyråer. Men det är liksom mitt yrke något som även kan göras utomlands på reklambyråer, mediabyråer etc.

Priset är ju framför allt för maten (middag, vickning och brunch) och drycken, vi betalar inget för lokalen. Våra gäster kommer att få stå för priset för sitt eget boende. Och sen så hjälper det att vi inte har bjudit 100 personer. :) Men jag hoppas att alla blir nöjda ändå.
    Tror inte att det är så bra shopping där vi kommer att bo, men däremot Kuala Lumpur där vi kommer spendera två nätter. Det ska vara tokbilligt och massa fynd! Åh, vad jag längtar.

Vi funderade på att be Ts föräldrar att hjälpa till, men det kändes så sniket. Vi resonerade som så att om de hade velat betala så hade de erbjudit sig. Och det är ju inte hela världen att vi betalar för vårt eget bröllop, det är ju trots allt vi som vill gifta oss. :) Ts föräldrar är ju värdpar och ansvarar för att ta emot OSA osv, så det känns ju som ett stort bidrag i tid där.

Åh, sångerska hade jag inte ens tänkt på att man skulle köpa present till. Tack för att du sa det! Har faktiskt inte tänk så mycket på vad man skulle ge. Vet att min tärna är helt galen i skor, men det vore ju lite konstigt att ge henne. :) Vill inte heller ge typ glas med vårt namn och datum ingraverat heller, det är såååå tacky. Men vi har funderat på att bjuda svärföräldrarna på en dyrare middag. Eller borde man ge något mer fysiskt?

Kommer ni låta folk välja vad ni ska ha på er vägg eller har ni valt ut konstverk som ni gillar? Vi har lite egen smak, så jag tror att folk skulle ha svårt för att pricka in nåt som vi skulle älska.

Lek funderar vi på om toastisen skulle ha medans vi fotas. Men jag ska diskutera det med henne imorgon. Underhållning, menar du band? Vi kommer bara att köra musik från min iPod kopplad till lokalens stereoanläggning. Classy. :)

Jo, han var lik Martin Melin. Gud, jag kommer garva när jag träffar honom. Han kommer tycka att jag är världens knäppaste. :)
    Låter som att det kan bli kul bilder på stranden bland alla turister. Tror att risken är stor att vi får en del såna bilder också. Slottet är ju en turistzon. Och det är klart att det inte kommer regna. Det är ju vår bröllopsdag! :)

Kommer du ha täckta axlar i kapellet?
    Slöjtyget och blomman har kommit, men slöjan är inte färdig. Jag ska förbi och hämta blomman imorgon.
    Jag är inte helt övertygad om att du borde ha tiara eller krona. Jag gillade den där blomman du gjorde till ditt hår. :) Men om du trots allt vill ha det så tycker jag att den första länken "Silver Flower with Crystals" skulle passa väldigt bra med dina smycken. Och den andra länken "Golden Garden" skulle passa bra med ditt tema och verkligen ta fram guldfärgen. De andra två kändes lite sådär.

Fick ett mail från "svärfar" idag med lista på de som hittils har tackat ja. Alla som har svarat har tackat ja! Det är 8 st kvar som inte har svarat och där är vi säkra på att åtminstone 4 av dem kommer tacka ja. Känns jättekul! Något som känns mindre kul är att Ts marskalk och hans tjej + ett annat par har sagt att de inte kommer bo över i herrgården med oss andra. Vi har ju hela tiden trott att marskalken skulle bo över och han har inte sagt något till T om att han inte skulle göra det. Vi tycker att det verkar väldigt mysko, så vi ska snoka lite i det... Skulle ju kännas lite konstigt om de åkte hem på natten, speciellt eftersom det ändå tar 2 timmar om att ta sig hem.

• sandra_77

anna_80, ursäkta att jag bara klampar in i er tråd så här ;) men jag kan inte hitta Remboklänningen jag vill ha i Göteborg, så vi funderar på att liksom ni åka till Danmark i stället.

Vet du om de har alla storlekar där, så man kan prova? På Garamaj i Sthlm hade de bara 38 och jag har 34!

Behövde man boka tid innan och kostade det något i så fall?

Jättetacksam för svar!

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon