• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • anna_80

Buffy: Kul att vi har fått lite sällskap här idag!

Min kusin är en han som gifter sig i skåne, skulle jag tro! Inbjudningarna har inte kommit än! Ska erbjuda mig att ställa upp som experthjälp om de har några bröllopsrelaterade frågor! Ska bli superkul!

Sagolik förtrollad skog är precis vad jag är ute efter i min bukett! Den kommer att vara "transparent" rätt smal och hänga ner under knät. Nåt som skulle vara supersnyggt om du vill ha en hängbukett skulle vara att göra typ en sån här, fast med dina rosor. www.bernzonsblommor.se/images/shop/725b.jpg
    Hoppas att slottsfloristen är riktigt proffsig, så kan hon nog ge tips vad som passar bäst till dig. Ta med bild på klänningen. "Min" florist ville veta hur lång jag var och hur magnus skulle vara klädd och massa annat för att kunna hitta den perfekta buketten! Vi föreslog bara några blommor så planerade hon formen. Tror det är bra för att få nåt som verkligen passar en. Blir spännande med en rapport efter helgen!

Haha, ska träna lite omvänd psykologi! Fast han är smart som tusan när det gäller att genomskåda mina trix! Ibland upptäcker han dem före mig!

Ja, bröllop känns ju rätt tjejigt... Fast Magnus har flera kompisar som har frågat mer om bröllopet än vissa av mina. En del sitter och kollar på vår hemsida varje dag för att se om nåt nytt har hänt! Tror det kan vara lite mer avundsjuka och prestige mellan tjejer också, tyvärr. Lite klurigt att veta vad man ska säga och vad som är hemligt! Berättar du varje detalj, eller vad håller du hemligt?

Jo, jag ställer in mig på att vi kommer få bo lite isär framöver. Känns tråkigt, men samtidigt är det svårt för mig att byta skola, och jag vill inte det egentligen. Så det känns ju på sätt och vis bra att vi inte begränsar varandra. Vi kommer ändå ha ett, snart ännu starkare, band som knyter oss samman. Situationen hade ju varit den samma även om vi inte gifte oss nu. Förstår helt klart ditt dilemma om du blir erbjuden Malta!

Vilka häftiga jobb ni har! Ni kan ju glida runt i hela världen och jobba och vara coola! Låter jättekul!

Tror absolut att era gäster blir nöjda! Ert bröllop kommer ju bli superfint! Tycker fortfarande att det låter som ett jättebra pris för allt detdär! Har ni bestämt vad det blir till vickning och brunch? Jag är hungrig och har bara mat i huvudet!

Slutar ni resan i Kuala Lumpur? I så fall vet ni ju vad ni har kvar av budgeten, så är det bara att shoppa loss! Man brukar oftast vara mest shoppingbenägen i början och slutet av resan tycker jag, så då är det ju bra om ni lyckas hålla er till dess!

Ett presentkort i nån fin skoaffär är väl en superbra present till tärnan! Oväntat men säkert uppskattat om man älskar skor! Är lite emot att allt måste vara minnessaker. Oftast vet man inte vad man ska göra med allt sånt. Så nej, graverade glas går bort... En fin middag är en bra present tycker jag. När man ska köpa nåt till föräldrar så har de ju oftast ännu mer saker än man själv och jag tror att de uppskattar en middag minst lika mycket. Kanske rama in den bästa bröllopsbilden till dem med.

Vi kommer nog önska oss bidrag till konstinköp. Eller får mina föräldrar välja, vi har ganska lik smak vad det gäller sånt.

Ja, vi funderar på att ha tipsrunda från kyrka till festlokal för dem som vill gå. Men jag vet inte riktigt... Har också haft tankar på att ha en slags bingo där man ska samla på olika händelser under kvällen, tex brudparet skär upp tårtan. Även lite stämningsskapande, typ ge din bordsgranne en komplimang, så får man kryssa i den rutan. Funderar slutligen på om man ska ha lite presentationskategorier som toastarna leder. Typ att alla som är tex psykologstudenter i umeå eller släkt med brudgummen osv ställer sig upp några sekunder, så får man lite överblick över vad det är för typer runtomkring. Så tar man kanske en grej varje gång de säger nåt. Vad tror du? Är det överdrivet? Har du nån bra lek på g? Man kanske själv råkar ut för nåt, men det ska man väl inte veta! Efter middagen har vi dans, så då ska det väl vara ös av sig själv! Vi tänkte ha en slags tårtbuffé, eller vad man ska säga, att vi tar tårta en bit in i dansen, men sen står den framme så alla andra får ta när de vill. Vi tänkte inte bryta dansen, hur tänker ni där? Det blir väl mäktigt med tårta efter 3 rätter?

