• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • Bride 05

Godmorgon!
    O grattis igen Anna! Stor dag idag!

Vad ni verkar vara duktiga på att fixa o pyssla! Göra sin egen gästbok låter riktigt avancerat! Det blir nog jättefint! Vad var det för specialbutik du skulle till Buffy_79? Jag har inte varit runt så himla mycket när jag letade papper, utan hittade det mesta på Matton. Har hört att det ska finnas en jättebra pappersbutik på söder (mycket handgjorda papper). Hur binder man sin egen bok? Skulle vi som inte är i branchen fixa det tror du? Låter som sagt superavancerat men verkligen jättefint!!! Jag vill oxå! Inbjudningskorten såg också jättefina ut!

Berätta mer om er planering - det är så kul att höra!!! Igår frågade jag en av mina bästa vänner om hon vill tillbringa tiden före vigseln med mig. Vi kommer ju inte ha några tärnor eller så men jag vill väldigt gärna ha lite sällskap o "stöd" under dagen! Så hon ska vara med mig hos frisören, fixa lite mat o champange och sedan följa med mig till fotografen där jag ska möta upp min M2B. Hans morbror ska fotografera oss så det MÅSTE bara vara fint väder, så att vi kan ta korten vid havet.... han är pressfotograf o har ingen studio...

Ha en toppendag mina två favvo-rembosar!

• anna_80

Tackar!
    Har lagat mat hela dan! Men det var det värt, gästerna lyckades käka i sig alltihop. Härligt! Jag gillar inte rester.

Det var ju en idé att be någon vara med trots att man inte har nån tärna. Det vill jag med!

Min släkt på min mammas sida ska fixa bordsdekorationer, så nu har min moster frågat ut mig så om klänningen, "för att det skulle matcha", så jag var tvungen att ge henne länken. Jag är inget vidare på att hålla saker hemliga... Men så nöjd hon var!!

Nu är absolut alla våra kort utskickade till rätt adresser och allt! Så näste projekt blir festprogram och bordsplaceringskort. Har ni några bra idéer om programinnehåll?

Sov gott!

• anna_80

Buffy79:
    Knske nån av de två sista klänningrna här kan vara nåt för dina tärnor? www1.bridesave.com/search/index.cfm&page=1&opt1=0&opt2=0&opt3=0&opt4=0&opt5=0&opt6=870&opt7=4298&opt8=0&opt9=0&opt10=0&opt11=0&dept_id=4 Haha, vilke lång länk, undrar om den funkar! Verkar finnas i lite olika rosa nyanser.

• anna_80

länken blev inte lika lång som när jag skerv den. verkar funka, det var ju bra!

• Buffy79

Hej tjejer!
    Usch, jag har varit så stressad och haft så mycket att göra de senaste dagarna så jag har inte haft tid att gå in och skriva något... Men nu lär det ju bli väldigt långt å andra sidan.

Bride 05:
    Jag tror inte att det är så svårt för någon att göra sin egen bok. Butiken jag besökte hette Bokbinders Design och ligger på Norrlandsgatan. De kan hjälpa till och ringbinda men gör det då ute i Hägersten vilket inte känns helt praktiskt. Annars sa de att Matton kunde hjälpa till, vilket känns smidigare.
    Om du är intresserad av att sätta ihop en egen gästbok (eller annan bok) hjälper jag dig gärna på vägen. Säg bara till!

Skönt att ha med sig en kompis på den stora dagen. Själv funderar jag på att fråga min tärna om hon vill sova över hos mig kvällen innan bröllopet. Så kan vi käka en mysig frukost ihop innan vi springer ut här på söder och fixar till oss.

Hur har det gått med din kompis Rembo? Har du hunnit prova den ännu?

Anna_80:
    Grattis i efterskott! Det låter som att du hade en underbar dag! Fick du något kul i present?

Jag tycker att 3x4 cm är ett gulligt format. Men det verkar vara oerhört svårt att få tag i kameran bara. Var på Teknikmagasinet och hörde och de sa att det var oerhört svårt att få tag i den. Och det där erbjudandet på Polaroids hemsida är borttaget numera. De verkar inte ha några kameror kvar alls!
    Får se hur jag gör med det där... det hade ju varit kul.

Har du kunnat hålla klänningen hemlig för alla utom din moster?! Då är du väldigt duktig. Jag har inte kunnat hålla mig från att visa bilder på den för folk. Så åtminstone 4-5 personer vet vad jag ska ha på mig... Men jag lovar härmed att ingen mer ska få se den!
    Kul att hon gillade din klänning. Men å andra sidan, vem kan motstå en Rembo?

Tack för länken till klänningarna! De var jättefina, speciellt den sista klänningen. Jag var ute med min tärna i fredags/lördags och tittade klänningar, men det är svårt. Dessutom har hon ganska "tung byst" så att köra armlöst blir svårt för henne.
    Vi hamnade också i en lång diskussion om vilken färg blommorna på klänningen har. Vad tycker ni? Gammeldags rosa eller beige?

Ang. programinnehåll så ska vi ha med följande:
    - Kort plan för dagen (kl. 16 kyrka, kl. 19 middag osv.)
    - Vigseln m. psalmer, böner, sånger, namn på medverkande etc.
    - Karta över bordsplacering
    - Kort info/kuriosa om gästerna
    - Ev. middagsmenyn, men den vill jag helst ha i samband med middag om man ska ha nån.

Vad hade du tänkt dig för den?

Min planering går vidare. Jag har bokat in en frisyrprovning på onsdag nästa vecka! Så jag måste kolla ut lite frisyrer som jag kan tänka mig inför konsultationen. Ni vet inga bra hemsidor med massor av håruppsättningar man kan titta på?

Kram på er Rembo-flickor!

• Buffy79

Oj, det där blev ju toklångt. Hoppas ni orkar läsa det...

• anna_80

Hej på er!

Jodå, jag fick bla en helt underbar bok av magnus som handlar om hur man kan återvinna gamla ylletröjor och sy om dem till snygga kläder! Känner viss tveksamhet till hur snygga mina alster kommer bli... men det ska bli kul att testa! Fick även ett par polarn och pyret gummistövlar av mina kompisar, som jag är jättekär i!(stövlarna alltså)

Hoppas att du får tag i en kamera. Vet inte riktigt hur vi ska göra, men vi får väl ge oss ut på stan och spana nån dag.

Nejdå, har minsann skvallrat till en hel del om min klänning! Sammanlagt kanske 5 personer jag med. Men nu får det vara nog!

Jag har inte sett din klänning i verkligheten, så jag vet inte riktigt vilken färg det är. Enklast måste nog bli att helt enkelt försöka ta med klänningen eller en bild på den och försöka matcha. Eller bara välj en av färgerna och satsa på den! Jag har lite samma problem med min, där är ju också blommor. Blir nog klurigt att hitta brudbukett som matchar.

Ja, karta över bordsplaceringen var bra! Snyggare än att ha en stor karta på väggen. Fast det kanske man måste ha också. Har tänkt ungefär på samma saker som du. Tänkte även ha menyn i det programmet, för att göra det lätt för oss. Vi har inte bestämt än om vi ska ha någon allsång, isåfall får väl det också var med.

Har jättesvårt att hitta nån bra hår-sida. Jag vill inte ha nån avancerad upsättning, utan mer en frisyr. Hur har du tänkt? Det finns väl en hel del hemsidor om man kollar skönhet och hår trådarna.

Har ni bestämt er för några ringar än?

Har nog lyckats med ett rätt långt inlägg jag med! Men det är bara kul att läsa era tycker jag! Fortsätt berätta vad som händer i era planeringar!

• Buffy79

Hej igen!

Schyssta presenter! Vad heter boken om att sy om stickade tröjor? Jag känner att jag också skulle behöva en sån. Även om jag inte heller är världsbäst på att sy.

Jag och T åker till Dublin på min födelsedag över påsk, så jag tänkte leta kamera där. Tänkte även passa på att leta skor, underkläder och annat fint.

Man vill ju vara hemlig med sin klänning. Men samtidigt vill man att alla ska veta. Mycket svårt det där... Nu ska jag verkligen inte visa någon mer bilder på klänningen. Eventuellt kan T's mamma få se, men bara om hon frågar.

När har ni tänkt dela ut programmet? Innan vigseln? För det hade vi tänkt. Men då kan jag känna att det kanske inte är så kul att ha med menyn där. Man vill ju inte att folk ska läsa menyn redan under vigseln... Eller?

Jag hittade faktiskt två sidor som hade hår och även mycket bilder på annat:
    www.sakerochting.com
    www.svartbrud.se
    Jag är lite kluven till hur jag vill ha det. Hade tänkt mig en lite "rufsig" uppsättning, där några slingor hänger löst. Men sen så sa T att han föredrog när jag hade håret utsläppt. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra, jag vill ju att han ska gilla det också. Jag hoppas få några bra idéer under frisyrprovningen på onsdag...

Ringarna köpte vi strax efter förlovningen. Vi ville att de skulle matcha varandra och gå och kombinera med andra ringar, så därför valde vi ur Schalins kollektion Kombination:
    www.schalins.se/pages/sort_kombination.htm
    Han har 210-6 och jag har 210-4 i vitt guld. Min vigselring blir 210-45.5 även den i vitt guld. Den ligger gömd här hemma nånstans.
    I min förlovningsring står det "Alltid älska. 30/10-04". Och i min vigsel står det "Aldrig lämnas. 23/7-05".
    I hans står det "Alltid älska, aldrig lämnas. 23/7-05"... Det är något vi brukar säga till varandra.
    Har ni bestämt ringar och ev. inskriptioner?

Hur kommer ni göra med musik/underhållning under middag och bröllopsfest?

• Buffy79

Hej ännu en gång...

Kom på en fråga. Hur gör ni med önskelistor? Skriver ni hur mycket sakerna ni önskar er kostar eller skriver ni bara var man hittar dem?

Godnatt på er!

• Bride 05

Ojojoj vad mycket det fanns att läsa när jag loggade in nu! Skoj!!

Visst är det helt hopplöst att hålla sig - jag har också pladdrat runt alldeles för mycket om vilka klänningar jag funderar på! Tänkte senast i helgen att nu får det vara nog! Bara min mamma, "fusk-tärna" och blivande får veta framöver. Min blivande hade jag egentligen tänkt hålla utanför, men jag vågar inte chansa utan vill att han ska tycka att jag väljer den finaste... Och det är inte bara klänningen jag pladdrar om, det slinker ut alldeles för mycket om festen också, som att vi ska ha band o sånt.... det blir ju inga överraskningar kvar. Jag antar att det är för att man är så himla sprudlande och förväntansfull som allt bara bubblar ut... blubb blubb Då är det ju bättre att skriva av sig här!

Jättefina ringar Buffy_79 och romantiskt med egna ord i dem! Vi har bestämt vigselring, men inte beställt den ännu. Det blir en klassisk "båge" med 5 diamanter. Vad ska du ha Anna-80?

Angånde program... vi kommer ha ett programblad i kyrkan o ett separat till festen. Det till kyrkan ska innehålla psalmer, ev. solosång o sånt. Till kvällens programblad tänkte jag ha med:
    - gästpresentation o bordsplaceringskarta
    - sånger (att fylla ut med mellan talen ev.)
    - meny
    - lite kärleksdikter/citat mm
    - ev. lite bilder på oss
    - kanske lite historik om lokalen, Visby eller annat om Gotland, eller kanske om oss...

Vi fick klart med min sambos bror och flickvän i helgen att de vill vara värdpar! Så de kommer stå vid kyrkporten och hälsa varje gäst välkommen, samt dela ut kyrkoprogrammet. Sedan kommer de hålla i trådarna under middagen så att allt flyter med cateringpersonalen, samt vara med och hjälpa till vid fördrinken. Festprogrammet tror jag att vi kommer lägga vid varje tallrik så att det finns med i dukningen.

Vad bra länkar med hår och annat! Jag har inte börjat fundera på håret än... Vad kul att göra en provuppsättning redan nu! Jag har bokat tid först några dagar innan vigseln för min....känns vääääldigt långt dit!

Vi har bokat ett coverband till efter middagen, men under maten har vi ingen musik tror jag. Det blir väl en eller annan sång från programmet bara. Hur gör ni?

Bröllopspresenter....det är alltid svårt... Vi skickade med ett ganska informativt blad i samband med inbjudan och en av punkterna där var presenter. Vi skrev bara att gästerna kan höra med våra föräldrar och till dem har vi bara lämnat en lista på vad vi önskar oss. Inga butiker, priser eller något.

Ja, rosa eller beige....det är frågan... det skulle vara snyggt att ha brudbuketten i exakt samma nyans! Har ni hittat några sådana blommor?

Lycka till med provuppsättningen på onsdag!

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon