Söker Pronovias Nasty / Ninou eller Manon
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Hejsan, hittar inga bilder på mina drömklänningar på nätet? Har någon sett bilder på Pronovias modell Nasty, Ninou eller Manon?
Vill någon sälja eller hyra ut dessa så hör av er!!!!!!!
Buffy79:
Ville bara inte ha nån! Vore svårt att välja mellan kompisarna. Vi har också massor av syskon tillsamman, så det blir svårt att göra det rättvist. Vill inte ha ett långt följe, blir lite som luciatåg (som jag iochförsig älskar).
Låter snyggt om du kan hitta en sån klänning som du beskriver. Ska också hålla utkik!
Vi valde också färgtema efter klänningen. Det blir olika naturfärger från offwhite till beige till guld. nåt sånt.
Vad mer har ni planerat?
Anna_80:
Vad kul det vore att ha ett julbröllop med lucia som tema. Tycker att lucia-tåg är så fina.
Själv hade jag en så nära och bra kompis som jag bara kände självklart att hon måste vara min tärna! Dessutom ska vi ha ett såpass litet bröllop (40 pers) så det skulle kännas konstigt och ha ett större följe. Hur många blir ni?
Du får jättegärna säga till om du ser något liknande klänning! Jag bara spånar just nu, vi ska gå ut och kolla klänningar åt henne senare i veckan och det är ju alltid bra att ha idéer på vad man vill ha.
Mer från planeringen:
- Inbjudan, tackkort, program och platskort blir i offwhite, Innamorato från Calligraphen. Inlaga designar och trycker vi själva. Hittade ett jättesnyggt typsnitt med ornament i. (Jag älskar gammaldags ornament!)
Sen är jag inne på att ha rosetten på kortet i gammaldagsrosa, men är inte helt bestämd ännu.
- Brudgum och marskalkar ska ha frock coats, med samma blommor i corsagen som i min bukett. Min tärna ska även hon ha samma blommor.
- Till bordsdekorationer tänkte vi ha glasskålar/ev. glas fyllda med vatten och ha i flytljus (offwhite såklart) och en ros. Tror att det kommer bli jättefint när rosor och ljus flyter runt där tillsammans.
Hur långt har ni kommit i er planering? Vad har ni planerat?
Buffy79:
Ja, verkligen härligt om det kom in ett skönsjungande luciatåg som överraskning innan brudparet! Passar kanske dock inte mitt i sommaren...
Vi har bjudit ca 100 personer och är "rädda" att det kanske blir så många som kommer! Alla är jätteglada och vill komma!
Vi börjar dela ut våra kort nu i dagarna. De är pärlemoskimrande med ett stansat hjärta och ett guldhjärta längst ner i hörnet. Inuti ligger ett off-white papper med fibrer i liksom. De är handskrivna. Kramp...
Tänkte ha ormhassel på borden där vissa kvistar är klädda med blommor. Vill ha lite natur-sago känsla.
Du kan se vårt kapell mm på vår sida: www1.shellkonto.se/mago/brollop
Vad har ni planerat inför vigseln?
Tjoho Anna80 och Buffy79! Det måste vara ett tecken - Rembo och den 23.e!!! Buffy79, vilken butik beställde du din klänning ifrån (o när beställde du den)? Med tanke på att Garamaj sade 4,5 månader till mig i måndags... Självklart vill man ju ha den snabbare, annars blir det verkligen knappt om tid!!!
Vi har inte bestämt sånger i kyrkan ännu, vilka har ni valt? Har ni solosång o sånt? Måste börja kolla upp det där snart... tiden går...pust...men det är kul o planera!
Bride05 och Buffy79:
Värsta pakten vi har!!
Vi ska ha två solosånger i kyrkan. "Av längtan till dig" eller "Duvemåla hage" ska min kompis sjunga och "Miraklet" ska kompisar till magnus sjunga och spela. Miraklet är liksom vår låt. Har inte sett nån annan på bt som ska ha den än! (kanske bara vi som gillar Di leva) In och ut musiken är svårare... ska nog ha en annorlunda version av "i denna ljuva sommartid" på nåt av hållen, men vet inte. Vad har ni andra för tips och idéer vad gäller musik?
Anna_80:
Jag såg era inbjudningskort på er hemsida. De var jättefina! Men jag kan tänka mig att det gjorde ont i handen efteråt.
Jättefint kapell. Ska ni dekorera det med blommor?
Vi har faktiskt inte planerat särskilt mycket för själva vigseln ännu. En kompis har erbjudit sig att sjunga, så det funderar vi på men annars har jag inte så mycket idéer.
Det vore otroligt coolt att ha någon som sjunger "All you need is love" som de gör i filmen "Love Actually", men det tror jag inte kommer bli av...
Bride 05:
Verkligen ett otroligt sammanträffande att vi skulle hitta varandra! Tycker verkligen att det är konstigt att inte fler väljer Rembo-klänningar. De är ju så otroligt vackra.
Jag beställde min från Cosmos Bröllopsexperterna här i Sthlm den 9 februari. Den ska vara här om 8-10 veckor från beställningsdatum. Jag längtar verkligen efter att få se den på!
Jag tyckte att Cosmos var mycket trevligare än Garamaj. Tycker att det är helt galet av Garamaj att ta betalt för att man ska få prova klänningar hos henne. Skillnaden mellan dem är att Cosmos endast har några få klänningar inne (men kan beställa allt), medan Garamaj har hela kollektionen inne.
Så om jag var du skulle jag i alla fall kolla med Cosmos. Vilken Rembo lutar du åt?
Anna_80 & Bride 05:
Hur länge har ni varit tillsammans med era blivande och hur gick frieriet/förlovningen till? Hur länge har ni varit förlovade?
Själv har jag varit tillsammans med min blivande i 5 år (i april-05) och han friade på vår 4 1/2 års dag under middagen. Jag blev helt tagen på sängen! Hade absolut inte förväntat mig att han skulle fria då.
Har ni planerat var ni ska åka på bröllopsresa ännu?
Buffy79
Ja, visst är kapellet gulligt! De brukar sätta små buketter med handplockade blommor i varje bänkrad, det är verkligen jättesött! Man får själv välja mellan gullvivor, rosor, prästkragar osv.
Jag älskar "all you need is love"-scenen! Vore häftigt om ni kunde ha den!
Man blir lite smått rembo-frälst!
Vi har varit tillsammans drygt tre år. Magnus har alltid sagt att om han förlovar sig ska han gifta sig inom ett år. I höstas pluggade han i shanghai och vi pratade om att vi skulle förlova oss när jag hälsade på på julafton. Och så blev det! Och då visste vi ju vad det innebar!! För att nån skulle ha friat hade jag gjort en hemgjord adventskalender som räknade ner dagarna till vi kulle ses, och lucka 24-julafton- hade jag med mig när jag kom och gissa vad det stod i den!
Vår bröllopsresa blir nog en långweekend till Rom eller liknande. Själva då?
Hej Rembo-pakten! Otroligt att vi hittade varandra som sagt, särskilt med tanke på att jag råkade skriva Pronovias i rubriken o inte Rembo!
Men Anna_80 redde ut det hela åt mig!
Jag ska nog ta en sväng till till Cosmos. Jag lutar åt att kombinera Nasty och Ninou, kjolen från den ena och livet från den andra. 8-10 veckor låter ju lugnande, då borde jag ju hinna!
Min kille friade i Paris för 1,5 år sedan och då bestämde vi att vi skulle gifta oss inom 2 år. Han friade under Eiffeltornet vid midnatt....helt oväntat och mycket romantiskt! Vi har varit tillsammans i snart 3 år. Bröllopsresan bär av till Frankrike, vi har hyrt ett mysigt hus nära stranden 2 veckor (i Bretagne).
Vi har inte alls bestämt sånger i kyrkan eller något än. In eller ut blir det nog Gotländsk brudmarsch och kanske någon som spelar nyckelharpa... måste börja fixa det där nu!
Anna_80, det låter jättefint med "vilda" blommor i kyrkan. Det borde man ju egentligen ha i buketten också, så himla fint! Fast när vi gifter oss finns det kanske inte lika mycket att plocka som på försommaren?
Jihuu! Visst pirrar det när man tänker på sommaren!!!