Haha, jag vill nästan också träffa Kim Lill! Såklart vi ska ha sol! Får önska oss det av himlen i bröllopspresent!

Jag vill helst inte ha nån sjal eller nåt på mig i kyrkan. Hoppas jag slipper. Jag har ju inte världens urringning iallafall. Du klarar dig väl fint med slöjan och håret som hänger ner? Hur var blomman? Du får lägga upp bilder sen när det är klart med slöjan!

Håller helt med i tiara-resonemanget! Känns bara lite trist att ha exakt samma frisyr sen resten av sommaren. Funderar på att fästa armbandet som hör till örhängena i håret. Eller kanske köpa halsbandet. Vad tror du om att ha det som ett diadem, liksom? Tror jag ska prova med klänningen igen!

Å, vad kul att alla era gäster verkar komma! Hmm, ni får snoka i det där med den smitande marskalken... Måste ju bli dyrt mer en taxi mitt i natten, och hur ska de annars åka? Om inte nån är nykter och kör, förstås.

Jag har en liten känsla av att detta blev låååååååångt.....

• anna_80

Näe. Nu får jag ge mig. löjligt långt.

• Buffy79

sandra_77:
    Jag beställde min klänning på Cosmos Bröllopsexperterna här i Sthlm. Jag tror att du kommer få en klänning som sitter superfint på dig oavsett vilket ställe du väljer. :)
    Jag kommer ha Ninou (både över och under). Den kom förra veckan, så nu ska kjolen kortas lite innan jag kan ta min älskling hem.
    Nasty är väldigt fin. Ett bra val tycker jag! Men jag har inte kunnat hitta Maud-kjolen. Har du någon länk till den? Vore kul att se! :)

När gifter ni er?

• Buffy79

Anna:
    Ja, det är så kul när folk hittar till vår lilla tråd. Så att man inte glömmer bort att man inte är hemlig. :) Och sen är det ju självklart väldigt kul att prata Rembos!

Du kommer vara bröllopsexpert efter det här! Din kusin ska vara glad att han har dig. Du kommer kunna koordinera hela deras bröllop åt dem!

Jag gillar hängbukettlänken! Jag ska skriva ut den och ta med den till slottsfloristen. Vill ju ha idéer från henne innan jag bestämmer mig!
    Men jag kommer behöva skjuta upp mötet med henne tyvärr. :( Hon kunde inte i helgen (när vi kör vår lilla turné) och nästa lördag ska vi ha "stormöte". :) Toastis ska träffa svärföräldrarna och min tärna, och vi ska ha en genomgång för hur vi har tänkt oss att middagen ska gå till. Ska bli superkul! En dag bara för att prata bröllop! Kan det bli bättre?! :D

Påtal om bröllop och avundsjuka mellan tjejer. Idag kunde min toastis inte hålla sig längre. Tydligen är möhippeplanerna i full gång och det har varit flera möten (känner mig nästan lite utanför ;)). Hur som helst, Ts ena marskalks fästmö har tydligen varit riktigt negativ under dessa möten och sagt saker som att vårt bröllop förstör hennes semesterplaner, både ekonomiskt och tidmässigt. Sen har hon tydligen sagt att det är töntigt att gifta sig i ett slott osv. Vilket känns kul att höra! Min toastis tror att hon är riktigt grön av avund och hade helst varit den som gifte sig först i kretsen.
    Själv bryr jag mig inte särskilt mycket om den här tjejen, men jag tycker att det är otroligt tråkigt att hon sprider så negativ stämning bland mina vänner. Om hon inte kan glädjas för oss behöver hon ju faktiskt inte vara med på möhippan. Bröllopet kan hon ju inte komma undan, men jag vill inte att hon ska känna sig tvingad att delta om det är så jobbigt för henne. Jag förväntar mig trots allt inte att alla ska tycka att det är lika kul som vi med bröllop. :)
    Det är föresten den marskalken som inte kommer bo i herrgården med oss. Enligt Ts pappa hade de meddelat att de fixat boende på annat håll, men att de ska vara med på brunchen. Så då är det lugnt för min del. Vill inte att T ska vara ledsen. Jag tänker i alla fall inte ägna henne en tanke till nu. :)

Det känns ju ändå som att ni har pratat igenom ert särboende ganska mycket, så ni vet båda vad ni ger er in på. Och ni ger varandra samtidigt friheten att uppleva saker och inte begränsa varandra. Vilket jag tycker är väldigt fint att kunna göra. Jag skulle nog inte vilja känna att jag inte kunde göra vissa saker på grund av att T. Jag skulle nog åtminstone ge Malta en chans innan jag sa nej helt.
    Häftigt och häftigt. Det är inte helt lätt att få jobb i den här branschen och det är väl den största nackdelen. Så utomlandsflyttar blir det nog inte ändå på ett tag.

Vickning kommer bli cognacwurst, blandade ostar och hårt bröd. Brunch blir nog lite kombination av frukost, typ mackor och youghurt, äggröra, bacon och bönsallad. Lite för alla helt enkelt. :)

Resan slutar i KL. Risken är att jag blir galen med kreditkortet om det finns massor jag vill ha. :) Jag är oftast mest shoppingsugen på slutet. För då vill jag fylla resväskan inför hemfärden.

Ska tänka vidare på presenter för alla. Med presentkort skulle nog vara ganska bra, även om man nog skulle vilja ha det lite mer personligt. Jag gillar idén med rama in den bästa bilden. Det tror jag att föräldrarna skulle uppskatta! Jag återkommer med vad jag kommer på mer! :)

Tipsrunda är jag också inne på. Skulle vara kul om inte annat för att se vad våra gäster vet om oss. :) Bingo låter kul, om än lite svårt. Hur får man ihop sin bricka? Tror att presentationsgrejen kan bli kul! Speciellt när ni är så många. Hos oss skulle det nog bara bli lite småkonstigt i o m att det bara finns en av varje sort... nästan.. :)
    Ska spåna lite mer lekar med min toastis. Vi pratade bara kort om det idag och hon skulle kolla med lite andra. Flera av hennes vänner ska vara toastisar i sommar och de har bildat en liten toast-klubb där de utbyter idéer och upplägg. Låter kul tycker jag! Hon är så engagerad och go'!

Vårt upplägg för kvällen är middag (tre rätter med kaffe på slutet), första dansen och sen dans i ca en timme och sen ett kort avbrott då vi tar vår bit och sen göra som ni att musiken fortsätter och alla som vill tar tårta. Så det blir inget kaffe till tårtan, men lite vin ska den nog gå ner med. ;)

Du kanske borde hänga med i vår turné och träffa denne ökände fotograf? ;) Vi åker på söndag kl. 11. :)
    Jag kommer önska mig sol av Lil' Kim... förlåt, jag menar Kim Lill. :)

Jag kommer ha nånting över axlarna i kapellet. Mina chilenska släktingar är katoliker och min mamma ser inte heller med helt blida ögon på det. Jag vet inte vad bara. Glömde ju såklart fråga idag när jag hämtade blomman. Som btw var jättefin. Har plåtat den och ska lägga upp den strax! Tyget till slöjan var inte det vi hade diskuterat, så det skulle hon kolla upp. Om hon inte kan få det andra tyget snart kommer jag köra på det hon hade. Men jag blir lite förvånad över att hon inte märkte att det inte var exakt samma tyg som i klänningen. Det tyget hon hade fått hade mycket större maskor än mitt klänningstyg. Men jag fick en provslöja till min uppsättning på måndag.

Vilken frisyr tänker du på då, lockarna eller alv-frisyren? Armbandet i håret kan bli en fin detalj, men jag måste ändå säga att jag håller på blomman du gjorde själv. Den var så fin och personlig. Inte som allt annat man ser här på BT. Ta bilder när du provar igen! Jag vill se.

