Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Hej på er Rembosarna!
Jag har faktiskt också varit i stockholm och spanat på kläder idag, fast till Magnus. Hittade en jättesnygg kostym som det lutar åt. Insåg bara att vi inte hade några pengar, så själva inköpsdetaljen får vi fixa senare... Vad ska era killar ha?
Hur gick det för dig, Bride05? Är du en officiell Rembo nu?
Romantiskt att återvända till Frankrike, när han friade där!
Ikväll ska vi på maskerad. Vi sak vara pettson och findus! Har sytt ett par gröna brallor, och det är ju tur att jag inte ska sy min klänning själv! (Det gick inte så bra) Ska gå och hjälpa Magnus med hatten nu!
Hoho! Pettson o findus - kul!! Blev det bra?
Vet inte vad min blivande ska ha ännu, bestämmer när klänningen är köpt. Men det lutar åt frockcoat, mörk eller ljus. Ev mörk med beige väst, eller hela i beige toner. Men han har inte provat något ännu...så vi får se vad som blir snyggt på! Var hittade du kostymen Anna_80?
Har inte beställt min Rembo ännu. Får ev köpa en begagnad av min kollega! Så jag avvaktar tills jag provat den! Manon, från 2004. Också jättefin!
Vi bokade fotograf i helgen (morbror till min blivande är pressfotograf, men han kan nog fixa till porträtt också). Skönt!
Och så har vi bokat en som ska spela nyckelharpa i kyrkan som in-eller ut musik. Hoppas det blir bra!
För övrigt tycker min blivande att jag är helt galen med min superdetaljerade planering... måste nog varva ner lite... Har ni samma "problem"? ... alltid detta kontrollbehov...
Hey Rembos!
Vilka romantiska förlovningar ni har haft! Kul att höra!
På bröllopsresa åker vi till Borneo, Malaysia där vi kommer att vara i 20 dagar och sen åka vidare till Kuala Lumpur. Jag längtar så otroligt mycket redan.
Ang. musik för bröllopet kan jag rekommendera den här siten: www. kyrkomusik.se
Man kan lyssna på alla olika bröllopsmarscher som finns. Jag måste gå igenom den lite mer noggrannt och se vad som kan passa oss.
En Rembo-fråga: Hur ska ni göra med slöja? Ska ni ha slöja eller bara en fin uppsättning? Jag är så kluven, eftersom det inte känns som en klänning som egentligen behöver en slöja till.
Men Cosmos där jag beställde min Rembo sa att om jag ville kunde de beställa samma tyg som klänningen till att göra en slöja. Vad tycker ni?
Hej Rembotjejer!
Bride05:
Jodå, pettson och findus blev succé! Det var jättekul!
Kostymen hittade vi på brothers, faktiskt. En Lindeberg som var jättesnygg i modellen, men tyvärr var tyget så tunt att fickorna lyste igenom, liksom. Så det blev inte den iallafall.
Låter ju hur bra som helst att få köpa en begagnad klänning! Har du nån bild?
Och nyckelharpa blir nog superfint! Vad har ni tänkt på för låtar?
Känner igen mig en hel del i det där med kontroll.... Jag planerar dagarna i ända och magnus godkänner och tycker allt är ok! Blir lite sur ibland när han inte är lika engagerad, fast tänk så jobbigt om vi skulle behöva bråka om allt....
Buffy79:
Er bröllopsresa låter ju underbar! Helt otroligt!
Har fortfarande en ingångsmusik kvar att bestämma. Kanske blir trumpet volontary.
Jag ska inte ha nån slöja. Tänker kanske inte sätta upp håret så mycket heller. Min klänning är ju ganska otraditionell, så jag funderar på att bara ha ett stort lock-rufs, lite i stil med rembomodellen. Det låter ju kanonbra om du kan få slöjan i samma tyg. Det tycker jag absolut om du bestämmer dig för slöja.
Nu har jag nog skrivit ruggigt långt... Ska skicka iväg och kolla..
japp, långt blev det!
Los Rembros, skoj att höras igen!
Buffy79, åååh vad avis jag blir på er resa! Det kommer bli helt fantastiskt! Malaysia är helt klart mitt drömresmål! Har en kompis därifrån och hon har berättat så mycket underbart om landet! Och vilken supershopping det verkar finnas i Kuala Lumpur!
