Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
"som ev. ska permanenta mig" , skulle det ju stå
ISLA: Ja, visst är de rätt roliga i Tåstrup! Danskar är lite komiska på nåt vis.
Ja! Jag röstar på permanent! När ska du göra det? Hur långt är ditt hår ungefär? Vilken färg ska det vara? Jag ska testkrulla mitt ikväll om jag orkar.
Bra bukettval! Monica som jobbar där är supertrevlig och bra på att ge förslag på vad som passar. Då blir det färgglatt för dig med de färgtemat. Härligt!
Ok, då vet jag ungefär var du bor. Inte så långt till Tylösand då. Själv är jag uppvuxen i Vilshärad. Mina föräldrar bor där.
Tycker med det vore kul att se lite bilder. Men jag förstår om du har annat i huvudet om du ska opereras. Hoppas det går bra.
Har planerat att riktigt bröllopspyssla i helgen, ska sätta igåg genast med lerparet! Bilder kommer ifall vi lyckas prestera nåt!
hahaha! Jag har sovit med papiljotter inatt! Ska nog göras av ett proffs! Men jag trivs i krull!
groups.msn.com/annaomagnus/hr.msnw&PhotoID=31
Nu finns bild på vårt fina tårtbrudpar med! Magnus har gjort mig och jag honom.
Vad har ni för er idag?
ISLA:
Låter jobbigt att behöva tänka på operation mitt i bröllopsplanerandet. Hoppas att allt går bra för dig.
Färgglada färger ni har som tema! Var kommer ni använda de färgerna?
Anna80:
Vad fint ditt hår blev! Tycker att det passade dig bra. Tror att det kan bli riktigt fint med lite guld-slingor i håret.
Och brudparet blev ju riktigt lyckat! Hur stora blev de i höjd?
Jag håller på med min gästbok nu. Postade ett inlägg om det tidigare som ni gärna får svara på:
www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m1029082.html
Buffy79:
Verkar bli kanonbra gästbok. Gillade idén du hade i länken! Kul att ta fram om fem år... Ska klura lite på fler förslag. Kanske: rita en liten bild av brudparet? Eller av något från bröllopet. Kan kanske vara kul att låta alla skiva vad de tror kommer bli deras favoritminne från dagen/kvällen. Ska som sagt grubbla lite mer.
Tackar för att du gillade våra skapelser! De är ca 13-14cm höga. Ska bli kul att måla dem!
Så du tycker att Rembofrisyren håller? Fast i aningen kortare tappning än modellens hår! Allt håret kröp ju upp till tantlängd! Men kul känns det! Det är jätteskoj att gå runt och snurra på lockarna! Har lagt dit en bild på några "blommor" som jag har knycklat ihop av guldtråd. Vet inte om det kanske kan vara nåt.
Som jag sagt tidigare är jag helt fast i bröllopstankar just nu! Längtar jättemycket efter ALLAS bröllop! Ska bli jättekul att se bilder från era! Tills dess, ladda upp bilder allt vad ni kan! Det är så kul att se...
Nu ska jag njuta av Gilmore girls, chips, dip & godis. Tur att man inte behöver banta till bröllopet riktigt än!
Anna80:
Jag hoppas verkligen att den blir bra. Har lagt upp ett första utkast på min hemsida. Jag tar jättegärna feedback på den. Jag är inte helt nöjd med den, så det kommer säkert att bli fler versioner.
Gillade förslaget med att rita av oss, men jag har redan en ruta där man ska rita självporträtt (istället för fotot)... Det kanske blir för mycket med två rit-rutor?
Jag tyckte att era figurer blev väldigt söta och personliga. Ska bli kul att se dem målade sen.
Rembofrisyren håller lätt. Tror att man kan använda lite spray eller mousse för att få bättre volym på det. Men tycker inte alls att det ser tantigt ut.
Bilden på guldtråden ser bra ut på avstånd i alla fall. Är lite svårt att avgöra på just den bilden.
Jag är också fast i bröllopsträsket. Måste ju trots allt koncentrera mig på att hitta ett nytt jobb också. Ska rycka tag i mig imorgon.
Men ska försöka hinna lägga upp bilder på våra placeringskort och korten för vigselprogrammet. Har du börjat planera vad du ska ha med i vigselprogrammet?
Du ser knappast ut att behöva banta. :)
Buffy: Gästboken ser jätteproffsig ut! Det är nästan så du borde ha med nåt mer med era namn för att man inte ska tro att den är färdigköpt! Tycker det verkar helt lagom mycket att skriva. Borde inte ta alltför lång tid. Och ändå får man med det man vill ha i en gästbok. Självporträtt var ju ett smart alternativ till foto. Kan bli lite mycket att även rita brudpar då ja. I kryssrutorna är "köpt villa" och "skaffat båt" med två gånger, men det har du säkert redan koll på. Tycker det var bra blandning på roliga och mer seriösa, eller mer troliga, förslag!
Ska bli kul att se placeringskort och vigselprogram. Vi kommer ha själva programmet för vigseln, förstås! Sen kommer vi berätta vilka det är som sjunger och vilken relation de har till oss. Vi kommer även skriva lite kort om låtarna som framförs och på baksidan ha texten till vår låt. Kommer trycka dem på samma papper som vi haft till inbjudnings och placeringskort. Ska försöka göra dessa kvadratiska med. Kommer få göra rätt många, tror det kommer lite extra folk till kyrkan. Vi har bestämt oss för att inte ha nåt festprogram, för vi vill inte ha någon allsång, så då känns det lite onödigt. Hur gör ni?
Har sovit betydligt bättre inatt, utan massa spolar i huvet! Tycker fortfarande att det känns sjysst med krull, så det blir nog så. Känns som en otroligt skön sommarfrisyr. Skönt att ha det beslutat.
Lycka till med jobbletandet idag! Vet hur trist det är. Håller på att söka sommarjobb för fullt. Tråkigt, men nödvändigt...
anna_80:
Tack, har suttit och finputsat den idag. Men jag lägger upp en ny när den är färdig. Tar alltid längre tid än vad man tror. Har inte hunnit lägga upp placeringskorten eller vigselprogrammet heller. Jag förstår inte var all tid tar vägen?!
Har i alla fall varit på provsminkning för min tärna idag. Vi funderade på om hon kanske också skulle ha sminkningen där jag har min, men det lutar nu åt att hon gör det själv. Sminkösen är jätteduktig, men min tärna kommer att behöva köpa en hel del nytt smink själv inför bröllopet och efter en lång överläggning kom vi fram till att det nog ändå blev bättre om hon gjorde det själv.
I vårt vigsel/festprogram har vi pratat om att ha med hålltider för hela dagen t ex vigsel kl. 16, middag kl. 18, tårta kl. 21 osv. Sen ska vi ha vigseldetaljer (präst osv), menyn och bordsplacering. Tror inte heller att vi kommer ha någon allsång, känns inte som vi helt enkelt. Är det för lite?
Vi funderade på att ha info om alla som kommer, men det kan lätt bli så krystat, så vi har valt att skippa det.
Ska ni trycka era denna gång eller kommer du skriva för hand igen? :)
Kan tänka mig att sömnen gick betydligt lättare utan spolarna. Som tur är så slipper du sova med dem innan du gör till frisören. :) Skulle ni åka på bröllopsresa direkt efter eller vad hade ni bestämt?
Blev inte så mycket jobbsökande idag som jag hade hoppats. Förstår inte var all tid tar vägen! Men jag har bestämt mig för att sikta på ett jobb jag kan börja på efter bröllopsresan. Det är så pinsamt att börja på något nytt när man bara kommer kunna jobba någon månad för att sen försvinna i en månad på bröllopsresa.
Buffy:
Vi tänkte först ha precis som ni en slags kombination av vigsel och middagsprogram, så det tycker jag är en strålande idé! Vi kom dock på att det antagligen kommer dyka upp en del folk på vigseln som ej är bjudna på middagen, så då blir det ju konstigt om de får den informationen med. Konstigt att ha två olika med, så det fick bli ett för bara vigseln. Men det blir tryck denna gång! Måste bara fixa skrivaren... Fast placeringskorten skrivs förhand! Ska bli kul att se dina. Förlåt, era. Måste träna på detta!!
Vi har inte bokat nån resa. Eftersom vi är fattiga studenter som inte ens vet hur vi ska jobba i sommar får vi vänta med resan. Jag är rätt sugen på att "bara" åka på långweekend till nån romantisk stad i Europa, men Magnus har mer högtflygande planer och snackar om safari och jamaica och jag vet inbte vad! Så vi får väl se. Kanske blir två bröllopsresor, en billig inom en relativt snar framtid och en dyr nån gång om några år när vi sparat ihop pengarna! En hel månad låter ju helt underbart! Du har nog skrivit förut, men jag minns inte vart ni skulle åka?
Låter bra med jobb-planen. Då kan du ju också få lite tid över för bt, vilket kan vara nog så viktigt... Nej, men skönt att kunna fokusera på bröllopet inför det och sedan lägga all sin kraft på jobbet. Jobbigt kanske att vara mitt uppe i två så viktiga saker på en gång. Lycka till iallafall!
Annars inte mycket nytt på brölloipsfronten här. Jag går i väntans tider... Jag flyger upp när posten kommer, väntar på min klänning! Har din kommit än? Och brudparet har torkat, så när vi får tid ska vi måla!