Har också en känsla av att det här blev långt. Vi måste skärpa oss! :)

Jag lägger upp bilder alldeles strax!

• Buffy79

Anna:
    Och nu... bilder!
    Har lagt till en länk som heter Hår/Smycke på: hem.passagen.se/patie2/wedding

Där ligger min blomma till håret och sen ett par örhängen som jag har haft ett tag. Tänkte att de kanske kan bli fina tillsammans med klänningen. Men det kanske blir för mycket? Vad tycker du? Jag på att hitta ett armband & halsband med liknande pärlor. Tycker att de är väldigt fina och kan passa med min Ninou.

• sandra_77

Buffy79, låter ju mycket smidigt. Hade Cosmos klänningarna hemma i alla storlekar? Garamaj hade bara i 38!

Ninou är jättefin! En av mina favoriter! Maud finns under "Bestseller 2004", första bilden, liggande tjej! Vet inte om nyansen på underdelen passar ihop med Nastys överdel bara.

• sandra_77

anna_80, tack, det ska bli så spännande att åka till Danmark och äntligen få prova klänningen!

• Buffy79

sandra_77:
    Cosmos hade inte alla klänningar hemma, men jag visste att det var Ninou jag ville ha. Och den hade dem. Du kommer nog inte hitta många ställen som har Rembos i olika storlekar, det är ju provklänningar de får in och sen beställer de rätt storlek direkt från Belgien. Koncentrera dig på att välja klänning istället. :)

Tack, det är min favorit med! :) Tror att Nasty och Maud kan passa bra ihop, frågan är bara om Maud fortfarande säljs? Det är ju 2004s kollektion. Jag har inte sett några av 2004s kollektion när jag har varit ute och tittat, men de kanske kan finnas i Danmark?

• anna_80

Sandra_77: När jag var i Danmark i slutet av januari hade de en del 2004-modeller på utförsäljning. Kan ju hålla tummarna för att du hittar nåt där! Tror inte det blir problem att hitta nåt du gillar iallafall... När åker du? Och när gifter du dig? Och var? Berätta lite mer om ditt bröllop, helt enkelt, om du har lust!

• anna_80

Buffy: Jag har köpt, provat och bestämt mig för att lämna tillbaka en tiara idag! Tog mest hem den på prov och det var jättebra, för jag kände direkt att det inte ska vara tiara till alls. Har dessutom lockat till håret lite, så jag kunde prova med rätt frisyrfeeling! Det ska bara vara galna lockar, precis som jag hade på känn! Känns jättebra att ha fattat beslut. Nu blir det jag som övertalar frissan om hon motsätter sig! Gick på stan med en kompis och hon tyckte att det var så soännande så hon fick följa med hem och vara smakråd. Jag kan inte riktigt hålla mig!! Men samtidigt har jag ingen annan här som är riktigt intresserad, och hon vet ju inte allt. Mitt nya mål borde kanske vara att alla ska bli överraskad av nåt, så kan jag berätta olika saker för olika människor! Fast ska försöka vara tyst nu. Men det är klart att om man får vara lite delaktig i planeringen så blir det också roligare att gå! Så det kanske inte måste vara top-hemligt! Tur att jag har Rembotråden att babbla av mig i, annars hade nog alla gästerna vetat allt!

Jag har värsta bröllopskicken!!

Åh,vad synd att floristen inte kunde. Jag är också spänd på hur buketten kommer bli. Har hittat en jättebra bukettsida från en floristskola med mycket udda buketter, man får surfa runt och leta lite. Du kan ju spana lite till om du vill ha mer inspiration.
    www.florist.norrkoping.se/startsida.html
    Men det är jobbigt att tänka om när man har en bild i huvudet, så är du fortfarande sugen på rund rosbukett så blir det också jättefint.

Fatta vad kul om vi skulle ses och kolla på våra bröllopsfilmer nån kväll efter bröllopet! En helkväll med godis och chips och två bröllop att njuta av! Jag är helt inne på film nu. Jag vill göra den riktigt bra och klippa ihop det bästa så att man vill se den flera gånger om!

Det låter jättekul med stormöte. Vi hade ju möte med våra föräldrar i påskas, det pratades mycket bröllop! Jag blir helt uppjagad av att stå i centrum! Vad har ni för nåt på agendan?