O tack för länken till bröllopsmarscher, verkligen toppen! Då blir ju allt mycket lättare, jag vet ju inte ens hur den Gotländska låter (som min kille redan paxat)
Slöja eller inte...hmmm...svårt val, men jag tycker nog att det funkar både med och utan. Slöjan markerar ju "brud-känslan" ytterligare. Och sedan är det lite hur man är som person och vilken "look" man vill ha... Jag har inte heller bestämt mig ännu för om jag ska ha en eller inte. Men det låter jättefint att ha en i samma stil som tyget. Jag tror det blir supersnyggt!
Den som jag ev. får köpa av en kollega: "Manon" finns på rembo.de, under fliken 2004 och sedan "highlights". Spana gärna in den!
Tjohej!
Jättesnygg, Bride 05! Håller tummarna för en rembo!
Anna_80:
Ang. brudgumskläder ska ni köpa eller ska ni hyra kläder? För om ni ska köpa en kostym kan jag rekommendera Filippa K eller Tigers kostymer. Får verkligen den blivande att lysa upp.
Vi var inne ett tag på att köra jaquette till burdgummen och hans marskalkar, men det blir nog frockcoat istället. Min sambo använder kostym ganska mycket i jobbet så då känns det lite högtidligare för honom att ha på sig något annat än kostym.
Bride 05:
Manon var jättefin! Har faktiskt inte sett så många "begagnade" Rembos till salu. Letade också efter det i början. Undrar om det beror på att de flesta vill behålla sin Rembo efter bröllopet?
Men jag gillade idén du hade om att kombinera Nasty och Ninous över och underdelar. Tror att det kan bli riktigt häftigt!
Fast det är ju en pengafråga såklart. Hade superångest inför att köpa Rembon, trots att min mamma stod för klänningen och hon sa att hon ville att jag skulle ha den.
Ang. planering så är jag också väldigt "planerig" av mig. Jag vet inte hur mycket planer jag har gjort upp i Excel som t ex tidsplan, budget, prel. gästlista, prel. bordsplacering + alla hundratals skisser på hur inbjudningarna skulle kunna se ut.
Men jag tycker att det är jättekul att prata med folk om planeringen och bolla idéer om hur man kan göra allt så trevligt och kul för alla som möjligt.
Har t ex en idé om att istället för gästbok ha en "mina vänner"-bok som gästerna kan fylla i med hur dom känner paret osv.
Har ni några kul idéer ni har sett eller funderar på som ni kan dela med er av?
Rembos,
kom på att jag glömde berätta att vi nästan är klara med fotograf. Han ska skicka en slutgiltig offert nu i veckan så att vi kan skriva på!
Här kan ni se bilder han har tagit tidigare:
www.kimlill.fotosidan.se
Detta är min absoluta favvo-tråd. Det är så kul när man kollar favoriterna och ser att nån har skrivit!
Buffy79:
Vi ska köpa kostym. Kollade lite på Tiger, men vi fick så otrevligt bemötande, så vi blev nog lite negativa av det. Ska helt klart ge dem en ny chans! Filippa K ska spanas in!
Vi funderade också på frockcoat rätt länge, men bestämde oss för kostym. Magnus älskar att ha kostym, men får inte det så ofta som student... Vi tyckte också att det skulle passa till vår stil.
Mina-vänner-bok-idèn var inte så dum... Vi har köpt ett stort fotoalbum på indiska i rött siden med paljetthjärtan på som vi tänkte ha som gästbok. Tänkte försöka få tag i en polaroidkamera så man kan sätta in bilder på gästerna direkt.
En idé jag har annars är att vi nog ska ha en tom stol mitt emot oss som alla kan turas om att besöka under middagen. Då får man en chans att prata med alla.
Skulle vara lite kul att veta lite mer om er, om ni vill berätta förstås.... Typ namn, ålder, vad ni gör och var ni bor. hihi, nästan mina vänner här med!
Jag kan börja. Heter Anna - surprise! Fyller 25 på fredag. Pluggar till psykolog i Umeå. Kommer egentligen från Halmstad.