Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
hej rembobrudar!
Spännande spännande med möte! Ska vi ha röda rosor i knapphålet så att vi känner igen varandra? Eller ett hemligt rembo-tecken! Typ att vi blinkar tre gånger med höger öga till alla som kommer genom dörren och då svarar man med två blink med vänster om man är en äkta rembo. Vad tror ni om det?
Bride05: Vad heter ert band? Kanske nåt man hört talas om ifall det är ett after beach band som spelar på fler ställen i Sverige - typ Halmstad!
Buffy79:
Blir din gästbok lite som en mina vänner bok som man fyller i då eller? Låter snyggt att göra den kvadratisk. Era kort är väl med ganska kvadratiska?
Vad sjyyst att du fick göra provuppsättningen gratis utan att ha bestämt helt. Hur såg håret ut? Låter ju smidigt att göra allt på ett ställe. Om klippningar ingår med så får du ju håret speciellt förberett för just din frisyr. 2500 är ju rätt mycket pengar, men det är ju 1700 med! Svårt val.
Jag har ju lite hårångest efter att jag råkade klippa av mitt hår sist jag klippte mig, så jag skjuter det där på framtiden och hoppas att det hinner växa sisådär 2 dm på 4 månader.... Tror ni det går?
Jaha, jag kan ju berätta att det är 135 dagar kvar idag. Det är ju ingenting!
Åh! Vi borde ha slöjor på oss för att känna igen varandra!
Ang. provuppsättningar så kan man nog få det gratis på de flesta frisörsalonger. Prova att fråga! Du måste ju kunna konsultera en frisör och se vad de har för tankar utan att förbinda dig att köpa något. Annars kan det ju se ut hur som helst på dagen D.
Tjejen jag var hos var så otroligt rar och hade väldigt mycket bra idéer. Vi kom fram till att jag ser bäst ut i utsläppt hår (det är det jag brukar ha). Men för att spejsa till det så kommer hon göra vågor i luggen för att sen sätta en blomma eller spänne vid örat. Såg väldigt fint ut.
Så nu har jag ringt och kollat om det går att få likadana blommor som är i klänningen löst. De skulle återkomma så snart som möjligt.
Ang. hårlängd borde du väl kunna sätta i löshår om du vill ha det längre? Annars finns det nog ingen mirakelkur för att få det att växa 2 dm på 4 månader.
Men jag har hört att öl är bra för håret, så om du dricker väldigt mycket öl fram till vigseln kanske det går...
Ja, det är en sån "mina vänner"-bok jag hade i tankarna. Men att få den mer personlig om mig och T. Ni kan som sagt få se skisserna när vi ses...
Bara 135 dagar kvar?! Usch, vad nervigt!
Haha, slöjor vore kul. Det skulle se ut som nån galen möhippa med tre brudar utan vänner!
Låter jättefint med håret. Då blir väl mannen också nöjd, han önskade väl utsläppt hår? Var frågade du om blomman? Skulle ju vara snyggt att ha en likadan som på klänningen. Visst, kan ju ha löshår om jag vill vara långhårig! Men jag funderar faktiskt på att ha det kort. Men man vill ju gärna kunna välja... Tänk om jag hittar värsta snygga frisyren med 1 meter långt hår! Fast där kommer väl löshåret in i bilden... Synd att jag inte dricker öl, annars hade jag nappat på det tipset direkt!
Låter intressant med gästboken...
Ska återgå till mitt mycket odisciplinerade pluggande nu.
haha... jag kan verkligen se den sorgliga möhippan framför mig.
Jag ska se om jag kan hitta någon bild med hårvågorna. Blomman tänkte jag beställa från min bröllopsshop där jag beställde klänningen. Men jag vill ha ett pris av dem först. De har fortfarande inte återkommit om pris på slöjan ännu. Men de skulle ta tag i det också.
Föresten så har jag bestämt nu att det blir slöja. Mamma ville så gärna att jag skulle ha det. Och vem är jag att säga nej till en söt liten mamma?
Vad är det du pluggar?
Hoho! Japp 3 vilsna brudar utan vänner låter ju kul!
Låter fint att få tag på samma blomma Buffy_79! O nyfiken på håret o vågorna i luggen! Låter jättefint! Din idé Anna_80 med "Rembo-looken" är ju också supersnygg, gäller den fortfarande?
Vårt band heter Get Back, tror att de spelar mest på Gotland, men man vet ju aldrig...
På måndag ska jag prova min kollegas klänning, Manon! Så håll tummarna!
Ha en riktigt bra helg, trots snöovädret som kommer!
God morgon!
Buffy79:
Ja, ibland får man lyssna på sina föräldrar! Tror det blir fint med slöja, särskilt en som hör till klänningen. Vilken "modell" är det, jag menar hur och var ska du fästa den?
Du får berätta när du vet mer om blomman, funderar på om jag skulle satsa på nåt sånt jag med.
Men annars är det fortfarande "rembo looken" som gäller för mig! Snart är håret tillräckligt långt för att kunna börja test-locka det! Det är om det går åt skogen som jag kommer att behöva löshåret... Jag tänker ju mig att jag ska se ut lite som en älva, lite trolskt och sagoaktigt, så dyker ni på nån typisk älvfrisyr får ni gärna tipsa!
Pluggar just nu psykodynamisk psykoterapi. 7e terminen på psykologprogrammet. Det är väldigt slött, men ändå lyckas jag inte ta mig i kragen! Ska skärpa till mig idag!
Hur är era föräldrar annars, har de mycket åsikter? Våra är väldigt lugna tycker jag, särskillt med tanke på att de får bekosta stora delar av kalaset!
Bride 05:
Kan inte komma ihåg att jag hört talas om Get Back, de håller sig kanske till andra sidan landet! Hoppas de är bra.
Spännande med klänningsproveriet! Lycka till! Är det klart nu ifall du får köpa den?
Usch! Snö har vi så det räcker tycker jag. Jag ska aldrig mer bosätta mig norr om uppsala!
Hej tjejer!
Jag har haft en otroligt omtumlande vecka! Igår skulle jag på vad jag trodde var en tredje intervju för ett jobb och jag hinner knappt komma innanför dörrarna då de erbjuder mig jobbet!
"Vi håller på och gör i ordning din arbetsplats idag, kan du börja på måndag?"
Helt otroligt! Vi gick igenom alla praktikaliteter och ja, jag börjar på måndag!!!
Jag är så otroligt glad och omtumlad. Sist jag kände så här var nog när T friade. Det känns totalt overkligt men jag kan inte sluta le!
Var bara tvungen att dela med mig av min glädje!
Hittade en bild på vågorna som jag ska ha i min bröllopsfrisyr:
www.hair-styles.org/imageOP4.JPG
Det kommer att bli som vågorna i hennes lugg, fast inte lockigt nertill utan mer rakt och utsläppt.
Jag kan för övrigt rekommendera www.hair-styles.org
De har bilder på alla möjliga frisyrer. Allt från super kort hår till mer experimentella frisyrer. Det kanske kan ge dig några uppslag, Anna_80?
Jag tycker personligen att den här frisyren ser lite "älv-aktig" ut, men vad vet inte riktigt vad du är ute efter:
www.hair-styles.org/image037.JPG
Ang. blommorna jag hade tänkt ha i håret så sa frisören att det räcker med att få blommorna löst så sätter hon dit något spänne för att fästa den i håret.
Bride05, vad spännande att prova Manon! Den är verkligen jättefin. Hoppas verkligen att det går bra på måndag!
Planeringsmässigt så kan jag tycka att allt kändes otroligt förvirrat fram till att jag hade bestämt vad jag skulle ha på mig. Innan dess kändes det verkligen som att jag inte kunde att bestämma någonting.
Ang. föräldrar tycker jag att det har varit väldigt lugnt. Hade en liten kris med mamma då hon började bjuda in släkten från Chile utan att ha pratat med oss först. Men vi lyckades begränsa det till tre släktingar som flyger hit.
T's mamma hade virkat brudkronor när hennes äldsta dotter gifte sig för 10-15 år sen. Och hon ville gärna att jag skulle ha en sådan, men där har vi kommit överrens om att det inte passar till klänningen.
Så än så länge är det väldigt lugnt med föräldrarna.
Grattis Buffy!!!! Gud va kul! Underbart att känna sig så eftertraktad! Vad är det för ett jobb? Själv våndas jag inför sommarjobbssökandet. Känner mig mindre eftertraktad...
Precis sådär tänkte jag mig att dina vågor skulle se ut. Det blir kanonsnyggt ju! Enligt min frissa så är det hur trendigt som helst dessutom!
Vilken bra hårsida. Ska sätta mig och kolla igenom senare idag och se om jag hittar nåt. Jag är också lite inne på att det kan vara älvigt med spikrakt kort hår som är lite flygigt liksom... Eller lockarna... Mitt hår är dock lite längre än på bilden och det behåller jag nog det.
Håller med om det där med klänningen och planeringen. Det är ju klänningen som ganska mycket avgör stilen och vilka färger som passar. Den tar liksom över hela planeringen och så får man rätta sig efter den! Hoppas på Manon!!
Oj, vad häftigt med en hemvirkad brudkrona! Även om man inte har en är det ju coolt att ha en svärmor som kan sånt!
Ha en bra dag, hörni! Glöm inte att titta på melodifestivalen ikväll!
Tack Anna! Det känns verkligen bra. Särskilt med tanke på att jag har hållt på och sökt jobb sen september. Så det känns verkligen på tiden att man får ett jobb...
Jag kommer att arbeta som produktionsledare (den som beställer trycksaker och leder produktionen av dem) på en DM-byrå. Känner mig lite nervös men glad inför imorgon.
Vad kommer du söka för sommarjobb och var?
Ja, jag tror att det kommer bli riktigt schysst. Längtar efter att få min klänning så att jag kan se den och håret samtidigt.
Hittade du några frisyrer på hemsidan du gillade?
Håller verkligen tummarna för att Manon sitter som en smäck imorgon, Bride 05! Den är som sagt superfin!
Hemvirkad brudkrona är fint, men inte riktigt min stil. Min blivande svärmor sydde t o m sin dotters klänning! Den var jättefin.
Hur är era blivande svärföräldrar? Gillar ni dem och de er? Man har ju hört om de som har riktigt hemska svärföräldrar...
Personligen är jag jätteglad över mina. De kommer vara värdpar på vårt bröllop och de är verkligen super och ställer upp med allt de kan.
Missade tyvärr Melodifestivalen. Jag och T var ute och firade nya jobbet!
Hej!
Spanade in de här frisyrerna, båda är bilden till höger:
www.hair-styles.org/ff4.html
www.hair-styles.org/ff8.html
Lutar åt lockar alltså...
Bride05:Hur har det gått med Manon? Nyfiken!!!
Buffy79:Och hur har första dagen på jobbet varit?
Själv ska jag för omväxlings skull till skolan. Måste gå nu, men skriver säkerligen mer senare idag...
Vi hörs!