Å vad trist det är med såna människor som marskalk-flickvännen. Hon kan väl bara låta bli möhippan då. Hon verkar ju inte ens vara nära vän till dig och borde ju hålla lite låg profil tycker man. Hon verkar ju totat avundsjuk! Vem vill inte gifta sig i ett slott??? Hon är väl sur för att hon inte kommer kunna leva upp till det på sitt framtida bröllop. Tycker verkligen inte du ska ta åt dig. Låt henne åka fram och tillbaka mitt i natten om hon nu tycker det är så kul. Det är ju de som missar allt kul som alla som är kvar får vara med om!

Jag tycker ändå att ni låter som unga, framgångsrika innemänniskor på era yrken! Jämfört med de flestas bild av en psykolog, en mes med glasögon, vävd väst och manchetserbyxor som är helt full med egna prblem. Och du får snart ett nytt jobb, vem vill inte anställa en Rembobrud?

Era övriga måltider låter smarriga. Jag älskar hotellfrukost, kan bara tänka mig hur god en brunch då blir...

Funderar med vidare på presenter. Vi ska ge till Toastparet, dj:en, sångarna och fotografen. Det är 6 personer som får nåt lite lagom stort. Jag försöker övertala dem att deras bidrag till festen är present nog, men jag vet inte om alla köper det. Men om de går med på detta behöver kanske inte deras present vara nåt jätteexklusivt. Sen är det ju föräldraparen med. Där känns det lite löjligt att ge en pryl, eftersom de har betalat kalaset, så då blir det ett slags utbyte av pengar, de kunde dragit av summan från festen istället. Vore kuligare att komma på nån riktigt bra upllevelsegrej... (ok, den kanske med kostar, men det blir mer "tanke" också) Vad tycker du om detta resonemang? Snurrigt? Du kanske skulle kunna hitta på nåt riktigt personligt som har med skor att göra till din tärna. Hittade denna länk i ett inlägg om barfotaskor, kan göras personliga och ges tillsammans med ett presentkort. Tyckte de var coola. Bara en tanke...
    www.dosali.com/
    Haha, såg att du med var inne och skrev ett inlägg där!

Ja en tipsrunda kan nog vara lyckad om man har bra frågor. Jo, bingon funkar såhär: Alla får bingobrickor med rutor där det står olika saker man antingen ska göra eller observera. När man har sett/gjort nåt som står får man kryssa i. Ex sett : brudens mor torka bort en glädjetår, gjort: presenterat sig för en peron som heter fredrik. Får man en hel rad har man bingo. Undrar om det tar för mycket uppmärksamhet, eller om det blir en kul grej att prata om. Vad tror du?
    Kanske inte behöver så många grejer. Vi tänkte lite på om man skulle skriva en uplysning om någon som sitter på pratavstånd inuti placeringskorten, så får man lite samtalsämnen. Typ: killen snett emot till höger har rest jorden runt. Vi har alltså många presentationsgrejer på g, men vet ej vad man ska välja...

Å, vilken bra toastis ni har! Verkar ju perfekt med en liten klubb! Du får tipsa vidare om ni kommer på nåt bra.

Samma tårtupplägg då! Tror det blir bra så.

Du får nog hälsa lill-kim från mig, kan tyvärr inte komma med!

Åh, är det provuppsättning på måndag? Vad spännande! Bilder!!! Är slöjan i rätt färg och så då? Kan den funka ändå? Blomman var ju super! Var ska du fästa den? Tycker att örhängena var stilrena och snygga. Passar jättebra. Tycker att enkla pärlor passar bra till hals och armband, tar inte för mycket uppmärksamhet från klänningen.

Hmmm, ska inte säga nåt om längden på inlägget... Men det är iallafall kul att läsa dina, de känns inte långa!
    Får se om jag kanske tar på klänningen igen nunär magnus är hemma och tar nån bild. Lägger upp sen isåfall.

Han har förresten köpt hem lite prylar nu så vi kan surfa samtidigt! Han var tokig på mig häomdan! Fast han blev nästan lika galen nu när ag satt vid hansdator! hihi, undrar hur han ska kunna vara gift emd en sån som jag!

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon