• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • ISLA

Anna_80:Ja visst bor vi i Halmstad, och vi ska också gifta oss i Tylösand.
    Din klänning är verkligen helt underbar! Förstår att det är en knäpp fråga att få innan du ens har använt den själv. Men hör gärna av dig.
    Tänkte att jag skulle ta mig till Danmark för att prova lite olika Remboklänningar. Vet ni om de är samma priser där, och vet ni om de har stort sortiment, jag menar ni verkar ju ha koll på det här med Remboklänningar .

• anna_80

ISLA:
    Jag köpte ju min i Danmark, på House of brides. De hade rätt gott om klänningar då. Väldigt trevlig, men lite lustig personal (trevligt lustig) . Jag köpte min för 9000 danska kronor dvs ungefär 11000 svenska. Jag har sedan hört att det är dyrare där än i sverige, men jag har också hört att klänningarna här kostar runt 10000, så jag vet inte om det stämmer att de är så mycket dyrare i danmark. Jag har faktiskt inte hämtat min klänning än, men jag hoppas att den ska passa. De är tydligen små i storlekarna, för hon beställde en 34a till mig!!:-0 I vanliga fall har jag 36-38. När gifter du dig? Så jag vet när du vill ha besked! Du är hjärtligt välkommen att diskutera rembo-bröllop med oss här i tråden om du vill!

• ISLA

Du menar att de är stora i strl va, eftersom hon beställde en mindre strl än vad du brukar ha? Eller tänker jag fel?
    Vi ska gifta oss den 6 Aug, så det är rätt tätt inpå ditt bröllop har jag för mig.

• ISLA

Anna_80:Jag glömde ju fråga dig om den butiken ligger i Köpenhamn?

• anna_80

ISLA:
    Självklart! Stora i storleken! Ja, vi gifter oss den 23/7. Men jag ska tänka lite på det! Affären jag var i ligger mellan Köpenhamn och Roskilde. Ska visst även öppna en butik i Köpenhamn. Här är deras hemsida!
    www.brudeogfeststudiet.dk/

• Buffy79

Hej!
    Jag har lagt upp bilder på mina skor och på inbjudningskorten. Så får du se allt på en gång! :)
    Det är de rosa jag kommer ha på bröllopet, de vita tror jag att jag kommer ha dagen efter på brunchen.
    Gå in på hem.passagen.se/patie2/wedding/

Skorna hittade jag i en liten nyöppnad butik på Greve Turegatan här i Sthlm. Jag är så lycklig över mina skor!

Underkläder var inte helt lätt att hitta, men jag känner mig nöjd med dem. Hoppas att de funkar under klänningen bara. Får kolla att inget lyser igenom eller så. Det vill man ju inte.

Jag tror att jag har sett Pilgrimsörhängena. Är det de som är gjorda i något tunnare tyg? Var och tittade på Pilgrimssmycken igår och de är verkligen vackra! Kan bara inte bestämma mig för vad jag ska ha, eller om jag ska ha något. Funderar på att kanske bara ha enkla pärlor i öronen, så att man inte stjäl uppmärksamhet från håret...

Hoppas att du får din klänning snart också! Jag längtar så otroligt mycket efter min. Vad är det du har mailat dem om? Jag har knappt pratat med Cosmos alls, sen jag beställde klänningen. Förutom för att fråga om blomman och slöjan.

Saknar också Bride05... Det var ju trots allt hon som startade tråden. Vill jättegärna höra om den nya klänningen och hur allt annat i planeringen går.

Men vi har ju en ny Rembo-fantast här. :) Välkommen till vår lilla Rembo-tråd, ISLA!
    Hur upptäckte du Rembo?

• ISLA

Tack Buffy79!
    Efter att ha tittat på klänningar och varit och provat hur många klänningar som helst i flera månader utan att ha hittat en enda som jag gillat. Så fick jag syn på en bild i en tidning och hittade sedan deras hemsida...och där finns knappt någon som jag inte skulle kunna tänka mig,de är verkligen helt underbara!
    Ska försöka att ta mig till Danmark snart för att prova lite, men vet ej ännu vilken affär som man skall åka till, vilken som har störst utbud och vilken som ligger närmst.

• anna_80

Buffy: Verkligen supersnygga skor! Jag förstår att du är nöjd med dem! Kul att du får tillfälle att använda båda. Skönt att slippa vita sidenpumps, jag tycker inte att det är så snyggt, men det verkar vara det vanligaste. Vad ska ni ha för brunch? Kommer alla vara bjudna på den?

Inbjudningskorten var med jättefina. Ser ju helproffsiga ut! Jag skulle med vilja ha en sida där man kan lägga upp bilder på saker till bröllopet. Är det svårt att skaffa?

Örhängena är i metall, silver tror jag. En liten blomma med tre kronblad som påminner om viol eller vallmo. Finns även halsband och armband och i massa färger. Lyckas jag fixa en sida kan jag lägga upp bild! Jag vill också ha rätt enkla smycken, man vill ju inte heller dra uppmärksamhet från sin Rembo!! Det kanske kvittar hur vi ser ut i övrigt, alla kommer vara förtrollade av klänningen! Vår florist är helt kär i klänningen med. Hon hade stannat min mamma när hon gick förbi på stan och sagt att hon tyckte att klänningen var så himla fin och att blommorna skulle bli så bra att hon trodde att vi skulle bli sommarens brudpar!! Det var ju kul att höra! Vi känner henne inte sen innan, mamma har bara varit inne en gång och frågat vilka öppettider de hade i påsk!

Jag har mest mailat och frågat när klänningen kommer och ifall den behöver skickas eler ej, men eftersom den dröjer har jag gjort det ett antal gånger!!

Nu har guldsmeden satt igång med våra ringar! Jag ska in idag och prova storleken på min! Sen ska bara stenarna fästas! Spännande! Är lite nervös över min egendesignade galna ring....

Känns som det har kommit lite nytt flyt i planeringen. Nu har drygt 80 av våra gäster tackat ja! Ingen har tackat nej än. Hur går det för er?

• Buffy79

ISLA:
    Vad komiskt, för mig var det precis tvärtom.
    Jag såg min Ninou i den första bröllopstidningen jag köpte och blev förälskad direkt. Men jag anade att den skulle bli väldigt dyr, så jag provade allt i förhoppningen att jag skulle gilla någon annan klänning. Men tillslut insåg jag att det var bara den jag ville ha! :)

Jag kan tyvärr inte så mycket om Danmark och vad man kan hitta där, men om du någon gång kommer upp till Sthlm så kan jag guida dig här. Det finns bara två som säljer Rembo här.
    Anna80: Du kanske har koll på vilka som säljer Rembo i Danmark och deras sortiment?

• anna_80

Buffy79 & ISLA: Jag har som sagt bara varit på House of Brides. Men jag vet att de skulle öppna en ny affär i Köpenhamn. Man kan alltid maila dem och fråga. Han svarar oftast fort och är trevlig! Om du ska åka till Tastrup- affären så maila och be om vägbeskrivning. Vi irrade runt lite innan vi hittade...

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon