• Bride 05

Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon

Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?

Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!

• Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
  • Bride 05

Skoj skoj! Berätta mer, hur har du tänkt ditt tema? Jag har inte hunnit tänka efter ännu, men innan jag hittade klänningen idag hade jag tänkt strand/naturtema, väldigt rent o enkelt. Inget kitsch....

• anna_80

ungefär samma här. vårt kapell ligger vid havet och eftersom jag kände mig som en älva vill jag ha sådär lite natur-sago-känsla och samtidigt lite trendigt! Våra inbjudningskort blev pärlemorskimrande med handgjort naturpapper i. Vill antingen ha en bukett som bara är som en lång boa av blommor eller en som sitter inne i en ormhasselgren. tänkte även ha ormhassel på borden där vissa kvistar ska vara klädda med blommor. håret ska vara rätt enkelt. inte uppsatt och ingen slöja. kanske helt lockigt som modellen på deras bilder. Magnus ska försöka hitta en snygg ljusbeige kostym.
    det är några av mina konstiga idéer hittills! Förstår du hur jag menar?
    Du kan kolla på vår hemsida om du vill, säger inte så mycket om hur allt ska se ut, för det är lite hemligt, men du kan se hur platsen ser ut där vi gifter oss!
    www1.shellkonto.se/mago/brollop
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Bride 05

Hoho! Det låter jättefint! Jag har inte bestämt blommor än heller. Tycker att kallor är fina, skulle vara snyggt att bära en enda med långt skaft i handen, lite enkelt. Blomboa låter också snyggt! Tittade på er hemsida och kapellet ligger verkligen superfint! Vi gifter oss på Gotland o kommer ha festen i Visby. Vi hade också lite pärlemopapper i inbjudan, ihop med champangefärgat papper o lite guld här o var. Kommer ni har stor fest? Vi blir nog runt 90 tror jag.

Lenchen, vad ska du ha för klänning?

• anna_80

Gotland låter ju inte fel det heller... Har ni någon anknytning dit, eller vill ni bara vara där?
    Kallor är jättesnygga. De finns i så många färger med. Kan nog passa hur bra som helst till den typen av klänning. Hur går det förresten, har du bestämt dig för någon?
    Vi har bjudit ca 100 personer, så det blir väl ungefär nåt sånt. Vi är de första som gifter oss i våra bekanskapskretsar, så det är många som redan tackat ja, innan vi ens hunnit skicka ut alla kort!

• Bride 05

Hoho! Ja, min sambo kommer från Gotland så det är därför vi gifter oss där! Har inte bestämt mig för klänning ännu helt. Har en kompis i Hamburg som ska kolla prisläget på Rembo i butikerna där. Om det är billigare där (tveksamt dock...) så får hon gå o köpa den! Synd att det inte finns fler modeller att prova i Sverige! Vågar inte köpa någon jag bara sett på bild... Vi skickade ut korten redan före jul (eftersom boende o resa tar slut så snabbt i Visby) och nästan alla har redan tackat ja, så det är jättekul! Har ni bestämt program i kyrkan o sånt än?

• anna_80

Nej, en så dyr klänning vill man ju helst ha provat innan man köper den... Vi har spånat lite på kyrkprogram. Har valt psalmer och solosång, men är inte helt på det klara med in-utmarsch. Mina föräldrars granne är präst och han har just tackat ja till att viga oss, så det känns tryggt! Hur långt har ni kommit?
    Vi har ungefär samma problem som ni med boende och så, men vi ska ha festen på en kursgård som har hotell, så de har lovat att hålla ett antal rum till i april. Så inbjudningarna ska börja delas ut idag!!

• Buffy79

Jag ska också gifta mig den 23 juli(!) och köpte en Ninou. Leveranstiden är 8-10 veckor sa de i butiken, men det kanske är olika beroende på vilken butik man beställer ifrån?

Här i Sthlm finns det två butiker som har Rembo och jag vet att en av dem (Gara maj) ska ha fått in hela kollektionen, så det kan ju vara värt att ta sig dit om du inte har varit där.

Mitt dilemma nu är vad min brudtärna ska ha på sig. Det blir ju otroligt svårt att hitta en klänning som inte skär sig för mycket mot min. Någon som har några idéer?

• anna_80

Buffy79:
    Kul med en till i gänget! Både rembo och den 23e! Ninou är jättefin. Kan man inte ha en tärnklänning som fångar upp nån av nyanserna i blomman på din klänning? Eller om ni har nåt annat färgtema. Ska nog vara en rätt enkel klänning om du inte hittar en i liknande stil, så det inte blir helt olika stilar. Har tyvärr inte spanat så mkt på tärnklänningar, eftersom vi inte ska ha nån tärna. Var ska ditt bröllop stå?

• Buffy79

Anna_80:
    Färgtemat för bröllopet bestämde vi när jag hade bestämt klänning. Det blir offwhite som klänningen och gammaldagsrosa efter blomman på klänningen. Och jag kommer ha rund en brudbukett med rosor i dom tonerna också.

Det enda jag har tänkt med tärnklänningen är att den bör gå i gammeldagsrosa, så att hon matchar färgtemat. Jag tror också på att en enklare modell kan vara ganska snyggt. Det hade varit kul om man hade kunnat hitta en klänning med draperad organsa ovanpå klänningen, precis som min klänning har. Hur kommer det sig att ni inte ska ha någon tärna?

Vi gifter oss i kapellet på Strömsholms slott som ligger strax utanför Västerås. Vad ska ni ha för färgtema?

Svar på tråden Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon